MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala a Finantelor Publice a ............................../
Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Nr. ..................../...........................
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail
DECIZIE de declarare in inactivitate
Catre: Denumirea ................................................
Domiciliul fiscal: localitatea .........................., str. ........................... nr. ........., bl. ......., ap. ....., et. .....,
judetul/sectorul ..............................
Codul de identificare fiscala ..................................
Avand in vedere dispozitiile art. 78 indice 1 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, intrucat, potrivit evidentei fiscale, nu v-ati indeplinit nicio obligatie declarativa aferenta semestrului .... al anului ......, va aducem la cunostinta ca, incepand cu data comunicarii prezentei decizii, sunteti declarat inactiv.
In termen de 3 zile de la data comunicarii prezentei decizii, veti fi inscris in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, afisat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la sectiunea „Informatii publice”. Prezenta decizie produce efecte fata de terti de la data inscrierii in registru, conform art. 78 indice 1 alin. (10) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 11 alin. (1.1) si (1.22) ) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
De asemenea, potrivit art. 2 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cat si al reprezentantilor legali ai acestuia.
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 207 alin. (1) si art. 209 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele si prenumele ....................................
Semnatura si stampila unitatii ......................
cod M.F.P. 14.13.26.90

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie din China. Conditie de livrare DDP
Intrebare:
Societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe profit.
Achizitie de bunuri din China prin platforma Alibaba, factura primita de la compania chineza are precizate conditii de livrare DDP.
Cum ar trebui inregistrata aceasta factura si ce implicatii declarative si fiscale rezulta din aceasta achizitie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajutor de somaj. CASS. Declaratia unica
Intrebare:
Un titular de PFA a fost in somaj din mai 2024 pana in iunie 2025, beneficiind de CASS platit de catre stat. In septembrie 2024, isi deschide un PFA pe care nu desfasoara activitate (nu este suspendat la ONRC). In perioada mai-dec 2024, incaseaza indemnizatie de somaj in cuantum de 885 lei/luna. Avand in vedere ca nu si-a depus Declaratia Unica pe 2024, mai trebuie sa achite CASS la nivelul a 6 salarii minime pe economie, nerealizand venit anual impozabil si detinand calitatea de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal si contabil acordare indemnizatie hrana
Intrebare:
In cadrul unui srl cu 5 angajati care lucreaza la 235 km fata de sediul social, acolo are lucrari contractate, administratorul doreste sa acorde bani pentru hrana muncitorilor, deoarece in localitatea unde se afla nici o societate nu are catering. Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cum ar putea face acest lucru, o baza legala si o monografie contabila. Administratorul nu doreste sa dea tichete de masa. Cu stima.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<