MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala a Finantelor Publice a ............................../
Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Nr. ..................../...........................
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail
DECIZIE de declarare in inactivitate
Catre: Denumirea ................................................
Domiciliul fiscal: localitatea .........................., str. ........................... nr. ........., bl. ......., ap. ....., et. .....,
judetul/sectorul ..............................
Codul de identificare fiscala ..................................
Avand in vedere dispozitiile art. 78 indice 1 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, intrucat, potrivit evidentei fiscale, nu v-ati indeplinit nicio obligatie declarativa aferenta semestrului .... al anului ......, va aducem la cunostinta ca, incepand cu data comunicarii prezentei decizii, sunteti declarat inactiv.
In termen de 3 zile de la data comunicarii prezentei decizii, veti fi inscris in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, afisat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la sectiunea „Informatii publice”. Prezenta decizie produce efecte fata de terti de la data inscrierii in registru, conform art. 78 indice 1 alin. (10) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 11 alin. (1.1) si (1.22) ) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
De asemenea, potrivit art. 2 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cat si al reprezentantilor legali ai acestuia.
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 207 alin. (1) si art. 209 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele si prenumele ....................................
Semnatura si stampila unitatii ......................
cod M.F.P. 14.13.26.90

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Viza CFPP salarii
Intrebare:
La verificarea unui stat de salarii in vederea acordarii vizei CFPP este suficienta verificarea foii colective de prezenta cu statul de plata? Persoana desemnata sa acorde viza CFPP ar trebui sa verifice si corectitudinea orelor de garda evidentiate in foaia de prezenta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie erori contabile ONG
Intrebare:
Preluare date capitaluri in ianuarie 2025
In urma verificarilor in ianuarie 2025 nu au fost preluate in balanta de deschidere, toate capitalurile din 2021, 2022, 2023, 2024, ci doar o parte din ele.
Lipseste o suma totala in valoare de 55.567,73.
Cum pot corecta situatia?
La 01.2025 chiar daca e depus si SAF-T trim 1 si 2... sau fac corectia la 30.09.2025?
Doresc si o nota contabila de corectie!
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie servicii intracomunitare
Intrebare:
Societatea vinde produse de mic mobilier pentru copii in UE.
Periodic cumparatorul solicita diferite parti de mobilier pentru a-si asigura stoc in cazul in care primeste reclamatii de tipul eventualelor loviri sau zgaraieturi in timpul transportului sau manipularii, pentru care se intocmeste factura si se incaseaza contavaloarea.
Lunar in functie de necesitatea inlocuirii de diferite parti cumparatorul intocmeste factura cu piesele inlocuite.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<