MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala a Finantelor Publice a ............................../
Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Nr. ..................../...........................
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail
			   
        
 	
    
        
 	            
             DECIZIE de declarare in inactivitate 
 
Catre: Denumirea ................................................
Domiciliul fiscal: localitatea .........................., str. ........................... nr. ........., bl. ......., ap. ....., et. .....,
judetul/sectorul ..............................
Codul de identificare fiscala ..................................
 
Avand in vedere dispozitiile art. 78 indice 1 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, intrucat, potrivit evidentei fiscale, nu v-ati indeplinit nicio obligatie declarativa aferenta semestrului .... al anului ......, va aducem la cunostinta ca, incepand cu data comunicarii prezentei decizii, sunteti declarat inactiv.
In termen de 3 zile de la data comunicarii prezentei decizii, veti fi inscris in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, afisat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la sectiunea „Informatii publice”. Prezenta decizie produce efecte fata de terti de la data inscrierii in registru, conform art. 78 indice 1 alin. (10) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 11 alin. (1.1) si (1.22) ) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
 
De asemenea, potrivit art. 2 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cat si al reprezentantilor legali ai acestuia. 
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 207 alin. (1) si art. 209 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata,  cu modificarile si completarile ulterioare. 
	
	
			 
Director executiv/Director general,
Numele si prenumele ....................................
Semnatura si stampila unitatii ......................
cod M.F.P. 14.13.26.90
 
		
 de 
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Livrare intracomunitara. Conditie transport
Intrebare:  
 Avem de facturat, un client din Germania. In mod normal factura se emite fara TVA.
 Placile importate de noi sunt vandute catre clientul nostru din Germania si sunt destinate transformarii in tevi sudate cu export ulterior in Germania. Marfa pleaca de la noi in fabrica Galati, apoi catre clientul nostru din Germania.
 In aceasta situatie prezentata, cum trebuie intocmita factura noastra catre client - cu TVA sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redeventa sau serviciu
Intrebare:  
 As dori sa stiu daca urmatorul servicu ar putea fi considerat redeventa si impozitat cu impozit pe nerezidenti. Astfel, primim de la o companie din grup din Norvegia un serviciu prin care ni se pune la dispozitie o platforma prin care angajatii pot parcurge un curs de leadership. Pentru parcurgerea cursului, angajati de HR ai companiei din Romania sunt pregatiti in prelabil de firma din grup ca si facilitatori pentru a putea ajuta la parcurgerea cursului respectiv. Pentru acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Poate un PFA deduce TVA pentru un utilaj, daca productia nu a inceput inca?
Intrebare:  
 O PFA a achizitionat in anul 2024, printr-un proiect finantat din fonduri europene, o instalatie de fabricat produse din beton.
 A fost depusa cererea de plata, iar sumele aferente valorii fara TVA au fost incasate conform cererii aprobate.
 Utilajul a fost receptionat, pus in functiune si testat, insa pana in prezent nu a inceput efectiv activitatea de productie.
 La momentul achizitiei, TVA-ul aferent investitiei a fost dedus integral.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<