Tags: ordinul 1673/2020, procedura de verificare a zilierilor, sprijin financiar pentru zilieri
Ordinul nr. 1673/2020 pentru aprobarea Procedurii de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1133 din 25 noiembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 25 noiembrie 2020, a fost aprobata procedura pentru verificarea zilierilor care beneficiza de sprijin financiar din partea statului.
Extras din Ordinul 1673/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;
- art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se aproba Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, potrivit art. 3 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. -
(1) Prevederile prezentului ordin se aplica numai pe durata si in scopul aplicarii masurii prevazute la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare.
(2) Prevederile prezentului ordin vor fi duse la indeplinire de catre Inspectia Muncii si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si structurile subordonate ale acestora.
Art. 3. -
(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, din 19.11.2020
Art. 1. -
Prezenta procedura are ca scop furnizarea, in mod gratuit si reciproc, in conditiile legii, a datelor si informatiilor solicitate de agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, sau inspectoratele teritoriale de munca, necesare, potrivit legii, pentru asigurarea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Art. 2. -In vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala are urmatoarele obligatii:
a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentei proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Inspectia Muncii;
b) transmite, prin agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, listele cu zilierii pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;
c) informeaza Inspectia Muncii cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;
d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);
e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.
Art. 3. -
in vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Inspectia Muncii are urmatoarele obligatii:
a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentelor proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala;
b) in termen de 5
zile lucratoare de la primirea listei prevazute la art. 2 lit. b) din prezenta anexa, inspectoratele teritoriale de munca transmit agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala situatia nominala cu persoanele care sunt inregistrate in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;c) informeaza Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;
d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);
e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.
Art. 4. -
(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal ce constituie obiectul prezentei proceduri se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
(2) Datele cu caracter personal prelucrate se refera la nume, prenume, cod numeric personal.
(3) Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii pun in aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a garanta si a fi in masura sa demonstreze ca prelucrarea se efectueaza in conformitate cu normele de drept ale Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protectia datelor cu caracter personal.
Art. 5. -
in vederea stabilirii detaliilor tehnice pentru implementarea prezentei proceduri, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii incheie un protocol de colaborare in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei proceduri.c) informeaza Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia 700. Impozit constructii
Intrebare:
Subiectul este MODIFICARE VECTOR FISCAL TAXA PE STALP. Intr-un raspuns prezent aici, dna Profeanu a explicat foarte detaliat care sunt randurile care se completeaza in D 700. Se poate sa ne dea si versiunea D 700 unde gasim acele randuri, va rog? In D 700 care se gaseste pe site ANAF, la sectiunea F, Alte impozite si taxe, cod 701 Impozit pe constructii, nu regasesc acele randuri la care face doamna referire. Va rog daca se poate si o captura de pe prima pagina a D700 unde sa se vada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incasare servicii turistice cu vouchere de vacanta
Intrebare:
O agentie de turism organizatoare (tour-operator) doreste sa accepte de la clienti si vouchere de vacanta si a incheiat in acest sens un contract cu o unitate emitenta. Plata cu vouchere de vacanta se va face cu cardul, la POS-ul agentiei. Care sunt obligatiile agentiei de turism legate de acceptarea voucherelor de vacanta si decontarea lor? La art. 22 alin. 2 din Normele de aplicare la OUG nr. 8/2009 este prevazut, printre altele, ca unitatile afiliate sunt obligate sa implementeze...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<