Tags: oug 132/2020, sprijin financiar pentru zilieri
Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj reaminteste beneficiarilor de lucrari cu zilieri ca in Monitorul Oficial numarul 720 din data de 10.08.2020 a fost publicata Ordonanta de Urgenta 132/2020 menita sa adopte o serie de masuri de sprijin financiar precum si pentru a stimula angajarea persoanelor care si-au pierdut locul de munca.
Potrivit actului normativ se acorda un ajutor financiar pentru zilierii care isi desfasoara activitatea in unul din domeniile de activitate prevazute la art. 13 din Legea nr. 52/2011. Este vorba despre domenii precum:
-agricultura, silvicultura, pescuit;
-cresterea si reproductia animalelor ;
-alimentatie (catering) pentru evenimente;
-restaurante;
-baruri si alte activitati de servire a bauturilor;
-hoteluri si alte facilitati de cazare.
Ajutorul consta in acordarea unei sume de 35% din remuneratia cuvenita pentru ziua de munca pentru o perioada de 3 luni, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, la alegerea beneficiarului de lucrari, cu conditia ca activitatea acestuia sa fi fost afectata de intreruperea sau restrangerea activitatii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.
In ceea ce priveste suma mai sus mentionata, aceasta se acorda de catre beneficiarul de lucrari din bugetul propriu, la momentul platii contravalorii muncii zilnice, urmand ca mai apoi sa fie decontata de catre acesta din bugetul de stat, in baza unei cereri si a unei liste cu persoanele care au beneficiat de acordarea acestor sume. Documentele anterior mentionate se depun de catre beneficiarul de lucrari spre decontare in format electronic, pana pe 5 ale lunii urmatoare pentru luna anterioara.
"Suma (…) se acorda de catre beneficiarul de lucrari, din bugetul propriu, la momentul platii contravalorii muncii zilnice, si, ulterior, se deconteaza integral, la cererea acestuia, pentru persoanele pentru care a fost platita, de la bugetul de stat alocat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti", se stipuleaza in OUG nr. 132/2020.
Institutia reaminteste faptul ca registrul electronic de evidenta a zilierilor a devenit obligatoriu de la 25 iulie 2020. Precizam, ca pot avea calitate de beneficiar a muncii prestate de zilieri, urmatoarele entitati: persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala si intreprinderea familiala. Totodata, pot desfasura activitati necalificate cu caracter ocazional (in regim zilier), atat cetatenii romani cat si cetatenii straini care au capacitate de munca.
Sursa: ITM Salaj
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<