Tags: oug 132/2020, sprijin financiar pentru zilieri
Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj reaminteste beneficiarilor de lucrari cu zilieri ca in Monitorul Oficial numarul 720 din data de 10.08.2020 a fost publicata Ordonanta de Urgenta 132/2020 menita sa adopte o serie de masuri de sprijin financiar precum si pentru a stimula angajarea persoanelor care si-au pierdut locul de munca.
Potrivit actului normativ se acorda un ajutor financiar pentru zilierii care isi desfasoara activitatea in unul din domeniile de activitate prevazute la art. 13 din Legea nr. 52/2011. Este vorba despre domenii precum:
-agricultura, silvicultura, pescuit;
-cresterea si reproductia animalelor ;
-alimentatie (catering) pentru evenimente;
-restaurante;
-baruri si alte activitati de servire a bauturilor;
-hoteluri si alte facilitati de cazare.
Ajutorul consta in acordarea unei sume de 35% din remuneratia cuvenita pentru ziua de munca pentru o perioada de 3 luni, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, la alegerea beneficiarului de lucrari, cu conditia ca activitatea acestuia sa fi fost afectata de intreruperea sau restrangerea activitatii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.
In ceea ce priveste suma mai sus mentionata, aceasta se acorda de catre beneficiarul de lucrari din bugetul propriu, la momentul platii contravalorii muncii zilnice, urmand ca mai apoi sa fie decontata de catre acesta din bugetul de stat, in baza unei cereri si a unei liste cu persoanele care au beneficiat de acordarea acestor sume. Documentele anterior mentionate se depun de catre beneficiarul de lucrari spre decontare in format electronic, pana pe 5 ale lunii urmatoare pentru luna anterioara.
"Suma (…) se acorda de catre beneficiarul de lucrari, din bugetul propriu, la momentul platii contravalorii muncii zilnice, si, ulterior, se deconteaza integral, la cererea acestuia, pentru persoanele pentru care a fost platita, de la bugetul de stat alocat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti", se stipuleaza in OUG nr. 132/2020.
Institutia reaminteste faptul ca registrul electronic de evidenta a zilierilor a devenit obligatoriu de la 25 iulie 2020. Precizam, ca pot avea calitate de beneficiar a muncii prestate de zilieri, urmatoarele entitati: persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala si intreprinderea familiala. Totodata, pot desfasura activitati necalificate cu caracter ocazional (in regim zilier), atat cetatenii romani cat si cetatenii straini care au capacitate de munca.
Sursa: ITM Salaj

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare deseuri intrate cu valoare zero
Intrebare:
In urma achizitiilor de materii prime, materii consumabile, necesare desfasurarii activitatii, rezulta deseuri din ambalaje primare, respectiv hartie/carton/plastic, pe care le valorificam prin vanzare catre o societate colectoare de deseuri. Aceste ambalaje nu sunt facturate de furnizori, nu avem cost de achizitie, si nu le tinem evidenta cantitativ-valorica in gestiune.
De asemenea, in urma procesului de productie mai rezulta si deseuri provenite din prelucrarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara autoturism cu garantie
Intrebare:
Firma A din Romania face achizitie din UE auto folosit, fabricatie 2020, peste 50000 km.
Vanzatorul emite factura cu pretul X, in dreptul cotei de TVA 19 procente suma 0.
Emite o alta factura - acord pentru plata garantiei TVA in suma Y si un contract unde sunt specificate suma X fara TVA si suma Y aferenta TVA.
Intelegerea este: platesti toata suma X plus Y, primesti auto si iti returnez TVA cand faci dovada ca auto ajunge in statul membru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al sponsorizarilor
Intrebare:
O societate avand ca obiect de activitate servicii de inginerie si consultanta tehnica doreste sa sponsorizeze o activitate organizata de o asociatie inscrisa in Registrul entitatilor de cult in vederea desfasurarii unei conferinte internationale. Care sunt documentele necesare in vederea efectuarii sponsorizarii si care sunt implicatiile din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA modificari preconizate
Intrebare:
Avand in vedere toate modificarile fiscale din ultima vreme, doresc sa stiu daca ramane impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile care inregistreaza CA peste 50 milioane de euro/an.
Mentionam ca la trim III - avem o cifra de afaceri de 40 milioane de euro.
Calculul IMCA este destul de complex, ne puteti ajuta cu o monografie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cerere de reactivare cod tva
Intrebare:
In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza datoriilor acumulate. Dupa stingerea datoriilor vrea sa opteze inregistrarea cu scopul de TVA. Declaratia D700 recipisa are eroarea urmatoare: 1 982294543 B.VII. Neconcordanta intre modul de inchidere TVA si cazul de reinregistrare precizat. Cum trebuie completata corect declaratia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<