Tags: aplicare kurzarbeit, conditii pentru angajatori, reducerea timpului de lucru
Dorim sa aplicam (am aplicat) pentru Kurzarbeit pentru luna decembrie 2021 conform OUG 132/2020 actualizata. CA (cifra de afaceri) in noiembrie 2021 este 91% din cifra de afaceri din noiembrie 2019, in schimb CA din octombrie 2021 este 80% din CA din octombrie 2019. Respectam conditia pentru a putea aplica Kurzarbeit pt luna decembrie 2021 considerand ca in octombrie 2021 CA s-a redus cu 20% fata de octombrie 2019?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
Intr-adevar, in temeiul art. 11 alin. (16) din OUG 132/2020, „angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca in conditiile prevazute la alin. (1) si (3) si poate solicita decontarea indemnizatiei prevazute la alin. (7) daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii prevazute la alin. (1) sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019”.
Astfel, angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca in luna decembrie 2021, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna noiembrie 2021 (luna anterioara aplicarii masurii) sau, cel mult, din luna octombrie 2021 (luna dinaintea lunii anterioare acesteia), cu cel putin 10% fata de luna similara (noiembrie 2019 sau octombrie 2019) sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019.
Pentru a aplica masura in decembrie 2021, societatea urmeaza sa verifice daca este indeplinita conditia privind diminuarea cifrei de afaceri in noiembrie 2021 fata de noiembrie 2019 cu cel putin 10% sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019. Daca aceasta nu este indeplinita, cum rezulta din informatiile furnizate (in noiembrie 2021
cifra de afaceri este 91% din cifra de afaceri din noiembrie 2019), societatea verifica daca in octombrie 2021 cifra de afaceri este cu cel putin 10% mai mica decat in octombrie 2019 sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019. Intrucat, din informatiile furnizate, cifra de afaceri din octombrie 2021 este 80% din cifra de afaceri din octombrie 2019, fiind asadar mai mica cu peste 10% in octombrie 2021 fata de octombrie 2019 (in octombrie 2021 cifra de afaceri s-a redus cu 20% fata de octombrie 2019), conditia privind diminuarea cifrei de afaceri se considera indeplinita urmand ca societatea sa aplice masura pentru luna decembrie 2021, bineinteles daca si cealalta conditie privind numarul de salariati este indeplinita.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale esalonate. Participarea procedura achizitii publice
Intrebare:
Intr-un certificat de atestare fiscala emis de ANAF se mentioneaza urmatoarele:
SECTIUNEA A. OBLIGATII SI ALTE OBLIGATII BUGETARE: Sus-numitul contribuabil figureaza in evidentele fiscale cu urmatoarele obligatii fiscale si obligatii bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii, restante la data de ? :
Nr.crt. Denumirea obligatiei fiscal / bugetare Suma
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare TVA stoc de la 5% la 9%
Intrebare:
O societate, cu activitate de vanzare a cartilor, are o librarie prin care se vand cartile proprii editate de ea, dar si cele primite de la alte edituri, in regim de consignatie (marfa intra cu aviz de insotire si pe masura vanzarilor se fac facturi pentru cele vandute) uneori se returneaza cartile nevandute daca pertenerul solicita acest lucru. Pana in prezent cota de TVA asupra tuturor cartilor a fost de 5%, avand in vedere ca aceasta cota se va mari la 9%, va rog sa-mi spuneti cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare. Transfer patrimoniu
Intrebare:
Se doreste lichidare cu dizolvare ABC srl. Societatea nu mai are activitate de 2 ani, declaratiile depuse, fara datorii. In balanta prezinta 2 autoturisme complet amortizate. De la finantele locale a venit cu rol-ul firmei in care apar si o "cladire" cu valoare de inventar 500 lei si o parcela de pamant de 24 m2.
Pot utiliza contarile de mai jos, sa intocmesc un raport de lichidare in care sa explic ca patrimoniul revine administratorului, intocmesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare taxa catre AF Mediu. Aspecte fiscale
Intrebare:
Achizitionam autoturisme noi si piese de schimb din import si din UE. Piesele de schimb includ si uleiuri minerale/ uleiuri sintetice (coduri caen: de la 2710.19.71 la 2710.19.99,
3403.19.80, 3403.99.00 si 3405.30.00, 3819.00.00), pe care le vindem atat catre clienti din Romania (service-uri) dar si catre un client din Republica Moldova (vom face export).
Am ales sa facturam ecotaxa de 0.3 lei/kg catre clientii din Romania.
Intrebarile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cedare mijloace fixe catre asociat. Implicatii fiscale
Intrebare:
Suntem o societate unde consiliul local este asociat unic. In urma reducerii activitatii, avem cateva mijloace fixe, unele amortizate integral altele ne amortizare integral. Intrebarea mea este urmatoarea, in baza unei decizii date de catre consiliul nostru de administratie am putea preda aceste mijloace fixe catre asociat in vederea valorificarii de catre ei si sa nu le evaluam si valorificam noi?
Multumesc,. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<