Tags: aplicare kurzarbeit, conditii pentru angajatori, reducerea timpului de lucru
Dorim sa aplicam (am aplicat) pentru Kurzarbeit pentru luna decembrie 2021 conform OUG 132/2020 actualizata. CA (cifra de afaceri) in noiembrie 2021 este 91% din cifra de afaceri din noiembrie 2019, in schimb CA din octombrie 2021 este 80% din CA din octombrie 2019. Respectam conditia pentru a putea aplica Kurzarbeit pt luna decembrie 2021 considerand ca in octombrie 2021 CA s-a redus cu 20% fata de octombrie 2019?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
Intr-adevar, in temeiul art. 11 alin. (16) din OUG 132/2020, „angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca in conditiile prevazute la alin. (1) si (3) si poate solicita decontarea indemnizatiei prevazute la alin. (7) daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii prevazute la alin. (1) sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019”.
Astfel, angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca in luna decembrie 2021, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna noiembrie 2021 (luna anterioara aplicarii masurii) sau, cel mult, din luna octombrie 2021 (luna dinaintea lunii anterioare acesteia), cu cel putin 10% fata de luna similara (noiembrie 2019 sau octombrie 2019) sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019.
Pentru a aplica masura in decembrie 2021, societatea urmeaza sa verifice daca este indeplinita conditia privind diminuarea cifrei de afaceri in noiembrie 2021 fata de noiembrie 2019 cu cel putin 10% sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019. Daca aceasta nu este indeplinita, cum rezulta din informatiile furnizate (in noiembrie 2021
cifra de afaceri este 91% din cifra de afaceri din noiembrie 2019), societatea verifica daca in octombrie 2021 cifra de afaceri este cu cel putin 10% mai mica decat in octombrie 2019 sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019. Intrucat, din informatiile furnizate, cifra de afaceri din octombrie 2021 este 80% din cifra de afaceri din octombrie 2019, fiind asadar mai mica cu peste 10% in octombrie 2021 fata de octombrie 2019 (in octombrie 2021 cifra de afaceri s-a redus cu 20% fata de octombrie 2019), conditia privind diminuarea cifrei de afaceri se considera indeplinita urmand ca societatea sa aplice masura pentru luna decembrie 2021, bineinteles daca si cealalta conditie privind numarul de salariati este indeplinita.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Promotii vanzare produse 1+1 acordate prin distribuitori
Intrebare:
O societate comerciala hotaraste printr-o decizie interna a administratorilor, implementarea unei promotii de 1+1 gratis pentru stimularea vanzarii.
Acesta promotie este implementata cu ajutorul distribuitorilor in sensul in care produsele pleaca de la societatea comerciala la distribuitori care ulterior ofera clientilor finali, persoane fizice un produs gratuit la unul cumparat.
Care este monografia contabila, documentele fiscale necesare, regim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistari decizie de impunere
Intrebare:
In urma unui control fiscal s-a ajuns la concluzia ca am incadrat gresit niste mijloace fixe, ce nu se incadreaza la subgrupa 2.1 sau clasa 2.2.9 din catalogul mijloacelor fixe si nu beneficiaza de facilitatea privind profitul reinvestit.
Inregistrarile facute de mine sunt urmatoarele:
1171 = 4411 78.770 impozit pe profit stabilit suplimentat conf Dec Impunere
4411 = 5121 78.770 plata impozitului pe profit
129 = 1061 -78.770...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plafoane grad de indatorare. Cursul valutar utilizat
Intrebare:
O companie platitoare de impozit pe profit care are imprumuturi de la grup ce curs de schimb are trebui sa ia in considerare la aplicarea art 40.2 alin (4) din Codul Fiscal unde se specifica: Cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentul in lei a plafoanelor respective este cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultima zi a trimestrului/anului fiscal.
Cursul pentru ultima zi este cursul publicat in ultima zi sau cel valabil in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota TVA aplicabila livrare imobil
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns concret:
Speta este vanzarea unui imobil tip casa 120 mp suprafata utila; valoarea 735000 lei (148.704 000 euro) pret cu TVA calculat de 5%.
In cazul unei promisiuni de vanzare facuta in 2022 si cu un avans achitat la acel moment de 25%.
Vanzarea imobilului se va face in luna iulie 2025.
Intrebarea este: care este cota de TVA corecta de calculat la accest moment, in iunie 2025? Se incadreaza la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura si bon fiscal, bransamete de apa si canalizare
Intrebare:
Un ONG, care are si activitate economica, face bransamente de apa si canalizare, si la persoane fizice, pe baza de contract si factura, cod factura 751, incasarile facandu-se pana acum cu casa de marcat, pe baza bonului, dar Finantele inregistreaza aceste bonuri ca venituri si TVA, dubland astfel suma TVA-ului si ne vin notificari. Intrebarea este daca putem sa emitem la persoanele fizice chitanta de incasare in locul bonului. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<