Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va rog daca puteti sa ma lamuriti in legatura cu ajutorul de la AJPIS pe care l-am primit si pentru care am platit impozit. La 1 iulie am primit o decizie in care este mentionat faptul ca trebuie sa-i inapoiez.
In 2022 pana pe 31 martie 2022, pentru perioada suspendarii temporare a CIM din initiativa angajatorului, in situatia somajului tehnic, ca urmare a efectelor produse de coronavirusului SARS-CoV-2, salariatii au beneficiat de indemnizatii in cuantum de75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor de somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022.
OG 2/2022 reglementeaza faptul ca de prevederile acesteia beneficiaza salariatii angajatorilor pe durata intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, ca urmare a implementarii masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei .
In vechea ordonanta cu privire la acordarea somajului tehnic pana la 20.01.2022, OG 2/2021, se prevedea putin diferit : (2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei .
De prevederile OG 2/2022 au beneficiat:
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- salariatii angajatorilor pe durata intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, ca urmare a implementarii masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de lege pentru prelungirea starii de alerta.
Indemnizatia se plateste din bugetul asigurarilor de somaj la cererea angajatorului, insotita de lista persoanelor care beneficiaza si de declaratia pe propria raspundere, documente transmise electronic la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca.
Actul normativ instituie, in cazul angajatorilor, posibilitatea de decontare atat a indemnizatiei de somaj tehnic, cat si a indemnizatiei pentru reducerea timpului de lucru (Kurzarbeit). Aceste masuri pot fi acordate fie pentru salariati diferiti, in aceeasi perioada din luna, fie pentru acelasi salariat, in perioade diferite din luna.
(OUG nr. 2/2022, privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative)
Prin urmare acestea sunt conditiile de acordare (intreruperea sau reducerea temporara a activitatii), plus indeplinirea conditiilor de formularistica (cererea angajatorului, insotita de lista persoanelor care beneficiaza si de declaratia pe propria raspundere).
Posibil ca plata sa se fi realizat din eroare, in realitate firma sa nu fi fost eligibila pentru primirea acestui sprijin banesc.
Este necesar sa faceti o adresa scrisa catre AJPIS in care sa solicitati raspuns in legatura cu motivul respingerii acordarii indemnizatiei si obligarea la returnarea ajutorului , iar in cazul in care este un abuz, puteti merge mai departe pe calea legala.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de SOMAJ TEHNICNoi formulare pentru indemnizatia de SOMAJ TEHNIC (Ordinul 1705/2020 si Ordinul 1706/2020)Guvernul prelungeste perioada de valabilitate a voucherelor de vacanta - OUG 35/2020Guvernul a APROBAT modul de acordare a zilelor libere pentru parinti, in situatia inchiderii scolilorTotul despre masurile SSM in stare de alerta. Reglementari privind telemunca. Aspecte vizate de inspectorii ITMUltimele articole
Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Au fost publicate noi modele de documente necesare obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiSOMAJ TEHNIC. Se pot acorda tichete de masa in regim de deductibilitate fiscala?Articole similare
Declaratia Unica in 2023: 4 modificari importante introduse in noul formular prin OG 16/2022 si OG 2/2022Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"