keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Societate care beneficiaza de OUG 132/2020. In ce masura se pot acorda bonusuri pentru angajati si care este procedura de decontare a indemnizatiei de 75%?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 18 Nov. 2020 Exclusiv
Tags: oug 132/2020, reducerea timpului de munca, indemnizatia de 75% pentru reducerea timpului de lucru

Societatea X are angajati agenti comerciali pentru activitatea de vanzare. In aceasta perioada activitatea acestor agenti este mult diminuata (clienti care si-au inchis / diminuat activitatea; restrictii de circulatie etc). Angajatorul doreste sa apeleze la prevederile Ordonantei 132/2020 privind reducerea timpului de lucru cu pana la 50%.

Intrebare: In aceste conditii (reducere a timpului de lucru si proportional a salariului brut de incadrare) angajatorul poate acorda bonusul pentru indeplinirea/depasirea target-ului in vanzari stabilit prin act aditional la CIM? Care este procedura de decontare a indemnizatiei de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca plus bonificatia pentru indeplinirea/depasirea volumului de vanzari agreat si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat? Multumesc.

 

Raspunsul specialistului: 

 
Potrivit art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020, pe durata reducerii timpului de munca, in cazul reducerii temporare a activitatii determinate de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu, in conditiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca a salariatilor cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca, salariatii afectati de masura beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
 
Prevederile alin. (10) – (14) al art. 1 prevad ca pe perioada de aplicabilitate a masurii de reducere a timpului de munca, salariatul beneficiaza de toate celelalte drepturi prevazute in contractul individual de munca sau in contractul colectiv de munca, proportional cu timpul efectiv lucrat. Cu toate acestea, in cazul angajatorilor care aplica aceasta masura, acordarea de bonusuri, precum si alte adaosuri la salariul de baza pentru structura de management a angajatorului se efectueaza dupa finalizarea perioadei de aplicare a masurii.
 
De asemenea, pe perioada aplicarii masurii, salariatii afectati de aceasta masura nu pot efectua munca suplimentara la acelasi angajator si nu le poate fi redus programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana in cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, in temeiul art. 52 alin. (3) din Codul muncii.
 
 
Cu privire la intrebarea privind decontarea indemnizatiei, precizam ca alin. (5) si (7) al art. 1 din OUG 132/2020 prevad ca indemnizatia pentru reducerea timpului de munca este suportata de angajator si se achita la data platii salariului aferent lunii respective, urmand a se deconta din bugetul asigurarilor pentru somaj dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Indemnizatia reprezinta venit de natura salariala si este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale, in conditiile legii. Prin urmare, se datoreaza impozit pe salarii, contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari sociale de sanatate si contributia asiguratorie pentru munca. Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
 
Asadar, in situatia in care, in cursul aceleiasi luni, salariatul obtine atat venituri din salarii, cat si indemnizatia pentru reducerea timpului de munca, in vederea impozitarii, acestea se cumuleaza, in vederea acordarii deducerii personale. Impozitul lunar se determina potrivit prevederilor art. 78 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, salariatul beneficiind de deducere personala acordata in functie de venitul brut din salarii realizat.
 
Indemnizatia pentru reducerea timpului de munca se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor, pentru luna anterioara celei in care se depune cererea. In acest sens, angajatorul depune la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social o cerere insotita de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor si lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, semnata de reprezentantul legal al angajatorului.
 
Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor insotitoare si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente, plata indemnizatiei realizandu-se prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.




Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016