Tags: pierderea esalonarii, esalonarea de plata
Atunci cand o societate nu isi plateste la termenul legal obligatiile fiscale, conform graficului de esalonare la plata, risca sa pierda esalonarea. In cazul in care acest lucru se intampla, ce se mai poate face?
Daca o societate se afla in situatia in care a pierdut esalonarea din cauza nerespectarii conditiilor de plata, dupa ce a primit decizia de pierdere a esalonarii, exista posibilitatea depunerii unei cerere de mentinere a esalonarii. Aceasta posibilitate este valabila o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii, potrivit art. 200 din Codul de procedura fiscala. Pentru a beneficia de acest avantaj, solicitantul trebuie sa depuna cererea inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea obligatiilor fiscale, dupa caz.
Cererea se va solutiona prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare aprobate initial. Pentru aceasta, debitorul are obligatia sa achite obligatiile fiscale eligibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei. Prevederile art. 194 sunt aplicabile in mod corespunzator.
In OPANAF 90/2016 sunt prevazute atat continutul cererii de mentinere a esalonarii, cat si documentatia si procedura aplicabila. La art. 13 alin. 1 din Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, prevazuta in anexa 2 la acest ordin, este detaliat continutul cererii pentru mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta. In acest caz nu exista un formular tipizat.
Dupa depunerea cererii, organul fiscal elibereaza un certificat de atestare fiscala, intocmeste referatul B prin care verifica conditiile de mentinere a valabilitatii inlesnirii la plata, emite si comunica decizia de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, care face parte integranta din aceasta. De asemenea, se va pastra perioada de esalonare ramasa din esalonarea aprobata initial, precum si decizia de mentinere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz.
Totodata, se emit si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate, calculate pana la data emiterii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata.
In acest caz, odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata, organul fiscal competent anuleaza penalitatile stabilite prin decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitatile de 5% pentru sumele ramase de plata din esalonarea la plata, ca urmare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii microintreprindere 2025
Intrebare:
Detin calitatea de asociat in doua societati.
SRL A - 90 % - infiintata in 2018, cod caen 6920, micro, 3 salariati, platitoare de tva
SRL B - 10 % - infiintata in 2025, cod caen 7020, micro, 1 salariat, neplatitoare de tva
Sunt considerate intreprinderi legate si se aduna cifra de afaceri a celor doua pentru stabilirea cifrei de afaceri pentru trecerea la impozit pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura emisa de Unicredit pentru tichete de masa
Intrebare:
Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cu privire la facturarea sa nu a tichetelor de masa, urmare a mesajului primit de la furnizor (Unicredit) si pe care-l redam mai jos:
Referitor la emiterea facturilor pentru valoarea nominala a tichetelor de masa, va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte:
- aceste tranzactii sunt scutite de TVA si prin urmare, conform art. 319 alin. (7) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, nu este obligatorie emiterea unei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorarea capitalului social
Intrebare:
Un SRL care in prezent are trei asociati persoane fizice, isi schimba actionariatul astfel: 1 persoana fizica ramane, si in locul a doua persoane fizice intra ca si actionar o persoana juridica romana. Persoana juridica a virat prin banca contravaloarea capitalului social (tranzactia se face la valoarea capitalului social). Care sunt notele contabile aferente acestei tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii microintreprindere
Intrebare:
Societatea A SRL, cod CAEN 6920, are o persoana fizica NP asociat unic (100%) si administrator, are 3 angajati cu contract individual de munca cu norma intreaga, a realizat venituri de 1050 lei, in anul 2024. Societatea B SRL, cod CAEN 6209, are asociat unic (100%) si administrator aceeasi persoana fizica NP, a avut un angajat in primele 3 trimestre, iar din ultimul trimestru nu mai are angajati, a realizat venituri de 125000 lei, in anul 2024. Care este regimul fiscal aplicabil...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere autoturism in Germania
Intrebare:
Un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit trimite angajati in deplasare in Germania.
Se inchirieaza acolo un autoturism in regim rent-a-car de la o societate din Germania care are cod de TVA valid VIES.
Furnizorul din Germania emite factura de servicii rent a car cu TVA 19 pp - cota din Germania.
In attach gasiti print screen de pe factura emisa de furnizorul din Germania.
Intrebare: Este corect sa factureze aceste servicii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<