Tags: sponsorizari 2019, sponsorizari microintreprindere 2019
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, a elaborat un material informativ in care sintetizeaza informatiile privind sponsorizarile efectuate de microintreprinderi in 2019.
Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit Legii 32/1994, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care la data incheierii contractului sunt inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale potrivit art. 25 alin. (4^1), scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.
Sponsorizare microintreprindere 2019
ATENTIE! Sumele care nu sunt scazute din impozitul datorat se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea sumelor din impozitul datorat se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit art. 56 alin. (1^1) si (1^2) din Codul fiscal in vigoare cu 1 aprilie 2019.
Sponsorizare microintreprindere 2019
DGRFP Brasov subliniaza importanta depunerii online a formularului 107 „Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor / mecenatului/ burselor private". Formularulul 107 se depune la urmatoarele termene:
-
pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator;
-
pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare ultimului trimestru pentru care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, in situatiile in care:
- s-a optat pentru trecerea ca platitor de impozit pe profit ca urmare a subscrierii unui capital social de cel putin 45.000 lei;
- s-a iesit din sistem in cursul anului ca urmare a realizarii de venituri mai mari de 1.000.000 euro;
IMPORTANT!
Daca microintreprinderile aflate in situatia descrisa mai sus isi exercita optiunea pentru trecerea ca platitor de impozit pe profit ca urmare a subscrierii unui capital social de cel putin 45.000 lei sau pentru ca depasesc limita veniturilor de 1.000.000 euro, in primul trimestru al anului fiscal, nu au obligatia depunerii declaratiei informative privind beneficiarii sponsorizarilor.
-
pana la data depunerii situatiilor financiare in cazul persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare, potrivit legii, in cursul aceluiasi an in care a inceput lichidarea;
-
pana la inchiderea perioadei impozabile, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare.
Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale: - se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala potrivit Ordinului A.N.A.F. 819/2019, este public si se afiseaza la adresa: www.anaf.ro/Informatii publice/Informatii privind agentii economici
Sursa: DGRFP Brasov
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<