Tags: angajati aflati in telemunca, sprijin financiar pentru salariati aflati in telemunca
Este adevarat ca a aparut o prevedere legala prin care se pot acorda salariatilor aflati in telemunca pana la 400 lei reprezentand cheltuieli deductibile pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile ale salariatului sau achizitia de mobilier si ca sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor jurstificative? Care este aceasta ordonanta? Multumesc.
Raspunsul specialistului:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca prevede si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Potrivit dispozitiilor art. 6 din OUG nr. 132/2020, privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, se acorda angajatilor respectivi, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitionarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Conditia este ca acestia sa fi lucrat in acest mod cel putin 15 zile in perioada starii de urgenta (in perioada 16 martie – 15 mai 2020).
La art. 2 din Ordinul nr. 1376/2020 emis in aplicarea art. 6 al OUG 132/2020 se mentioneaza ca bunurile care pot fi achizitionate trebuie sa fie noi si sa fie din categoriile celor prevazute in anexa nr. 1 din actul normativ.
Serviciile se refera la apa, electricitate, internet etc.
Solicitarea efectuata de catre angajator trebuie sa fie insotita de documentele justificative prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului.
Sumele respective se incadreaza in prevederile art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, potrivit carora, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Acestea cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca exista un proiect de act normativ pentru modificarea Codului fiscal, care a fost transmis Presedintelui Romaniei pentru promulgare (in 2 decembrie 2020) care contine si aceasta propunere de majorare a plafonului pana la 400 de lei, corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Totodata se prevede ca nu va mai fi necesara prezentarea documentelor justificative.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ONG achizitionarea de echipamente. Nedeductibilitate tva
Intrebare:
Un ONG, neplatitor de TVA, aplica pentru obtinere de fonduri europene si inchee un contract aferent pentru achizitionarea de echipamente pentru un laborator inteligent in domeniul invatamantului (calculatoare, imprimante 3d, scaner etc). Achizitia acestora se face de la o firma platitoare de TVA. Inregistrarea acestei taxe TVA, conform facturii furnizorului de echipamrnte, poate fi incadrata in valoarea mijlocului fix? Sau se face pe un cont de cheltuiala?
Care este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Imprumut acordat salariatului
Intrebare:
Avem un salariat cu norma intreaga care solicita societatii un imprumut de 5000 lei pe care sa ii restituie in termen de 5 luni de zile in transe egale de 1000 lei/luna (societatea nu percepe dobanda), la virarea salariului catre acesta, practic sa se retina rata lunara din salariu. Este legala aceasta procedura? Care este temeiul legal si cum ar trebui sa procedam? Va rog sa imi transmiteti si o monografie contabila in acest sens.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament TVA si detasare salariati - santier Germania
Intrebare:
Fie (A) SRL, platitor de impozit pe profit si inregistrat in scopuri de TVA in Romania, care presteaza in baza unui contract de prestari servicii, lucrari asimilate constructiilor (proiectare parc fotovoltaic si montaj panouri fotovoltaice).
Angajatii sunt ai societatii (A).
Clientul societatii (A )este o societate, (B) SRL, platitor de impozit pe profit si inregistrat in scopuri de TVA in Romania, insa serviciile descrise mai sus, sunt prestate pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redirectionare sume sponsorizare
Intrebare:
Am urmatoarele date la 31.12.2024:
Cifra de afaceri = 9.000.000 lei
Impozit pe profit inainte de a scadea bonificatia si sponsorizarea din cursul anului = 300.000 lei
Bonificatie conform OUG 153/2022 este 33.000 lei
Sponsorizare in cursul anului 24.000 lei
Va rog sa imi spuneti care este modu de calcul si suma ce mai poate fi redirectionata prin D177.
Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<