Tags: angajati aflati in telemunca, sprijin financiar pentru salariati aflati in telemunca
Este adevarat ca a aparut o prevedere legala prin care se pot acorda salariatilor aflati in telemunca pana la 400 lei reprezentand cheltuieli deductibile pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile ale salariatului sau achizitia de mobilier si ca sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor jurstificative? Care este aceasta ordonanta? Multumesc.
Raspunsul specialistului:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca prevede si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Potrivit dispozitiilor art. 6 din OUG nr. 132/2020, privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, se acorda angajatilor respectivi, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitionarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Conditia este ca acestia sa fi lucrat in acest mod cel putin 15 zile in perioada starii de urgenta (in perioada 16 martie – 15 mai 2020).
La art. 2 din Ordinul nr. 1376/2020 emis in aplicarea art. 6 al OUG 132/2020 se mentioneaza ca bunurile care pot fi achizitionate trebuie sa fie noi si sa fie din categoriile celor prevazute in anexa nr. 1 din actul normativ.
Serviciile se refera la apa, electricitate, internet etc.
Solicitarea efectuata de catre angajator trebuie sa fie insotita de documentele justificative prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului.
Sumele respective se incadreaza in prevederile art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, potrivit carora, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Acestea cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca exista un proiect de act normativ pentru modificarea Codului fiscal, care a fost transmis Presedintelui Romaniei pentru promulgare (in 2 decembrie 2020) care contine si aceasta propunere de majorare a plafonului pana la 400 de lei, corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Totodata se prevede ca nu va mai fi necesara prezentarea documentelor justificative.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim TVA achizitie bunuri cu instalare in Romania, prestator din stat tert
Intrebare:
O firma din Gemania trimite piese de schimb in Romania pentru un echipament instalat la o entitate in Romania. Firma din Gemania factureza pentru acest echipament unei firme din SUA care nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania. Echipamentul ajunge din GE in Romania la un subcontractor al firmei din SUA si ulterior este instalat la clientul final fie de subcontractor, fie de furnziorul din GE. Facturile se emit in felul urmator: firma din GE emite factura catre firma din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<