Tags: angajati aflati in telemunca, sprijin financiar pentru salariati aflati in telemunca
Este adevarat ca a aparut o prevedere legala prin care se pot acorda salariatilor aflati in telemunca pana la 400 lei reprezentand cheltuieli deductibile pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile ale salariatului sau achizitia de mobilier si ca sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor jurstificative? Care este aceasta ordonanta? Multumesc.
Raspunsul specialistului:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca prevede si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Potrivit dispozitiilor art. 6 din OUG nr. 132/2020, privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, se acorda angajatilor respectivi, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitionarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Conditia este ca acestia sa fi lucrat in acest mod cel putin 15 zile in perioada starii de urgenta (in perioada 16 martie – 15 mai 2020).
La art. 2 din Ordinul nr. 1376/2020 emis in aplicarea art. 6 al OUG 132/2020 se mentioneaza ca bunurile care pot fi achizitionate trebuie sa fie noi si sa fie din categoriile celor prevazute in anexa nr. 1 din actul normativ.
Serviciile se refera la apa, electricitate, internet etc.
Solicitarea efectuata de catre angajator trebuie sa fie insotita de documentele justificative prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului.
Sumele respective se incadreaza in prevederile art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, potrivit carora, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Acestea cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca exista un proiect de act normativ pentru modificarea Codului fiscal, care a fost transmis Presedintelui Romaniei pentru promulgare (in 2 decembrie 2020) care contine si aceasta propunere de majorare a plafonului pana la 400 de lei, corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Totodata se prevede ca nu va mai fi necesara prezentarea documentelor justificative.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cheltuieli sociale calcul rezultat fiscal
Intrebare:
Societatea ABC SRL, platitoare de impozit pe profit, doreste sa acorde un ajutor social unui angajat pentru decontarea unei interventii medicale. In acest sens se doreste calcularea plafonului maxim pentru deductibilitatea cheltuielilor sociale.
1. In baza de calcul (la care se aplica procentul de 5%) se includ doar sumele din contul 641? "Cheltuieli cu salariile personalului" sau se pot include si alte beneficii permanente, specificate in CIM,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amortizare fiscala pentru autoturism inchiriat
Intrebare:
O societate achizitioneza in leasing financiar un autoturism in valoare de 300.000 lei.
Ulterior societatea inchiriaza auto unei alte societati si factureaza lunar chiria.
Cheltuielile cu amortizarea lunara, care sunt mai mari de 1.500 lei, sunt deductibile integral sau doar in limita celor 1.500 lei?
Mentionez ca valoarea chiriei lunare depaseste valoarea ratei lunare de leasing.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare si bonificatii in contextul IMCA
Intrebare:
Societatile platitoare de impozit minim (IMCA) incepand cu 2025 isi va putea deduce din acesta suma sponsorizarilor efectuate la trimestrul pentru care se face calculul?
Intelegerea noastra este ca trebuie sa facem la fiecare trimestru atat calculul clasic de impozit pe profit (16%), ca si pana acum cat si cel de IMCA. Sponosorizarile am avea dreptul sa le deducem in procentele permise de codul fiscal (min 0,75% cifra de afaceri;20% impozit pe profit) dar cat am fi avut...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<