Tags: angajati aflati in telemunca, sprijin financiar pentru salariati aflati in telemunca
Este adevarat ca a aparut o prevedere legala prin care se pot acorda salariatilor aflati in telemunca pana la 400 lei reprezentand cheltuieli deductibile pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile ale salariatului sau achizitia de mobilier si ca sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor jurstificative? Care este aceasta ordonanta? Multumesc.
Raspunsul specialistului:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca prevede si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Potrivit dispozitiilor art. 6 din OUG nr. 132/2020, privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, se acorda angajatilor respectivi, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitionarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Conditia este ca acestia sa fi lucrat in acest mod cel putin 15 zile in perioada starii de urgenta (in perioada 16 martie – 15 mai 2020).
La art. 2 din Ordinul nr. 1376/2020 emis in aplicarea art. 6 al OUG 132/2020 se mentioneaza ca bunurile care pot fi achizitionate trebuie sa fie noi si sa fie din categoriile celor prevazute in anexa nr. 1 din actul normativ.
Serviciile se refera la apa, electricitate, internet etc.
Solicitarea efectuata de catre angajator trebuie sa fie insotita de documentele justificative prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului.
Sumele respective se incadreaza in prevederile art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, potrivit carora, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Acestea cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca exista un proiect de act normativ pentru modificarea Codului fiscal, care a fost transmis Presedintelui Romaniei pentru promulgare (in 2 decembrie 2020) care contine si aceasta propunere de majorare a plafonului pana la 400 de lei, corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Totodata se prevede ca nu va mai fi necesara prezentarea documentelor justificative.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depunerea declaratiilor de asociatul unic in concediul de crestere copil
Intrebare:
O firma de contabilitate cu asociat unic care este si administrator are 1 angajat (functia- contabil) care se ocupa de activitatea firmei si depune declaratiile clientilor cu semnatura asociatului unic.
Asociatul unic nu are contract de munca si nici contract de mandat in firma aceasta el are contract de munca la o alta firma.
Asociatul unic va intra in concediu de crestere copil.
Intrebarea este urmatoarea:
- Se mai pot depune...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie imobil de catre asociat. Compensare cu dividende
Intrebare:
Detinem o casa si un teren, achizitionate in iunie 2023, pentru extinderea activitatii, obiectiv care insa nu s-a concretizat. Unul dintre asociatii societatii doreste sa preia aceasta casa si terenul aferent pe seama dividendelor.
Mentionez ca este o casa construita in 1987, iar anul trecut s-au facut modernizari care ajung undeva la 30 % din valoarea acesteia.
Care sunt pasii care trebuie urmati pentru o astfel de operatiune? Factura se emite cu TVA sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<