Tags: angajati aflati in telemunca, sprijin financiar pentru salariati aflati in telemunca
Este adevarat ca a aparut o prevedere legala prin care se pot acorda salariatilor aflati in telemunca pana la 400 lei reprezentand cheltuieli deductibile pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile ale salariatului sau achizitia de mobilier si ca sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor jurstificative? Care este aceasta ordonanta? Multumesc.
Raspunsul specialistului:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca prevede si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Potrivit dispozitiilor art. 6 din OUG nr. 132/2020, privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, se acorda angajatilor respectivi, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitionarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Conditia este ca acestia sa fi lucrat in acest mod cel putin 15 zile in perioada starii de urgenta (in perioada 16 martie – 15 mai 2020).
La art. 2 din Ordinul nr. 1376/2020 emis in aplicarea art. 6 al OUG 132/2020 se mentioneaza ca bunurile care pot fi achizitionate trebuie sa fie noi si sa fie din categoriile celor prevazute in anexa nr. 1 din actul normativ.
Serviciile se refera la apa, electricitate, internet etc.
Solicitarea efectuata de catre angajator trebuie sa fie insotita de documentele justificative prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului.
Sumele respective se incadreaza in prevederile art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, potrivit carora, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Acestea cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca exista un proiect de act normativ pentru modificarea Codului fiscal, care a fost transmis Presedintelui Romaniei pentru promulgare (in 2 decembrie 2020) care contine si aceasta propunere de majorare a plafonului pana la 400 de lei, corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Totodata se prevede ca nu va mai fi necesara prezentarea documentelor justificative.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sponsorizare entitate publica
Intrebare:
O societatea comerciala platitoare de impozit pe profit executa lucrari de constructie pentru o autoritate publica locala. Totodata, societatea doreste sa faca o sponsorizare in bani catre aceasta autoritate publica in vederea oragnizarii zilei copilului pentru 1 iunie. Aceasta autoritate publica locala nu este inregistrata in Registrul entitatilor/unitatilor de cult.
Poate societatea sa scada din impozitul pe profit aceste sume platite ca si sponsorizare atunci cand...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie prin licitatie si revandut. Tratament fiscal
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA in RO: am participat la o licitatie in Spania pt. achizitionarea unui mic utilaj si am achitat intermediarului suma de 750 euro + comision 112 euro. Ulterior, dupa ce am facut plata, am renuntat la aceasta achizitie deoarece mai trebuiau achitate taxe vamale, transport si astfel se ajungea la o valoare destul de mare. Am anuntat firma de licitatie ca nu mai doresc acel utilaj iar firma de licitatie si l-a revandut, pt suma de 450 euro....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim achizitie echipament de la persoana fizica
Intrebare:
Doresc sa achizitionez o instalatie de vopsire de la o persoana fizica in valoare de 35.000 lei si sa o trec in patrimoniul societatii ca mijloc fix.
Ce documente trebuie sa intocmesc?
Ce implicatii reprezinta pentru persoana fizica din punct de vedere fiscal (daca trebuie sa plateasca oarecare impozite pentru vanzarea bunului pe care-l vinde din patrimoniul personal)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inactivitate temporara. Anulare cod TVA
Intrebare:
Activitatea unei societati platitoare de impozit pe profit si TVA trimestrial a fost suspendata temporar la Registru Comertului incepand cu data de 25.03.2025. Deciziile emise de ANAF de intrare in inactivitate fiscala si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt valabile incepand cu data de 30.04.2025. Pentru luna aprilie 2025 societatea trebuie sa mai depuna D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica. Profesii liberale
Intrebare:
Medic militar pensionar limita de varsta, presteaza servicii medicale (medic chirurg) intr-un spital privat, in baza unui contract de prestari servicii (profesie liberala).
Ce impozite si taxe datoreaza pe veniturile care vor fi realizate in anul 2025, in suma de 322.800 lei. Nu are alte venituri (din chirii, dividende, dobanzi, etc). Multumesc !
vezi AICI raspunsul specialistilor <<