Pentru 20 ore de telemunca intr-o luna de 20
zile lucratoare beneficiaza de suma integrala sau corespunzatoare fractiei de timp de lucru / zi?
Daca societatea este platitoare de impozit micro, aceasta cheltuiala sociala trebuie sa se incadreze intr-un plafon, sa zicem 5% din total cheltuieli salariale sau nu? Multumesc anticipat.
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform Codului fiscal:
Art. 76 alin. (4) lit. w):
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Art. 142 w):
Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele:
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Astfel, din prevederile legale enuntate rezulta:
Angajatorul poate acorda unui angajat o suma de maximum 400 de lei pentru acoperirea cheltuielilor suportate de salariat in timpul desfasurarii activitatii in regim de telemunca;
Suma mentionata anterior se acorda proportional cu numarul de zile in care salariatul a desfasurat activitatea in aceasta modalitate;
Astfel, suma de 400 lei se acorda proportional cu numarul de zile lucrate de salariat in telemunca (si nu cu numarul de ore.
Spre exemplu in luna ianuarie 2022 salariatul a lucrat cele 5 ore in 5 zile:
400 x 5 : 20 = 100 lei cheltuieli telemunca fara taxe.
Sumele platite pentru telemunca sunt considerate cheltuieli pentru microintreprindere. Nu se aplica plafonul de 5% pentru cheltuieli sociale de la impozitul pe profit.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Compensare datorie - stocuri asociat unic
Intrebare:
Avem intrebarea urmatoare cu privire la un SRL care doreste sa isi inchida activitatea. Avem stoc de marfa in contul 371 precum si datorie catre asociatul unic in contul 4551. Avand in vedere ca societatea datoreaza bani din contractele de creditare catre asociatul unic se poate sa compensez cumva cu stocul de marfa ramas? Sau cum se poate trece marfa in posesia directa a asociatului unic? Exista implicatii fiscale? Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenajare spatiu inchiriat
Intrebare:
Societatea X a deschis o cafenea intr-un spatiu inchiriat.
Spatiul inchiriat era o camera goala, iar chiriasul a investit in mobilier, mijloace fixe, varuit etc.
Care e monografia contabila si cum se va inregistra investitia facuta de chirias?
Proprietarul nu va acoperi nimic din cheltuiala si nici nu va scade din valoarea chiriei lunare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament. Punere in fuctiune
Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza un echipament din Germania - achizitie intracomunitara. Conform contractului de achizitie:
1. Valoare contract 36820 euro;
2. Plata de 50% din valoarea contractului se face in avans;
3. Factura finala se emite in momentul in care echipamentul a fost pus in functiune.
Urmare a contractului,
1. In data de 10.06.2025 se emite factura de avans 18410 euro. Inregistrarea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare avans si stornare avans in euro
Intrebare:
Suntem o societatea din Romania care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor. In momentul de fata pentru construirea unui bloc, s-au subcontractat o parte din lucruri. Contractele cu subcontractorii (societati comerciale din Romania) sunt stabilite in euro la cursul bnr din data facturarii cu plati in avans partiale.
S-au emis facturi in avans la cursul bnr din data facturarii conform contract.
In momentul stornarii avansurilor si emiterii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare achizitie cladire care urmeaza a fi demolata
Intrebare:
In cazul in care societatea noastra a achizitionat un imobil format din mai multe constructii (hala de fabricatie, cladire administrativa, magazin, post trafo, cabina poarta si teren), imi puteti spune va rog frumos la ce cod clasa intra hala de fabricatie, cladirea administrativa, magazinul si postul trafo, si alt aspect este ca managementul firmei isi doreste ca aceste cladiri sa fie demolate, in aceste conditii se mai poate aloca o durata de amortizare?
Punerea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<