Pentru 20 ore de telemunca intr-o luna de 20
zile lucratoare beneficiaza de suma integrala sau corespunzatoare fractiei de timp de lucru / zi?
Daca societatea este platitoare de impozit micro, aceasta cheltuiala sociala trebuie sa se incadreze intr-un plafon, sa zicem 5% din total cheltuieli salariale sau nu? Multumesc anticipat.
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform Codului fiscal:
Art. 76 alin. (4) lit. w):
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Art. 142 w):
Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele:
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Astfel, din prevederile legale enuntate rezulta:
Angajatorul poate acorda unui angajat o suma de maximum 400 de lei pentru acoperirea cheltuielilor suportate de salariat in timpul desfasurarii activitatii in regim de telemunca;
Suma mentionata anterior se acorda proportional cu numarul de zile in care salariatul a desfasurat activitatea in aceasta modalitate;
Astfel, suma de 400 lei se acorda proportional cu numarul de zile lucrate de salariat in telemunca (si nu cu numarul de ore.
Spre exemplu in luna ianuarie 2022 salariatul a lucrat cele 5 ore in 5 zile:
400 x 5 : 20 = 100 lei cheltuieli telemunca fara taxe.
Sumele platite pentru telemunca sunt considerate cheltuieli pentru microintreprindere. Nu se aplica plafonul de 5% pentru cheltuieli sociale de la impozitul pe profit.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tranzactii cu persoane afiliate. Dosarul preturilor de transfer
Intrebare:
Unic asociat in doua societati comerciale, Societatea Y platitor tva si impozit profit, Societatea Y, neplatitor tva si impozit profit. Societatea X doreste sa vanda catre Societatea Y, niste produse la pretul de piata, in fiecare luna, valoarea acestora fiind 10.000 lei/luna.
Ce implicatii exista din pct de vedere al Dosarului preturilor de transfer, avand in vedere ca aceste societati sun afiliate.(au acelasi asociat).?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venit impozabil cont 7584. Microintreprindere
Intrebare:
In cazul unui SRL platitor de impozit pe microintreprindere, doresc sa intreb daca la vanzarea unei cladiri suma ramasa pe contul 7584-VENITURI DIN SUBVENTII PT. INVESTITII intra sau nu intra in baza de calcul la impozitul pe microintreprindere? Aceasta suma din 7584, provine dintr-un ajutor de minimis de la data achizitiei cladirii respective si pe baza amortizarii se relua la venit o suma lunara, iar acum cand se vinde cladirea se inchide si nota 472=7584 cu suma ramasa. Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie contabila import
Intrebare:
Am efectuat importuri de marfa din Serbia, pentru care avem facturi furnizor. Separat, pentru fiecare factura de marfa avem factura de transport de la furnizor de servicii din Serbia. Prin DVI am achitat TVA in vama 21% (valoare marfa si valoare transport), fara taxe vamale. Va rugam sa ne precizati monografie contabila si fiscala, inclusiv inregistrare TVA in jurnale si Decont. Avem rugamintea sa ne indrumati cu privire la inregistrarea valorii transportului in valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<