Tags: legea 227/2021, angajati aflati in telemunca
Societatea are un salariat cu CIM pe durata nedeterminata, cu norma partiala de lucru 5 ore/saptamanal, care desfasoara activiatea in regim de telemunca (exista AA la CIM in acest sens). As dori sa stiu daca poate beneficia de suma prevazuta in Legea 227 - Codul Fiscal la art. 76, alin. 4, litera w, respectiv de cei 400 lei lunar pentru acoperirea cheltuielilor cu utilitati pentru desfasurarea activitatii in telemunca.
Pentru 20 ore de telemunca intr-o luna de 20
zile lucratoare beneficiaza de suma integrala sau corespunzatoare fractiei de timp de lucru / zi?
Daca societatea este platitoare de impozit micro, aceasta cheltuiala sociala trebuie sa se incadreze intr-un plafon, sa zicem 5% din total cheltuieli salariale sau nu? Multumesc anticipat.
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform Codului fiscal:
Art. 76 alin. (4) lit. w):
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Art. 142 w):
Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele:
w) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
Astfel, din prevederile legale enuntate rezulta:
Angajatorul poate acorda unui angajat o suma de maximum 400 de lei pentru acoperirea cheltuielilor suportate de salariat in timpul desfasurarii activitatii in regim de telemunca;
Suma mentionata anterior se acorda proportional cu numarul de zile in care salariatul a desfasurat activitatea in aceasta modalitate;
Astfel, suma de 400 lei se acorda proportional cu numarul de zile lucrate de salariat in telemunca (si nu cu numarul de ore.
Spre exemplu in luna ianuarie 2022 salariatul a lucrat cele 5 ore in 5 zile:
400 x 5 : 20 = 100 lei cheltuieli telemunca fara taxe.
Sumele platite pentru telemunca sunt considerate cheltuieli pentru microintreprindere. Nu se aplica plafonul de 5% pentru cheltuieli sociale de la impozitul pe profit.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate care desfasoara activitati de servicii de cazare, cabana pe care o utilizeaza pentru obtinearea venitului este proprietate personala si a fost data in folosinta societatii pe baza unui contract de comodat. Administratorul societatii a construit o piscina, toate cheltuielile cu construirea piscinei s-au facut pe firma, au fost inregistrate in contabilitate ca si cheltuieli in avans, la finalizarea piscinei ce documente sunt necesare? puteti sa ne oferiti un model de adresa pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Care sunt inregistrarile contabile pentru vanzarea online (tinand cont ca transportul este suportat de cumparator)? Cum se inregistreaza incasarea contravaloarea marfurilor vandute, in urmatoarele situatii? Incasarea se face in magazin, prin POS. Incasarea se face de client plin plata cu cardul, in contul bancar. Incararea se face de catre firma de curierar.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Anumiti clienti doresc ca in bugetul lor de marketing sau PR sa includa urmatoarele costuri: Cotizatii pentru diversi angajati ai lor catre diverse organizatii. Aceste organizatii reunesc comunitati de oameni care au functii importante de conducere in diverse companii comerciale, printr-o taxa de membru anuala si sunt recunoscute la nivel de tara, sau la nivel international. Dorim sa stim daca aceste fee-uri de membru pe care le platim pentru persoane fizice in numele companiei la care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala care nu mai are activitate doreste lichidarea voluntara. Societatea are asociat unic. Va rog sa-mi comunicati care este procedura de lichidare voluntara, ce declaratii se depun la ANAF si ce documente sunt necesare pentru radierea societatii. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<