Tags: monografie contabila, suma de 400 lei acordata angajatilor, angajati aflati in telemunca
Pentru salariatii aflati in telemunca, firma le poate acorda 400 lei pentru acoperirea diverselor cheltuieli generate de munca la domiciliu.
1. Cum se recupereaza acesti bani, se depune o cerere insotita de o situatie cu beneficiarii la vreo autoritate a statului ca si in cazul celor 75% de care beneficiaza parintele care sta acasa cu copilul sau se deduc din vreun impozit?
2. Care este
monografia contabila pentru aceasta suma de 400 lei?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Telemunca, este reglementata de prevederile Legii nr. 81/2018, aprobata prin Legea nr. 282/2020, care la art. 2 lit. a) o defineste ca fiind ”forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.”
Contractul individual de munca reglementeaza si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii desfasurate in aceasta forma.
Legea nr. 296/2020 pentru modificarea Codului fiscal, prevede ca sumele de bani de 400 de lei acordate lunar angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca sunt neimpozabile. Aceste sume au drept scop acoperirea cheltuielilor cu utilitatile locului in care isi desfasoara activitatea, a celor privind achizitia de mobilier si echipamente de birou etc.
Pentru sumele respective nu se calculeaza impozit pe venit (art. 76 alin. (4), lit w) contributiile sociale obligatorii, CAS si CASS (art. 142 lit . w).
In acest context, sumele platite sunt considerate cheltuieli deductibile (art. 25 alin. 2 indice 1) din Codul fiscal) atunci cand se determina impozitul pe profit.
Pentru sumele acordate de angajatori cu aceasta destinatie, din care numai 400 de lei sunt recunoscute fiscal, nu este necesara prezentarea de documente justificative de catre angajati.
Sumele corespunzatoare numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca, se pot inscrie in contractul de munca individual/colectiv sau pot fi stabilite prin Regulamentul intern.
Sumele achitate potrivit prevederilor Legii nr. 296/2020 pentru modificarea Codului fiscal, nu trebuie solicitate nici unei autoritati a statului deoarece sunt suportate de catre persoana juridica si acordati salariatilor proprii care lucreaza in regim de telemunca si pentru care, se presupune, ca ar fi efectuat cheltuieli de natura celor prevazute de lege privind acoperirea facturilor de utilitati, internet si/sau pentru achizitionarea de mobilier si echipamente de lucru.
In evidenta contabila operatiunea respectiva se poate inregistra:
6458 = 423
”Alte cheltuieli privind asigurarile ”Personal - ajutoare materiale datorate”
si protectia sociala”
423 = 5121
” Personal - ajutoare materiale ”Conturi la banci in lei”
datorate”

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Viza CFPP salarii
Intrebare:
La verificarea unui stat de salarii in vederea acordarii vizei CFPP este suficienta verificarea foii colective de prezenta cu statul de plata? Persoana desemnata sa acorde viza CFPP ar trebui sa verifice si corectitudinea orelor de garda evidentiate in foaia de prezenta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie erori contabile ONG
Intrebare:
Preluare date capitaluri in ianuarie 2025
In urma verificarilor in ianuarie 2025 nu au fost preluate in balanta de deschidere, toate capitalurile din 2021, 2022, 2023, 2024, ci doar o parte din ele.
Lipseste o suma totala in valoare de 55.567,73.
Cum pot corecta situatia?
La 01.2025 chiar daca e depus si SAF-T trim 1 si 2... sau fac corectia la 30.09.2025?
Doresc si o nota contabila de corectie!
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie servicii intracomunitare
Intrebare:
Societatea vinde produse de mic mobilier pentru copii in UE.
Periodic cumparatorul solicita diferite parti de mobilier pentru a-si asigura stoc in cazul in care primeste reclamatii de tipul eventualelor loviri sau zgaraieturi in timpul transportului sau manipularii, pentru care se intocmeste factura si se incaseaza contavaloarea.
Lunar in functie de necesitatea inlocuirii de diferite parti cumparatorul intocmeste factura cu piesele inlocuite.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<