Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Voucherele eMAG reprezinta un instrument flexibil si popular atât pentru oferirea de cadouri, cât si pentru stimularea vânzarilor prin campanii promotionale. Din punct de vedere contabil si fiscal, tratamentul acestora poate ridica anumite intrebari, mai ales in privinta inregistrarii corecte a achizitiei si acordarii lor, precum si a tratamentului cheltuielilor asociate.
In acest articol vom explica ce sunt voucherele eMAG, principalele reglementari fiscale aplicabile si vom prezenta un exemplu concret de monografie contabila pentru o societate care achizitioneaza si ofera astfel de vouchere clientilor sai.
Ce sunt voucherele emag
Voucherele eMAG sunt instrumente de reducere sau cadouri digitale, utilizate pe platforma eMAG pentru a economisi bani la achizitii sau pentru a oferi cadouri flexibile altor persoane. Acestea pot fi sub forma de carduri cadou (voucher valoric) sau coduri promotionale (voucher de reducere).
Reglementari cheie despre voucherele emag

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Monografie vouchere emag
Avem acest caz. O societate achizitioneaza 2 vouchere de pe emag in suma de 1000 lei fiecare - in baza unei facturi. In urma unui concurs, ele se acorda la 2 clienti, persoane fizice. Care e monografia contabila in cadrul societatii?
In contabilitate se inregistreaza astfel:
Achizitia voucherelor de la Emag: %5328,4426 = 401
Acordarea acestora clientilor: 6231 = 5328 daca se acorda ca cheltuiala de protocol
Acordarea acestora clientilor: 6232 = 5328 daca sunt cheltuieli de reclama si publicitate
Din punct de vedere al impozitului pe profit pct. 13 alin. (1) lit. a) din normele metodologice date in aplicarea art. 25 din Codul Fiscal
precizeaza ca sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.
Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
Daca acordarea voucherelor se face in cadrul unei campanii de marketing, anuntata, organizata in baza unui regulament consider ca aceste cheltuieli se pot incadra in categoria cheltuielilor de publicitate.
In cazul in care acordarea voucherelor nu se face in cadrul unei campanii de marketing, cheltuielile aferente vor fi considerate cheltuieli de protocol cu deducere limitata conform art. 25 alin (3) lit. a) in limita unei cote de 2% aplicata asupra profitului contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile de protocol.
In cazul in care cheltuielile asimilate voucherelor sunt considerate cheltuieli de protocol, potrivit art. 270 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal
bunurile de mica valoare acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea fiecarui cadou oferit este mai mica sau egala cu plafonul de 100 lei, exclusiv TVA.
Daca voucherele sunt achizitionate pentru a fi acordate in scop de reclama, tva este deductibil integral.
Raspunsuri oferite in luna IUNIE 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Expert contabil din 2007 Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Beneficiarii microgranturilor si granturilor pentru capital de lucru pot incarca facturile, documentele si raportul de progres prin aplicatieTVA protocol in diferite situatii in 2013. Fii la curent cu modificarile!Achizitie si vanzare de bunuri cu transport din stat tert in comunitateDeducere TVA stocuri la inregistrare in scopuri de TVAMONOGRAFIE CONTABILA pentru reducerile aplicate pe facturile de energie si gazeUltimele articole
Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE CONTABILA in cazul importului de bunuriComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE CONTABILA utilaVanzare teren. Cum se calculeaza plafonul TVA in cazul unei vanzari de terenAjustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingImpunere TVA din oficiu. MONOGRAFIE CONTABILA necesara contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"