Tags: taxa verde, calculul bonusului de vanzari
La calculul bonusului de vanzari, calculat procentual din Cifra de Afaceri trebuie sau nu inclusa taxa verde? Exista vreo diferenta daca ea este inclusa in pretul articolelor sau este evidentiata separat pe factura? Multumesc!
Raspunsul specialistului:
Taxa sau timbrul verde nu este o taxa impusa de vreo autoritate, ci reprezinta contravaloarea costurilor de colectare, tratare si eliminare nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice (DEEE), obligatii ce revin producatorilor de EEE care trebuie sa finanteze aceste activitati fie in mod individual, fie prin intermediul organizatiilor colective, dupa cum rezulta din prevederile OUG 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice. Prin urmare, taxa/timbrul verde nu este o taxa in intelesul clasic al cuvantului, ci o componenta a pretului echipamentelor electrice si electronice nou introduse pe piata, cu rolul de a asigura finantarea costurilor de colectare, tratare si eliminare a acestora la momentul cand aceste echipamente devin deseuri.
De asemenea, conform art. 34 alin. 1 din ordonanta, producatorii si distribuitorii sunt obligati sa informeze cumparatorii in momentul vanzarii de EEE, cu privire la costurile colectarii, tratarii si eliminarii in conditii de protectie a mediului, prin evidentierea separata a acestor costuri. Nu exista norme pentru aplicarea prevederilor art. 34 alin. 1 din OUG 5/2015, astfel ca evidentierea separata a taxei/timbrului verde se poate face fie prin inscriere distincta ca parte a pretului articolelor vandute, fie doar ca o mentiune suplimentara in facturi, in scop informativ (de genul „din care, timbru verde x lei”).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata avans pentru achizitia unui teren
Intrebare:
Am cumparat un teren in suma de 92.760 euro.
In contract scrie "50% din pret 46.430 euro azi se plateste. Restul de 50% se va achita in termen de 12 luni de la data semnarii."
Imi emite factura "Avans 50% teren".
Eu cum si cand inregistrez terenul si ce valoare?
Cum inregistrez factura, ca avans?
Si monografia.
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Consum carburant de la statia PECO proprie
Intrebare:
SRL cu angajat 1-9 platitor impozit profit si tva.
Activitate vanzari carburant prin magazun specializat (statie PECO)
Intrebare:
Pentru activitatea firmei se foloseste o singura masina, care este cu contract de comodat, se foloseste pentru deplasare banca, diverse aprovizionari pentru magazin PECO de catre administrator.
Care este procedura legala pentru decontarea carburantului, daca acizitioneaza carburant de la (PECO)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Revenire la impozit pe veniturile microintreprinderii
Intrebare:
O societate infiintata in anul 2022, nu a avut salariati si a fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Deoarece nu avea salariati, la 01.01.2023 a devenit platitoare de impozit pe profit.
In anul 2024, obiectul de activitate s-a schimbat in ,, Activitati de consultanta in afaceri si management, CAEN rev.3 7020
Cifra de afaceri obtinuta in 2024 a fost de 1050 lei, dar din noiembrie s-au angajat 2 salariati.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<