Tags: taxa verde, calculul bonusului de vanzari
La calculul bonusului de vanzari, calculat procentual din Cifra de Afaceri trebuie sau nu inclusa taxa verde? Exista vreo diferenta daca ea este inclusa in pretul articolelor sau este evidentiata separat pe factura? Multumesc!
Raspunsul specialistului:
Taxa sau timbrul verde nu este o taxa impusa de vreo autoritate, ci reprezinta contravaloarea costurilor de colectare, tratare si eliminare nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice (DEEE), obligatii ce revin producatorilor de EEE care trebuie sa finanteze aceste activitati fie in mod individual, fie prin intermediul organizatiilor colective, dupa cum rezulta din prevederile OUG 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice. Prin urmare, taxa/timbrul verde nu este o taxa in intelesul clasic al cuvantului, ci o componenta a pretului echipamentelor electrice si electronice nou introduse pe piata, cu rolul de a asigura finantarea costurilor de colectare, tratare si eliminare a acestora la momentul cand aceste echipamente devin deseuri.
De asemenea, conform art. 34 alin. 1 din ordonanta, producatorii si distribuitorii sunt obligati sa informeze cumparatorii in momentul vanzarii de EEE, cu privire la costurile colectarii, tratarii si eliminarii in conditii de protectie a mediului, prin evidentierea separata a acestor costuri. Nu exista norme pentru aplicarea prevederilor art. 34 alin. 1 din OUG 5/2015, astfel ca evidentierea separata a taxei/timbrului verde se poate face fie prin inscriere distincta ca parte a pretului articolelor vandute, fie doar ca o mentiune suplimentara in facturi, in scop informativ (de genul „din care, timbru verde x lei”).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila ajutoare acordate membrilor - ONG
Intrebare:
Un sindicat al profesorilor (organizatie nonprofit) acorda ajutoare membrilor de sindicat (nastere, deces, boala etc).
Pentru a se acorda un ajutor, e necesar sa se faca un dosar cu actele necesare (cerere cu acordarea ajutorului si acte doveditoare sa vedem daca e de nastere, deces, boala).
Aceste cereri ( dosar) le incadram in contabilitate ca si intrari de la persoane fizice (cont 462).
Nota contabila ajutor nastere, boala: 6588 =...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<