Tags: impozitare indemnizatie si prima de concediu, concediu odihna
		Buna ziua! O societate acorda angajatilor prima de concediu. Aceasta este anuala si conditionata de efectuarea unei transe de cel putin 10 zile din concediul anual. Se plateste odata cu indemnizatia de concediu (inainte de efectuarea concediului).
			   
        
 	
    
        
 	            
            
	In situatia in care prima se plateste in luna anterioara efectuarii concediului (ex: concediul este programat in perioada 2 - 15 septembrie, iar prima de concediu si indemnizatia aferenta se platesc in 28 august) la ce data se va realiza impozitarea sumei la angajat? Nivelul primei este un procent fix din salariul angajatului la data acordarii.
	 
	Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
	Conform Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal (pct. 14 alin. (11) din Sectiunea a 3-a - Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor a capitolului III): Indemnizatiile aferente concediilor de odihna se defalca pe lunile la care se refera si se impun cumulat cu veniturile realizate in aceste luni. 
	 
	Astfel, in cazul concediului de odihna efectuat in luna septembrie indemnizatia se impoziteaza in luna septembrie. 
	 
	In ceea ce priveste prima de concediu de odihna sunt aplicabile prevederile din pct. 16 alin. (3) Sectiunea a 5-a - Termenul de plata a impozitului din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
	 
	In situatia in care in cursul unei luni se efectueaza plati de venituri cum sunt: premii, stimulente de orice fel, sume acordate potrivit legii pentru concediul de odihna neefectuat si altele asemenea, reprezentand plati intermediare, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, prin aplicarea cotei asupra platilor intermediare diminuate cu contributiile sociale obligatorii, dupa caz.
	 
		
 de 
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Livrare intracomunitara. Conditie transport
Intrebare:  
 Avem de facturat, un client din Germania. In mod normal factura se emite fara TVA.
 Placile importate de noi sunt vandute catre clientul nostru din Germania si sunt destinate transformarii in tevi sudate cu export ulterior in Germania. Marfa pleaca de la noi in fabrica Galati, apoi catre clientul nostru din Germania.
 In aceasta situatie prezentata, cum trebuie intocmita factura noastra catre client - cu TVA sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redeventa sau serviciu
Intrebare:  
 As dori sa stiu daca urmatorul servicu ar putea fi considerat redeventa si impozitat cu impozit pe nerezidenti. Astfel, primim de la o companie din grup din Norvegia un serviciu prin care ni se pune la dispozitie o platforma prin care angajatii pot parcurge un curs de leadership. Pentru parcurgerea cursului, angajati de HR ai companiei din Romania sunt pregatiti in prelabil de firma din grup ca si facilitatori pentru a putea ajuta la parcurgerea cursului respectiv. Pentru acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Poate un PFA deduce TVA pentru un utilaj, daca productia nu a inceput inca?
Intrebare:  
 O PFA a achizitionat in anul 2024, printr-un proiect finantat din fonduri europene, o instalatie de fabricat produse din beton.
 A fost depusa cererea de plata, iar sumele aferente valorii fara TVA au fost incasate conform cererii aprobate.
 Utilajul a fost receptionat, pus in functiune si testat, insa pana in prezent nu a inceput efectiv activitatea de productie.
 La momentul achizitiei, TVA-ul aferent investitiei a fost dedus integral.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<