Tags: impozitare indemnizatie si prima de concediu, concediu odihna
Buna ziua! O societate acorda angajatilor prima de concediu. Aceasta este anuala si conditionata de efectuarea unei transe de cel putin 10 zile din concediul anual. Se plateste odata cu indemnizatia de concediu (inainte de efectuarea concediului).
In situatia in care prima se plateste in luna anterioara efectuarii concediului (ex: concediul este programat in perioada 2 - 15 septembrie, iar prima de concediu si indemnizatia aferenta se platesc in 28 august) la ce data se va realiza impozitarea sumei la angajat? Nivelul primei este un procent fix din salariul angajatului la data acordarii.
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal (pct. 14 alin. (11) din Sectiunea a 3-a - Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor a capitolului III): Indemnizatiile aferente concediilor de odihna se defalca pe lunile la care se refera si se impun cumulat cu veniturile realizate in aceste luni.
Astfel, in cazul concediului de odihna efectuat in luna septembrie indemnizatia se impoziteaza in luna septembrie.
In ceea ce priveste prima de concediu de odihna sunt aplicabile prevederile din pct. 16 alin. (3) Sectiunea a 5-a - Termenul de plata a impozitului din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
In situatia in care in cursul unei luni se efectueaza plati de venituri cum sunt: premii, stimulente de orice fel, sume acordate potrivit legii pentru concediul de odihna neefectuat si altele asemenea, reprezentand plati intermediare, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, prin aplicarea cotei asupra platilor intermediare diminuate cu contributiile sociale obligatorii, dupa caz.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<