Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Studiu de caz: Poate factura fara TVA o societatea comerciala cu raspundere limitata

de Infotva.ro la 31 Aug. 2009
Tags: studiu de caz: poate factura fara tva o societatea comerciala cu raspundere limitata

Problema:O fundatie dintr-un oras din Romania este beneficiarul proiectului „Ocuparea garantata prin formarea de competente specifice aliniate la necesitatile operatorilor economici dintr-un ...

Problema:
O fundatie dintr-un oras din Romania este beneficiarul proiectului „Ocuparea garantata prin formarea de competente specifice aliniate la necesitatile operatorilor economici dintr-un domeniu din Regiunea de Sud-Est” finantat din Fondul social european, contract de finantare in valoare de 1.000.000 lei, reprezentand 90,90% din valoarea totala a proiectului fara TVA (eligibila) este de 1.100.000 lei. Diferenta de 100.000 lei este contributia eligibila a beneficiarului.

Intre fundatie – partener principal si partenerii: o societate comerciala cu raspundere limitata dintr-un oras din Romania, o alta fundatie din alt oras din Romania si o agentie judetiana pentru ocuparea fortei de munca s-a incheiat acord de parteneriat pentru implementarea impreuna a proiectului cu urmatoarele responsabilitati in proiect descrise intr-un acord, anexa la contractul de finantare:

- diseminarea rezultatelor finale;
- analiza necesitatilor ocupationale ale filierei;
- definirea strategiei organizationale si operationale de dezvoltare a competentelor;
- proiectarea si realizarea de actiuni de sensibilizare a agentilor economici;
- proiectarea si realizarea de actiuni de sensibilizare-orientare pentru persoane inactive si someri;
- bilantul competentelor si definirea traseului profesional specific;
- furnizarea cursurilor de calificare;

Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice
Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii


- proiectarea modelelor de formare la locul de munca si asistenta la initierea de stagii pe santier;
- asistenta in initierea de activitati autonome;
- monitorizarea rezultatelor;
- diseminarea rezultatelor finale.

Din contributia benficiarului de 100.000 lei, contributia societatii cu raspundere limitata este de 33.000 lei, a altei fundatii din Romania este de 30.000 lei, a agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca este de 2.000 lei.

Daca societatea comerciala cu raspundere limitata in conformitate cu prevederile art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, poate factura fara TVA activitatile prevazute in acordul de parteneriat – anexa si parte integranta a contractului de finantare catre partenerul principal?

Solutie oferita in august 2009:
Conform art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, sunt scutite de taxa activitatea de invatamant prevazuta in Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate.

Conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile ulterioare, pot participa la programe de formare profesionala, persoanele care au varsta la care pot stabili raporturi de munca si pot participa la programe de formare profesionala, in conditiile legii, respectiv:

- salariatii societatilor comerciale, companiilor si societatilor nationale, regiilor autonome si altor unitati aflate sub autoritatea administratiei publice centrale sau locale, unitatilor si institutiilor finantate din fonduri bugetare si extrabugetare, care trebuie sa prevada in contractul colectiv sau, dupa caz, in contractul individual de munca drepturile si obligatiile ce revin angajatorilor si salariatilor in perioada in care salariatii participa la programele de formare profesionala si care trebuie sa ia toate masurile in vederea asigurarii conditiilor salariatilor pentru a avea acces la formare profesionala;
- persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, care pot participa in conditiile legii, la programele de formare profesionala organizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca sau de alti furnizori de formare profesionala autorizati, in conditiile legii.

Conform art. 4 din ordonanta, formarea profesionala a adultilor cuprinde formarea profesionala initiala si formarea profesionala continua organizate prin alte forme decat cele specifice sistemului national de invatamant, astfel cum sunt definite la acest articol.

Conform art. 5 alin. (3) din ordonanta, formarea profesionala a adultilor se organizeaza prin programe de initiere, calificare, recalificare, perfectionare, specializare, definite astfel:

a) initierea reprezinta dobandirea uneia sau mai multor competente specifice unei calificari conform standardului ocupational sau de pregatire profesionala;
b) calificarea, respectiv recalificarea, reprezinta pregatirea profesionala care conduce la dobandirea unui ansamblu de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice uneia sau mai multor ocupatii;
c) perfectionarea, respectiv specializarea, reprezinta pregatirea profesionala care conduce la dezvoltarea sau completarea cunostintelor, deprinderilor sau competentelor profesionale ale unei persoane care detine deja o calificare, respectiv dezvoltarea competentelor in cadrul aceleiasi calificari, dobandirea de competente noi in aceeasi arie ocupationala sau intr-o arie ocupationala noua, dobandirea de competente fundamentale/cheie sau competente tehnice noi, specifice mai multor ocupatii.

La art. 7 alin. (2) din ordonanta, sunt prevazute urmatoarele forme de de realizare a formarii profesionale a adultilor:

a) cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala;
b) cursuri organizate de angajatori in cadrul unitatilor proprii;
c) stagii de practica si specializare in unitati din tara sau din strainatate;
d) alte forme de pregatire profesionala prevazute de lege.

Conform art. 6 din ordonanta, furnizorii de formare profesionala sunt persoane juridice de drept public sau privat, iar in cazul uceniciei, furnizorii de formare profesionala sunt si persoane fizice, care pot presta servicii de formare profesionala, cu respectarea standardelor de pregatire profesionala, in conditiile prevazute de aceasta ordonanta.

Furnizori de formare profesionala pot fi si centrele de formare profesionala, cu sau fara personalitate juridica, infiintate, potrivit legii, de persoane juridice de drept public sau privat.

Conform art. 18 din ordonanta, furnizorii de formare profesionala care organizeaza programe finalizate cu certificate de calificare recunoscute la nivel national sau de absolvire cu recunoastere nationala, trebuie sa prevada in statut sau, dupa caz, in autorizatia pentru desfasurarea unor activitati independente, activitati de formare profesionala si sa fie autorizati in conditiile legii, de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor sau de comisii de autorizare constituite in subordinea acestuia.

Avand in vedere cadrul legal mai sus prezentat societatea comerciala cu raspundere limitata pentru a beneficia de scutire de taxa pentru formare profesionala si pentru prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceasta  activitate, prevazuta la art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, trebuie conform satutului sa poata desfasura activitatea de formare profesionala, sa detina autorizatie obtinuta conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile ulterioare, una sau mai multe din activitatile prevazute in acord, anexa la contractul de finantare, respectiv sa asigure formarea profesionala initiala si/sau continua a adultilor, in sensul art. 4 din ordonanta, iar celelalte activitati sa fie strans legate de activitatea/activitatile care reprezinta formare profesionala pentru ca asigura pregatirea necesara pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de munca sau asigura adultilor fie dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente.

Activitatile din acord care pot fi considerate ca reprezinta formare profesionala pentru ca asigura pregatirea necesara pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de munca sau asigura adultilor fie dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente, sunt definirea traseului profesional specific, furnizarea cursurilor de calificare, proiectarea modelelor de formare la locul de munca si asistenta la initierea de stagii pe santier, asistenta in initierea de activitati autonome.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre  www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 31 august 2009

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu de caz: Poate factura fara TVA o societatea comerciala cu raspundere limitata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016