Tags: declaratii fiscale, notificari anaf
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza, printr-un comunicat de presa recent, ca va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscale si care nu au solicitat regim derogatoriu, astfel incat sa fie evitata declararea starii de inactivitate a acestora.
Potrivit prevederilor art.92 alin.(1) lit.a) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii/platitorii care nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege sunt declarati inactivi fiscal si le sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii fiscale.
Unui contribuabil declarat inactiv i se anuleaza, potrivit legii, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, iar inactivitatea se inscrie in cazierul fiscal al contribuabilului si al reprezentantilor legali ai acestuia. De asemenea, pentru a se reactiva, contribuabilul respectiv trebuie sa-si indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege si sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.
Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 934/2020 s-a stabilit ca, pentru declaratiile fiscale al caror termen legal de depunere s-a implinit in perioada starii de urgenta, notificarile de nedepunere a declaratiilor fiscale se emit in termen de 30 de zile de la data incetarii starii de urgenta.
Atentie! Dupa expirarea termenului legal de depunere a declaratiilor fiscale, din data de 25 iunie 2020, organele fiscale aplica procedurile pentru identificarea contribuabililor care indeplinesc conditia pentru declararea inactivitatii fiscale potrivit art.92 alin.(1) lit.a) din Codul de procedura fiscala.
In aplicarea acestei proceduri, organele fiscale manifesta un rol activ, prin transmiterea notificarilor de nedepunere a declaratiilor fiscale. De asemenea, dupa intocmirea listei contribuabililor care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi fiscal, organele fiscale emit si comunica si notificarile privind privind indeplinirea conditiilor privind declararea ca inactiv.
Potrivit reglementarilor in vigoare, contribuabilii au obligatia depunerii declaratiilor fiscale, la termenele prevazute de lege, iar aceasta obligatie se mentine si daca a fost efectuata plata obligatiei fiscale respective, precum si in cazul in care, in perioada de raportare nu rezulta sume de plata, dar exista obligatia declarativa prevazuta de lege.
In acest sens, pentru a preveni declararea ca inactivi fiscal, acei contribuabili care isi suspenda activitatea si inregistreaza mentiunea privind inactivitatea temporara in Registrul comertului sau la entitatea care i-a autorizat, pot beneficia, la cerere, de regimul derogatoriu de declarare a impozitelor si taxelor. Cererea privind acordarea regimului derogatoriu de declarare se depune la organul fiscal competent. Contribuabilii carora li se aproba aplicarea regimului de declarare derogatoriu nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale.
Totodata, contribuabilii care nu desfasoara activitate si nu beneficiaza de regimul derogatoriu de declarare, au obligatia depunerii declaratiei fiscale, la termenele prevazute de lege, inscriind zero la obligatia fiscala, evitand, in acest fel, inscrierea in registrul contribuabililor inactivi.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare ochelari
Intrebare:
Referitor la decontarea ochelarilor de vedere, conform recomandarii Directivei Europene.
Firma noastra deconteaza in limita a 400 lei/an, c/val ochelarilor de vedere pentru angajati.
In acest scop a fost intocmita o procedura in care sunt precizate categoriile de personal eligibile si documentele justificative necesare a fi prezentate, adica:
- recomandarea mediculul de medicina muncii privind necesitatea unui control/consult...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<