Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Depunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAF

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 29 Nov. 2021 Exclusiv
Depunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAF
Tags: declaratia f4109, declaratia 4109, declaratie casa de marcat pe zero

Contribuabilii sunt obligati, prin OPANAF 627/2018, sa transmita formularul f4109 chiar si in conditiile in care si-au conectat deja casele de marcat electronice la ANAF. Este vorba despre declaratia care se depune daca intr-o anumita luna nu au fost emise bonuri fiscale.

Ce reprezinta formularul f4109


Formularul 4109 este declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018 - publicat in data de 17.09.2018.


Termenul de depunere pentru f4109


Formularul f4109 se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat  electronice fiscale nu au fost utilizate. 

Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare.


Cum se completeaza f4109?


Pentru a completa declaratia f4109, trebuie sa alegeti mai intai perioada pentru care vreti sa completam formularul, adica perioada in care casele de marcat electronice nu au fost utilizate de operatori.
Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2022

Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2022

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

Vezi detalii

TVA. Locul prestarilor de servicii in relatia cu beneficiari din state membre si terte

TVA. Locul prestarilor de servicii in relatia cu beneficiari din state membre si terte

Vezi detalii


Introduceti imediat datele de identificare ale caselor de marcat electronice neutilizate in perioada respectiva.

Puteti obtine umarul unic de identificare AMEF din declaratiile A4200 depuse anterior sau de pe rapoartele Z( regastiti in partea de jos).

Nu va mai ramane decat sa validati si sa semnati declaratia 4109.
 

Declaratie casa de marcat pe zero

 
 

Cum se corecteaza erorile din F4109


In cazul in care, dupa depunerea „Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“utilizatorul constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, acesta trebuie sa depuna o noua declaratie completata cu datele care necesita modificarea si/sau datele care nu au fost declarate.

Reamintim ca aparatele de marcat electronice fiscale trebuie conectate la ANAF si se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene:

a) pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
b) pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
c) operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.

Prin exceptie, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice au obligatia completarii si transmiterii Declaratiei pe propria raspundere prin care utilizatorul mentioneaza ca aparatul de marcat va functiona in modul de lucru offline, semnata de reprezentantul legal al operatorului economic, cu respectarea urmatoarelor termene:

a) operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili, pana la data de 30.06.2021;
b) operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici, pana la data de 30.11.2021;
c) operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.

Extras din Ordinul 627/20218:

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a),b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la art. 1, fisierele XML prevazute in sectiunea II.3 sau sectiunea II.1, II.2 sau II.4, dupa caz, respectiv cele prevazute in sectiunile II.5-II.8, precum si fisierul registru prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.

(2) Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele prevazute la alin. (1) sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

(3) Fisierele prevazute la alin. (1) se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.

(4) Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

Articolul 3

(1) In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin exceptie de la prevederile art. 1 si 2, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“, al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.

(3) Anexa este disponibila in format editabil pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(4) „Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(5) Declaratia prevazuta la alin. (1) se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

Articolul 4
In cazul in care, dupa depunerea declaratiei prevazute la art. 3 alin. (1), utilizatorul constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, acesta trebuie sa depuna o noua declaratie completata cu datele care necesita modificarea si/sau datele care nu au fost declarate.

Articolul 5
Pentru transmiterea fisierelor prevazute la art. 2 alin. (1) si/sau, dupa caz, a declaratiei prevazute la art. 3 alin. (1), utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
 
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Depunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016