Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Proceduri fiscale: ce rol are dispozitia de plata sau de incasare catre casierie?

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 07 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: dispozitie incasare, dispozitie plata, platitor, inregistrare contabilitate, achitare numerar

In ce priveste procedurile efectuate zi de zi in departamentul financiar-contabil, alegem astazi sa va prezentam cateva reguli care se aplica in cazul dispozitiei de plata/incasare catre casierie.

Astfel, va reamintim ca dispozitia de plata/incasare catre casierie serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:

- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.). Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
Contabilitate manageriala
Contabilitate manageriala

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Agenda Fiscala 2020
Agenda Fiscala 2020

Vezi detalii



Circula:

- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de catre persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
Unitatea..................

DISPOZITIE DE*)................ CATRE CASIERIE
nr ........... din ..............
Numele si prenumele ......................................................
Functia (calitatea) ......................................................
Suma ............. lei ...................................................
(in cifre) (in litere)
Scopul incasarii/platii ..................................................
..........................................................................
Semnatura Conducatorul unitatii Viza de control Compartiment
financiar-preventiv financiar-contabil
14-4-4 t2
*) Se va inscrie "INCASARE" sau "PLATA", dupa caz
(verso)
Se completeaza DATE SUPLIMENTARE PRIVIND BENEFICIARUL SUMEI:
numai pentru plati

Actul de identitate ....... Seria ..... nr. ...........
Am primit suma de ................................. lei
(in cifre)
Data ......................
Semnatura .................
CASIER
Platit/incasat suma de .............................. lei
(in cifre)
Data .................
Semnatura ......................
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Proceduri fiscale: ce rol are dispozitia de plata sau de incasare catre casierie?":
Rating:

Nota: 4.42 din 5 din 37 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016