Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In ce priveste procedurile efectuate zi de zi in departamentul financiar-contabil, alegem astazi sa va prezentam cateva reguli care se aplica in cazul dispozitiei de plata/incasare catre casierie.
Astfel, va reamintim ca dispozitia de plata/incasare catre casierie serveste ca:- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.). Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
Circula:

Manual de politici contabile - Stick USB

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de catre persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
Unitatea..................
DISPOZITIE DE*)................ CATRE CASIERIE
nr ........... din ..............
Numele si prenumele ......................................................
Functia (calitatea) ......................................................
Suma ............. lei ...................................................
(in cifre) (in litere)
Scopul incasarii/platii ..................................................
..........................................................................
Semnatura Conducatorul unitatii Viza de control Compartiment
financiar-preventiv financiar-contabil
14-4-4 t2
*) Se va inscrie "INCASARE" sau "PLATA", dupa caz
(verso)
Se completeaza DATE SUPLIMENTARE PRIVIND BENEFICIARUL SUMEI:
numai pentru plati
Actul de identitate ....... Seria ..... nr. ...........
Am primit suma de ................................. lei
(in cifre)
Data ......................
Semnatura .................
CASIER
Platit/incasat suma de .............................. lei
(in cifre)
Data .................
Semnatura ......................

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Restituire avans neutilizat pentru o deplasare in strainatate. Cum primeste societatea sumele ramase?Aspecte utile privind dispozitia de plata incasare catre casierieArticole similare
Cum se face intrarea in sistemul de impunere pe veniturile microTVA si impozit redevente pentru achizitie intracomunitaraSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Cum se face trecerea de la PLATITOR la nePLATITOR de TVA. Aplicarea regimului special de scutireCe crede Crin Antonescu despre plata TVA la incasareUltimele articole
Declaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilPlafon TVA de 300.000 lei depasit. Trebuie facuta trecerea la PLATITOR de TVA?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFComert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"