Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Aspecte utile privind dispozitia de plata incasare catre casierie

de InfoTva.ro la 27 Feb. 2012 Exclusiv
Tags: dispozitie plata incasare, casier, registru de casa

Va redam un rezumat al celor mai importante prevederi legate de dispozitia de plata incasare catre casierie, avand in acelasi timp convingerea ca aceasta organizare a informatiei se va dovedi de real folos.




1.  Serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
 - document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).

Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.

3.Circula:
  - la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in    cazurile    prevazute de lege;
-    la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
-    la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma;
-    la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
-     denumirea unitatii;
-    denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
-    numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie    suma;
-    suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
-    date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
-    casier; suma platita/incasata; data si semnatura

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Aspecte utile privind dispozitia de plata incasare catre casierie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi




Comentarii 3 comentarii

Mihaela 2014-07-24 13:36:35

Daca pe o firma exista angajat doar administratorul si mai are de platit pe la ORC, isi intocmeste dispozitie de ridicare sau nu?
Deci el vine cu imprumut firma.

Ela 2012-02-28 14:21:12

Se intocmeste atat dispozitie de incasare cat si chitanta obligatoriu

Alina B. 2012-02-28 12:22:37

In cazul incasarii de sume primite ca imprumut al asociatului, ce ne recomandati sa folosim: dispozitie de incasare sau/si chitanta?

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016