Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O microintreprindere a realizat venituri din vanzari de marfuri prin casa de marcat si a depus lunar la ANAF situatia pana in aprilie 2022. Incepand din mai si pana in prezent nu a mai vandut nimic. Trebuia depusa declaratia 4109?
Raspunsul expertului contabil Alexandru Palaghia:
Conform art. 1 din Procedura aprobata cu Ordinul nr. 627/2018, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Anexa 11 din normele metodologice pentru aplicare OUG 28/1999 prevede urmatoparele:
“(1) Prin conexiunea stabilita, aparatele de marcat electronice fiscale transmit, conform structurilor XML aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, urmatoarele:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 - REDUCERE 40
Art. 3 din Procedura aprobata cu Ordinul nr. 627/2018 stipuleaza ca:
(1) In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin exceptie de la prevederile art. 1 si 2, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate", al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Contribuabilii care au CASE DE MARCAT NEUTILIZATE sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"