Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 13 Sep. 2022
Tags: case de marcat neutilizate, depunere d4109, d4109

O microintreprindere a realizat venituri din vanzari de marfuri prin casa de marcat si a depus lunar la ANAF situatia pana in aprilie 2022. Incepand din mai si pana in prezent nu a mai vandut nimic. Trebuia depusa declaratia 4109?

• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 0 angajati
• Platitoare TVA: Nu
• Cod CAEN: 9312

Raspunsul expertului contabil Alexandru Palaghia: 

Conform art. 1 din Procedura aprobata cu Ordinul nr. 627/2018, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Anexa 11 din normele metodologice pentru aplicare OUG 28/1999 prevede urmatoparele:

“(1) Prin conexiunea stabilita, aparatele de marcat electronice fiscale transmit, conform structurilor XML aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, urmatoarele:
   a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:
   1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
   2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
   3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
   4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
   5. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;
   b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica prevazute la art. 64 alin. (2), (3), (4), (5), respectiv alin. (6), dupa caz, din normele metodologice;
   c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;
   d) mesajul de confirmare a indeplinirii obligatiei prevazute la art. 1.

Art. 3 din Procedura aprobata cu Ordinul nr. 627/2018 stipuleaza ca:

(1) In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin exceptie de la prevederile art. 1 si 2, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate", al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.
In concluzie, atat timp cat AMEF-ul nu este pornit, deci nu realizeaza schimb de informatii cu serverele ANAF-ului cel putin intr-una din zilele unei luni, trebuie transmisa declaratia 4109 aferenta lunii respective.


Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi



Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016