Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea reaminteste ca utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita datele catre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare al ANAF.
In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea s?i transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ formular F4109. Formularul F4109 se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pâna cel târziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare.
Invitam utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale care nu se conformeaza prevederilor legale in vigoare sa procedeze dupa caz, fie la transmiterea datelor catre Sistemul informatic national de supraveghere s?i monitorizare al ANAF fie daca aparatele sunt neutilizate sa depuna formularul F4109 pentru a nu risca eventualele sanctiuni .
Institutia reaminteste ca nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF, in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Baza legala:
OPANAF 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) s?i c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala; O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleNoile reguli privind casele de marcat din 2016 si modificari 2017Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Se va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum afecteaza firmele?Ultimele articole
Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT ELECTRONICE neutilizate?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"