Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


In ultimii ani platformele de e-commerce, adica de comert electronic, au inceput sa fie din ce in ce mai populare. Acest lucru se datoreaza si faptului ca este mai simplu pentru clienti sa dea un click pentru a cumpara ceva decat sa se deplaseze in magazinele fizice. Iar in acest context, foarte multi operatori economici au inceput sa foloseasca internetul pentru a-si vinde produsele si serviciile. Dar cum se declara aceste incasari online?
Ce este e-commerce
E-commerce sau comertul electronic este procesul prin care se fac tranzactii de cumparare si vanzare cu ajutorul internetului. Acest lucru inseamna ca se vand pe internet diverse produse fizice, servicii, dar si diverse alte bunuri digitale ( carti digitale, etc.). Mentionam ca aceste platforme se refera atat la site-ul de vanzare online, aplicatii mobile, dar si la marketplace-uri.
Cum se declara incasarile online
Persoanele care au trecut la vanzarea de produse sau servicii in online stiu deja ca aceste tranzactii implica plati online, livrari, si interactiuni digitale.
Iar un contribuabil se intreaba care este documentul pe baza caruia se declara incasarile online in sistemul RO e-TVA? Este bine daca se trimite informatia catre casa de marcat si ca modalitate de incasare, se configureaza mijloace de incasari moderne/online?
Specialistul ne spune urmatoarele. Conform prevederilor O.U.G. nr. 70/2024, incasarile online se regasesc in decontul precompletat RO e-TVA pe baza datelor transmise in sistemele informatice ale Ministerului Finantelor si ANAF.
Astfel, incasarile online trebuie sa fie inregistrate si transmise prin intermediul unuia dintre urmatoarele sisteme:
- Sistemul RO e-Factura, daca incasarile sunt asociate unor facturi emise electronic;
- Sistemul RO e-Case de marcat electronice, daca incasarile sunt procesate prin casele de marcat conectate la ANAF.
Document justificativ pentru incasari online
Pentru incasarile online, documentul principal care sta la baza declararii poate fi:
- Factura emisa in sistem electronic, inregistrata in RO e-Factura;
- Raportul zilnic al casei de marcat (Z), care include incasarile online transmise catre ANAF prin sistemul RO e-Case de marcat.
Este corecta solutia configurarii mijloacelor de incasare moderne/online?
Da, solutia propusa de a transmite informatiile catre casa de marcat si de a configura incasarile online, ca mijloace de incasari moderne, este in conformitate cu legislatia.
Conectarea casei de marcat la sistemul RO e-Case de marcat asigura transmiterea corecta a datelor privind incasarile online catre ANAF, facilitand astfel includerea acestora in decontul precompletat RO e-TVA.

Cartea Verde a Contabilitatii

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Temei legal, O.U.G. nr. 70/2024 – art. 2

Sunt expert contabil activ din anul 2006, expert contabil judiciar activ din 2009, auditor financiar activ din anul 2009 si consultant fiscal activ din anul 2013.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tranzactiile pe card in Romania: potential major pe piataMinisterul pentru Mediul de Afaceri si-a anuntat programul si prioritatile in perioada Presedintiei Consiliului UEControale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Finantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleAtentie: Vine valul 4 de noutati fiscale 2021! Specialistii explica:NOU! Posta romana va livra trimiterile postare din anumite clase de servicii la domiciliul clientilor, in orice localitate din taraMinisterul Economiei: NOI reguli pentru tranzactiile online!Vesti bune pentru angajatori: acum pot publica anunturi de angajare GRATUIT, pe platforma FOKUS JobsArticole similare
Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulVindeti produse online? Iata ce trebuie sa stiti despre plafoanele pentru vanzari la distanta!Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Vanzari online de produse. Intocmire facturi onlineFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Ultimele articole
Controale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 05 - 11 mai 2008Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Justificarea livrarii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?Livrare intracomunitara cu transport asigurat de client. Regim TVAFirme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVANoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialVanzarea sub costul de productieUltimele articole
Bon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"