Tags: posta romana, livrari la domiciliu
Compania Nationala Posta Romana anunta, printr-un comunicat de presa, ca poate livra trimiterile postale, din anumite clase de servicii, la sediul sau domiciliul clientilor, in orice localitate de pe teritoriul Romaniei.
Pentru a onora cerintele clientilor, manifestate prin cresterea exponentiala a comenzilor online si a trimiterilor internationale import, Posta Romana a dezvoltat o noua retea de transport care sa asigure livrarea mecanizata, avand suport logistic dedicat, in fiecare localitate de pe teritoriul Romaniei. Aceasta este proiectata pe un numar de 167 de subunitati postale (157 in mediul urban si 10 in mediul rural), care au fost dotate cu suportul logistic si uman necesar - autovehicule, infrastructura IT, de comunicatii si agenti curieri.
Astfel, clientii Postei Romane au asigurata acum livrarea la domiciliu pentru urmatoarele categorii de servicii:
Serviciul StaiAcasa Plus, prin care se ofera livrare la “usa” si distributie rapida clientilor care comanda alimente la temperatura ambientala, dar si produse nealimentare, de la retailerii care incheie contracte cu Posta Romana. Daca, la data lansarii acestui serviciu (aprilie 2020), StaiAcasa Plus era disponibil doar in resedintele de judet si in localitatile limitrofe, in limita a 20 km, in prezent acesta se presteaza in toate localitatile din Romania, pentru colete cu o greutate maxima de 30 kg.
Tariful este negociat pe baza contractuala, iar partenerii de contract au parte de conditii similare de prestare cu cele ale operatorilor postali concurenti de pe piata de servicii postale (notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonica a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare intr-un termen maxim de 5 zile calendaristice, monitorizarea parcursului trimiterii in sistem Track & Trace, cu posibilitatea urmaririi pe site-ul Postei Romane).
Timpii de livrare sunt: Z sau maxim Z+1 (in aceeasi localitate si in localitatile arondate la subunitatea cu activitate mecanizata), Z+1 (in restul localitatilor din judet), Z+2 sau maxim Z+3 (in restul localitatilor la nivel national).
Serviciul Express, pentru produsele: Prioripost (greutate maxima 20 kg), Prioripost cu valoare declarata fixa (greutate maxima 2 kg), Prioripost facturi (greutate maxima 20 kg) si EMS (greutate maxima 30 kg).
Pana in prezent, se asigura livrarea mecanizata a trimiterilor Express interne si internationale pentru destinatari la domiciliul/sediul clientului in 1.460 de localitati. Noua retea de transport permite livrarea la sediul/domiciliul clientului in toate localitatile din Romania. Serviciul asigura notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonica a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare intr-un termen de 7
zile lucratoare de la sosirea in subunitate (trimiteri interne Express) si 15 zile calendaristice (EMS), dar si doua tentative de livrare la domiciliul/sediul clientului.
Timpii de livrare pentru trimiterile Express sunt: 12 ore in aceeasi localitate, 24 de ore intre resedintele de judet si intrajudetean, 36 de ore intre oricare alte doua localitati.
Colet postal intern din serviciile Standard, Valoare declarata, Ramburs si Confirmare de primire, cu serviciul suplimentar Factaj (Factaj – tarif pentru livrare la domiciliu sau la sediu a coletelor postale interne). Noua retea de transport permite asigurarea livrarii trimiterilor de colete postale interne cu Factaj, la domiciliu, in orice localitate din Romania, fata de 101 localitati, cate erau accesibile pana in prezent.
Timpii de livrare, la nivel national, sunt Z+5, iar greutatea maxima a trimiterii trebuie sa fie de 20 kg. Serviciul asigura notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonica a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare intr-un termen de 5 zile calendaristice de la sosirea in subunitatea postala. Dupa acest termen, destinatarul poate ridica trimiterea intr-un termen de inca 5 zile calendaristice de la sediul subunitatii postale din raza de distribuire a destinatarului, incepand cu ziua lucratoare urmatoare.
EMS, colete postale si pachete mici extracomunitare import (pentru care s-a asigurat serviciul de Comisionariat Vamal si clientul solicita livrare la domiciliu/sediu).
Daca, pana in prezent, se asigura livrarea mecanizata a trimiterilor la domiciliu doar pentru clientii din Municipiul Bucuresti si localitatile din judetul Ilfov, acum serviciul este disponibil si pentru destinatarii din toata tara.
Timpii de livrare sunt definiti in functie de trimitere, de la Z+2, la maxim Z+5. in acest interval nu este inclusa perioada necesara efectuarii formalitatilor vamale.
Totodata, Posta Romana a introdus tariful de livrare la domiciliu a trimiterilor import supuse serviciului de comisionariat vamal: 14 lei/trimitere (TVA inclus), pentru destinatarii care solicita expres acest lucru.
„Adaptam continuu serviciile companiei la solicitarile si nevoile clientilor. Implementarea acestei retele de transport constituie suportul necesar dezvoltarii portofoliului de produse si servicii al Postei Romane, parte integranta a strategiei companiei de a creste cota de piata pe segmentele expres si coletarie. De asemenea, dorim sa intarim rolul nostru pe piata serviciilor de e-commerce, fiind un partener de incredere pentru marii retaileri, agentii economici si institutiile publice si un distribuitor de nadejde la usa destinatarului final”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Postei Romane.
Sursa: Posta Romana
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare deseuri in declaratia Intrastat
Intrebare:
Care sunt codurile intrastat pentru deseuri nepericuloase (deseu ambalaj carton, deseu ambalaj plastic, deseu ambalaj sticla) rezultate in urma vanzarii engros produselor tip bere, suc, apa?
Aceste deseuri sunt colectate de o firma specializata, iar noi trebuie sa facturam aceste deseuri.
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil si fiscal la dezvoltarea imobiliara
Intrebare:
Un dezvoltator imobiliar a inceput contruirea unui ansamblu rezidential in anul 2022 cu termen limita de finalizare 2025. Toata investitia ansamblului a fost contabilizata in contul 231.
Cum va fi stabilita valoarea contabila a fiecarui apartament la receptia ansamblului?
Care vor fi inregistrarile contabile pentru vanzarea locuintelor catre clienti?
Terenul aferent ansamblului rezidential a fost inregistrat in contul 2111 - Terenuri si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota de TVA servicii veterinare
Intrebare:
Un SRL (cabinet veterinar) devine platitor de tva cu 01.12.2024, prin depasire plafon. Are in stoc materii prime si marfuri, majoritatea cu tva 9%. Administratorul vrea sa marcheze pe casa de marcat, astfel: materia prima cu pretul de intrare, inclusiv tva 9% si separat tratamentul (manopera) cu tva 19%. Este corect asa sau exista si o alta posibilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal TVA si impozit pe profit pentru bunuri degradate, distruse
Intrebare:
Prin decizie a fost numita comisie de inventariere in data de 01 iulie 2023 pentru inventarierea stocurilor.
In urma procesului de inventariere, comisia intocmeste procesul verbal de inventariere in data de 07 iulie 2023 prin care propune casarea/scoaterea din evidenta a unei cantitati de 10.000 kg produs degradat calitativ *1 leu/kg : 10.000 lei, produse care nu mai pot fi comercializate.
Administratorul societatii aproba propunerile comisiei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Revenire la impozit micro in anul 2025
Intrebare:
Aceasta societate este platitoare de impozit pe profit de la 01.01.2023, pana la 31.12.2022 a fost platitor de impozit micro, dar nu mai indeplinea conditia de a avea angajat. In momentul de fata are un angajat cu 8 ore si indeplineste si celelalte conditii pentru a fi platitor de impozit micro. Poate sa treaca de la 01.01.2025 de la impozit profit la impozit micro?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<