Un proiect editorial
marca Rentrop&Straton

Liderul informatiilor specializate din Romania
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
Atentie, contabili!
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Diurna. Documente justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Elena Garofil la 01 Sep. 2025
Diurna. Documente justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilor
Tags: diurna, acordare diurna, documente justificative diurna

Acordarea diurnei pentru angajatii aflati in delegatie este reglementata prin acte normative clare si presupune intocmirea unor documente justificative specifice. Aceste documente au rolul de a asigura transparenta si corectitudinea decontarii cheltuielilor efectuate in interes de serviciu. In acest articol sunt prezentate principalele aspecte legate de diurna, documentele necesare si modul de gestionare a sumelor acordate angajatilor.

Avem acest caz concret. Unul dintre membrii echipei care pleaca in delegatie primeste avansul prin banca pentru toata echipa si el le da celorlalti angajati in numerar contravaloarea diurnei. La decontul de cheltuieli ce documente trebuie anexate, din care sa rezulte ca ceilalti salariati si-au primit diurnele?

Ce este diurna?

Diurna reprezinta o suma forfetara acordata angajatilor care se deplaseaza in interes de serviciu, in afara localitatii in care isi desfasoara activitatea. Aceasta are scopul de a acoperi cheltuielile zilnice de hrana si alte cheltuieli personale, fara a fi necesara justificarea lor cu documente. Nivelul diurnei este reglementat prin lege si poate varia in functie de sectorul public sau privat. in anumite conditii, diurna poate fi neimpozabila.

La ce serveste Ordinul de deplasare

Potrivit prevederilor din OMFP 2634/2015, Ordinul de deplasare (delegatie) serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii;
- document pentru decontarea cheltuielilor efectuate;


- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Cand si de catre cine se intocmeste Ordinul de deplasare

Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar. In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie (cod 14-4-4).
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie (cod 14-4-4).

Exista un decont de cheltuieli colectiv?

Prin urmare, Ordinul 2634/2025 nu prevede un decont de cheltuieli colectiv, fiecare salariat va intocmi cate un ordin de deplasare in care va inregistra suma primita pentru diurna, iar cel care distribuie sumele respective catre membrii echipei va scadea suma respectiv din decont prin inscrierea sumei care a fost platita fiecarui membru al echipei.

Documente necesare acordarii diurnei

La randul lor, salariatii vor intocmi cate un ordin de deplasare in care va inscrie suma primita pentru diurna si decontul de cheltuieli in care va inregistra indemnizatia de delegare. Este recomandat ca la virarea avansului catre unul dintre salariati prin banca sa fie intocmit un referat in care sa se precizeze procedura de decontare.


Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Elena Garofil de Elena Garofil
Sarcini: Evidenta contabila si de gestiune, intocmire Balanta de Verificare, Salarii, Registre Contabilitate s.a; Evidenta computerizata: gestiune comerciala, salarii, imobilizari; Intocmire declaratii salarii,buget, bilant contabil; Consultanta manageriala si fiscala; Consultanta si asistenta in privinta rambursarilor de TVA. Experienta profesionala: Din 1992 si pana in prezent are o bogata experienta in conducerea evidentei contabile pentru diverse societati din domeniul constructiilor, transporturilor si comertului. Studii: 2008 CAFR – Auditor financiar 2007 CCFISCALI – Consultant fiscal 1996 CECCAR – Expert Contabil 1985-1990 Facultatea Finante,Contabilitate Bucuresti, Diploma Licenta – ASE Bucuresti

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice

Atentie, contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice" 

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016