Tags: documente justificative, achizitii online
Ce documente se anexeaza la extrasul de cont pentru achizitii online de materiale si obiecte de inventar achitate cu cardul companiei? Multumesc!
Raspunsul specialistului Costin A. Istrate:
Baza legala:
LEGEA contabilitatii nr. 82 din 24 decembrie 1991 (**republicata**)
Articolul 6
(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Articolul 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului finantelor publice, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani*).
Nota
A se vedea Ordinul nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial nr. 910 din 9 decembrie 2015.
Anexa nr. 1 - NORME GENERALE de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile
2. Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
4. Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
25.
Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.
Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt:
aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.
26. Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.
ORDONANTA DE URGENTA nr. 28 din 25 martie 1999 (**republicata**)
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale***)
Articolul 1
(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (2 1) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
Opinie:
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Dosarul preturilor de transfer
Intrebare:
Societate inregistratata la contribuabili mijlocii
Tip societate SRL
Nr de angajati: peste 50 angajati
Platitoare de TVA
Cod CAEN 2219 Fabricarea altor produse din cauciuc
Intrebare:
Societatea A din Romania primeste, in sistem lohn din Marea Britanie, produse de la Societatea B din Maria Britanie, in vederea prelucrarii lor efective ( manopera prelucrare garnituri din cauciuc) pe teritoriul Romaniei....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reduceri comerciale pentru persoane fizice
Intrebare:
Societatea are ca obiect principal de activitate transporturi rutiere intern si international de marfuri, precum si activitate la terti pentru vanzare marfuri cu amanuntul si cu ridicata.
Face importuri in principal pentru marfa vanduta - produse agroindustriale.
Are inregistrate si fiscalizate 5 case electronice fiscale care sunt montate pe mijloacele auto ale societatii. Societatea avand angajati 5 agenti vanzare care indeplinesc si functia de sofer,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Anularea obligatiilor bugetare accesorii
Intrebare:
Ca urmare a unui control vamal in perioada iul-dec 2024, s-a emis o decizie cu penalizari si dobanzi aferente taxelor vamale.
Taxele vamale sunt considerate venituri pentru bugetul UE, ele sunt percepute asupra importurilor de produse din tari din afara UE, pe baza cotelor stabilite in tariful vamal comun.
Conform OUG 107/2024, dorim sa beneficiem de amnistie pentru aceste accesorii aferente taxelor vamale.
Va rog sa ma ajutati in acest sens,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia generarii si actualizarii codului UIT
Intrebare:
Societatea noastra importa marfuri din Germania, iar in procesul logistic sunt implicate mai multe entitati.
Avand in vedere procesul descris mai jos, dorim sa intelegem cum ar trebui sa procedam pentru a ne asigura ca raspunderea nu revine societatii noastre in cazul unor modificari neactualizate de catre transportatorul final in in SPV.
1. Organizatorul transportului este o persoana juridica nerezidenta (Wuerth Logistic), care coordoneaza incarcarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Gestiune cantitativ-valorica sau global-valorica in cazul vanzarilor cu amanuntul
Intrebare:
Va rugam sa ne ajutati in a lamuri urmatoarele aspecte legate evidenta stocurilor si documentele financiar contabile de intocmit efectuate de catre o entitate din RO care are 3 magazine unde activitatea de baza este aceea de vanzare cu amanuntul a produselor din piele (genti, portofele), astfel:
1. Entitatea achizitioneza bunurile dintr o tara membra UE, marfa este insotita de factura in timpul transportului (factura emisa in RON), gestiunea se tine cantitativ valoric...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<