Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Activitatea principala a firmei este "Comertul cu ridicata al produselor textile", nu detinem casa de marcat. Avem produse care sunt listate pe Emag si vandute catre persoane fizice. Comenzile sunt facturate si incasate exclusiv prin banca. Este permisa vanzarea catre persoane fizice in aceste conditii? Multumesc.
Cum se fac incasarile obtinute din vanzarile online – raspunsul specialistului:
In primul rand, consider ca societatea pe care o reprezentati trebuie sa adauge in obiectul de activitate si codul CAEN 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet prevazut in O.I.N.S. nr. 337 din 20 aprilie 2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN.
Pentru desfasurarea acestei activitati nu este necesara o autorizare prealabila, fiind suficient ca persoana impozabila din Romania sa aiba acest obiect de activitate din grupa 479 alocata pentru "Comert cu amanuntul care nu se efectueaza prin magazine, standuri, chioscuri si piete". Conform cod CAEN revizuit 2, aceasta clasa include comertul cu amanuntul prin case de comenzi sau prin Internet, de exemplu: cumparatorul alege pe baza reclamelor, cataloagelor, informatiilor furnizate pe un website, a machetelor sau a altor mijloace de publicitate si face comanda prin posta, prin telefon sau pe Internet (de obicei prin mijloace speciale furnizate de un website).
In al doilea rand, de retinut este faptul ca, desi acest tip de comert se realizeaza catre diverse persoane fizice, vanzatorul nu este obligat sa efectueze incasarea in numerar a contravalorii bunurilor livrate/expediate astfel incat sa fie obligat sa utilizeze casa de marcat electronica fiscala. Practic, furnizorul nu efectueaza o vanzare directa catre "populatie", ci o vanzare catre o persoana fizica, identificata prin nume si prenume, inclusiv prin adresa la care primeste bunurile comandate pe o platforma online. Acea persoana fizica accepta sa achite contravaloarea bunurilor prin transfer bancar sau prin intermediul cardului de debit/credit anterior primirii bunurilor. Prin lansarea comenzii online si plata contravalorii acesteia, cumparatorul accepta conditiile stabilite de catre furnizor.
Astfel, in situatia prezentata, nu sunt aplicabile prevederile art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 28 din 25 martie 1999 Republicata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate directcatre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
In concluzie, este permisa vanzarea produselor prin acest sistem electronic, cu incasarea contravalorii bunurilor prin cont bancar.
- In alta ordine de idei, vanzatorul din Romania trebuie sa aiba in vedere ca in cazul comertului online catre cumparatori din state membre, la depasirea plafonului pentru vanzari la distanta, se schimba locul livrarii, dupa cum urmeaza:pana la atingerea plafonului de 10.000 euro/an calendaristic (46.337 lei) reprezentand livrari catre diverse persoane fizice din Uniunea Europeana, dar nu din Romania, locul livrarii bunurilor se considera in Romania, caz in care vanzatorul din Romania considera operatiunea taxabila in Romania, colectand TVA pentru autoritatea fiscala din Romania;
- la depasirea plafonului de 10.000 euro, locul livrarii in cazul livrarilor efectuate catre diverse persoane fizice cu domiciliul pe teritoriul comunitar, dar nu din Romania, este locul unde fiecare persoana fizica are domiciliul stabil.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Vindeti produse online? Iata ce trebuie sa stiti despre plafoanele pentru vanzari la distanta!Vanzari online de produse. Intocmire facturi onlineArticole similare
Plafonare operatiuni prin caserie. Cum procedam tinand cont de Legea 70/2015?Emitere, stornare si reemitere factura in perioade fiscale diferite. Consecinte fiscaleINCASARI si plati pe baza unui bilet la ordin. Cum deducem TVA-ul?Exigibilitatea TVA pentru factura avans emisa de un furnizor intracomunitar. Cum declaram?Avansuri spre decontare. Legea 70/2015Ultimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"