Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor a pus,in dezbatere publica, Proiectul de OUG pentru completarea articolului 2 si suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform actului normativ, avand in vedere ca:
- la statiile de incarcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de incarcare ad-hoc se realizeaza exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de incarcare electrica ad-hoc achitat printr-un instrument de plata electronica;
- este asigurata trasabilitatea operatiunilor/incasarilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale,
Se propune exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale a incasarilor efectuate din activitatea de servicii de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.
De asemenea, intrucat procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, raportat la impedimentele de natura tehnica ce ingreuneaza considerabil procesul, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pe o perioada limitata de timp.
Astfel, se propune suspendarea, pana la data de 31 decembrie 2024, a aplicarii atat a dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cat si a celor care stabilesc sanctiunea aplicabila pentru aceasta fapta, doar in cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024.
Se mai prevede si faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile care vizeaza amanarea sanctiunii se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
In plus, se propune si suspendarea, pana la data de 1 septembrie 2025, a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege, respectiv a dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si datele prevazute la art. 4 alin. (2^1) din aceeasi ordonanta de urgenta, sub forma de cod QR.
Masura vine in sprijinul entitatilor vizate si are in vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel incat contribuabilii sa nu fie sanctionati intrucat nu sunt in culpa deoarece pentru implementarea obligatiei, acestia sunt conditionati de realizarea modificarilor legislative, obtinerea de la ICI Bucuresti, de catre distribuitorii autorizati de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic si in final de instalarea noului software, operatiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de alta parte, sunt consumatoare de timp.
Pentru savarsirea faptei de emitere a bonurilor fiscale cu date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c) a art. 10 din OUG nr. 28/1999 sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin.(1) si respectiv unitatea de masura prevazuta la art.4 alin.(2) din acelasi act normativ, dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. h) se aplica in continuare.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Sursa: Min. Finantelor
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Controale Fiscale: 15 modificari propuse de Finante printr-un nou PROIECT DE OUGDin ianuarie 2022 va fi acordata cea de-a 13-a indemnizatie compensatorie pentru persoanele cu dizabilitatiPe ordinea de zi a Guvernului se afla proiectul de OUG pentru depunerea declaratiei privind beneficiarul real pana la 1 octombrieSprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaNoutati privind asigurarea obligatorie de raspundere civilaUltimele articole
PROIECT DE OUG: Cota redusa de TVA de 5% va fi extinsa pentru mai multe categorii de bunuriDin 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (PROIECT DE OUG)Termenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciAlocatiile copiilor vor creste din ianuarie 2022, conform unui PROIECT DE OUGMEEMA propune noi masuri bugetare pentru sprijinirea IMM-urilor (PROIECT DE OUG )Articole similare
Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Ultimele articole
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Articole similare
Obligativitatea purtarii mastii de protectie pentru angajati. EXCEPTII si conditii.( Ordin Comun MS-MAI)Studiu de caz: Achizitie servicii cursuri de la prestator stabilit pe teritoriul comunitarLivrare bunuri cu montaj pe teritoriul Romaniei. Ce tratament TVA se aplica?Sistemul RO e-Factura: Facturile de avans trebuie raportate in platforma?Transport intracomunitar de bunuri. Regimul TVAUltimele articole
Operatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt EXCEPTIIleTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaSalariat cu venituri din chirii si dividende. Se mai plateste CAS sau CASS?Depunere raportari semestriale din anii precedenti. Exista EXCEPTII in acest caz?Care este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"