Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Ministerul Finantelor a pus,in dezbatere publica, Proiectul de OUG pentru completarea articolului 2 si suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform actului normativ, avand in vedere ca:
- la statiile de incarcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de incarcare ad-hoc se realizeaza exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de incarcare electrica ad-hoc achitat printr-un instrument de plata electronica;
- este asigurata trasabilitatea operatiunilor/incasarilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale,
Se propune exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale a incasarilor efectuate din activitatea de servicii de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.
De asemenea, intrucat procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, raportat la impedimentele de natura tehnica ce ingreuneaza considerabil procesul, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pe o perioada limitata de timp.
Astfel, se propune suspendarea, pana la data de 31 decembrie 2024, a aplicarii atat a dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cat si a celor care stabilesc sanctiunea aplicabila pentru aceasta fapta, doar in cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024.
Se mai prevede si faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile care vizeaza amanarea sanctiunii se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
In plus, se propune si suspendarea, pana la data de 1 septembrie 2025, a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege, respectiv a dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si datele prevazute la art. 4 alin. (2^1) din aceeasi ordonanta de urgenta, sub forma de cod QR.
Masura vine in sprijinul entitatilor vizate si are in vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel incat contribuabilii sa nu fie sanctionati intrucat nu sunt in culpa deoarece pentru implementarea obligatiei, acestia sunt conditionati de realizarea modificarilor legislative, obtinerea de la ICI Bucuresti, de catre distribuitorii autorizati de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic si in final de instalarea noului software, operatiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de alta parte, sunt consumatoare de timp.
Pentru savarsirea faptei de emitere a bonurilor fiscale cu date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c) a art. 10 din OUG nr. 28/1999 sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin.(1) si respectiv unitatea de masura prevazuta la art.4 alin.(2) din acelasi act normativ, dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. h) se aplica in continuare.

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: Min. Finantelor

Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG pentru acordarea posibilitatii unor firme de a plati TVA la incasareDin 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (PROIECT DE OUG)MFP vrea sa dubleze CASS-ul. Sindicatele ameninta cu proteste la nivel nationalPersoanele cu activitati independente suporta impozitele daca veniturile sunt asimilate salariuluiMFP: PROIECT DE OUG privind emiterea de moneda electronicaUltimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microProiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulPROIECT DE OUG: Cota redusa de TVA de 5% va fi extinsa pentru mai multe categorii de bunuriArticole similare
Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceContribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Ultimele articole
Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Amenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Articole similare
Refacturare cheltuieli. Ce cota de TVA e corecta la facturare?TVA zahar 2024. Studii de caz practiceFirme cu cod CAEN 5630. Este obligatorie sau optionala trecerea la plata impozitului micro?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaCota TVA pentru o factura “Reverse Charge”Ultimele articole
Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiCodul UIT pentru persoane fizice. Cand este necesar si cand nuSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaRaportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406TVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibil
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"