Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor a pus,in dezbatere publica, Proiectul de OUG pentru completarea articolului 2 si suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform actului normativ, avand in vedere ca:
- la statiile de incarcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de incarcare ad-hoc se realizeaza exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de incarcare electrica ad-hoc achitat printr-un instrument de plata electronica;
- este asigurata trasabilitatea operatiunilor/incasarilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale,
Se propune exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale a incasarilor efectuate din activitatea de servicii de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.
De asemenea, intrucat procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, raportat la impedimentele de natura tehnica ce ingreuneaza considerabil procesul, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pe o perioada limitata de timp.
Astfel, se propune suspendarea, pana la data de 31 decembrie 2024, a aplicarii atat a dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cat si a celor care stabilesc sanctiunea aplicabila pentru aceasta fapta, doar in cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024.
Se mai prevede si faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile care vizeaza amanarea sanctiunii se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
In plus, se propune si suspendarea, pana la data de 1 septembrie 2025, a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege, respectiv a dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si datele prevazute la art. 4 alin. (2^1) din aceeasi ordonanta de urgenta, sub forma de cod QR.
Masura vine in sprijinul entitatilor vizate si are in vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel incat contribuabilii sa nu fie sanctionati intrucat nu sunt in culpa deoarece pentru implementarea obligatiei, acestia sunt conditionati de realizarea modificarilor legislative, obtinerea de la ICI Bucuresti, de catre distribuitorii autorizati de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic si in final de instalarea noului software, operatiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de alta parte, sunt consumatoare de timp.
Pentru savarsirea faptei de emitere a bonurilor fiscale cu date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c) a art. 10 din OUG nr. 28/1999 sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin.(1) si respectiv unitatea de masura prevazuta la art.4 alin.(2) din acelasi act normativ, dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. h) se aplica in continuare.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Sursa: Min. Finantelor
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plan de masuri ANAF: Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Facilitati pentru bunii platitoriMFP vrea sa dubleze CASS-ul. Sindicatele ameninta cu proteste la nivel nationalAlocatiile copiilor vor creste din ianuarie 2022, conform unui PROIECT DE OUGPersoanele cu activitati independente suporta impozitele daca veniturile sunt asimilate salariuluiPe ordinea de zi a Guvernului se afla proiectul de OUG pentru depunerea declaratiei privind beneficiarul real pana la 1 octombrieUltimele articole
Proiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulPROIECT DE OUG: Cota redusa de TVA de 5% va fi extinsa pentru mai multe categorii de bunuriControale Fiscale: 15 modificari propuse de Finante printr-un nou PROIECT DE OUGDin 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (PROIECT DE OUG)Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaArticole similare
Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Ultimele articole
Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Articole similare
Formularul 101: Declaratie privind impozitul pe profit pentru anul 2014. Documentar fiscalSocietati aflate in inactivitateNorme actuale privind ajustarea TVA. Impactul asupra profitului impozabilCum se poate face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Codul fiscal 2008 - Capitolul XII. Regimuri speciale - art. 152-152^4Ultimele articole
Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista EXCEPTII in privinta PFA/II/IF?Cladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareA fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatOperatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt EXCEPTIIleAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"