Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor a pus,in dezbatere publica, Proiectul de OUG pentru completarea articolului 2 si suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform actului normativ, avand in vedere ca:
- la statiile de incarcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de incarcare ad-hoc se realizeaza exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de incarcare electrica ad-hoc achitat printr-un instrument de plata electronica;
- este asigurata trasabilitatea operatiunilor/incasarilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale,
Se propune exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale a incasarilor efectuate din activitatea de servicii de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.
De asemenea, intrucat procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, raportat la impedimentele de natura tehnica ce ingreuneaza considerabil procesul, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pe o perioada limitata de timp.
Astfel, se propune suspendarea, pana la data de 31 decembrie 2024, a aplicarii atat a dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cat si a celor care stabilesc sanctiunea aplicabila pentru aceasta fapta, doar in cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024.
Se mai prevede si faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile care vizeaza amanarea sanctiunii se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
In plus, se propune si suspendarea, pana la data de 1 septembrie 2025, a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege, respectiv a dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si datele prevazute la art. 4 alin. (2^1) din aceeasi ordonanta de urgenta, sub forma de cod QR.
Masura vine in sprijinul entitatilor vizate si are in vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel incat contribuabilii sa nu fie sanctionati intrucat nu sunt in culpa deoarece pentru implementarea obligatiei, acestia sunt conditionati de realizarea modificarilor legislative, obtinerea de la ICI Bucuresti, de catre distribuitorii autorizati de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic si in final de instalarea noului software, operatiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de alta parte, sunt consumatoare de timp.
Pentru savarsirea faptei de emitere a bonurilor fiscale cu date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c) a art. 10 din OUG nr. 28/1999 sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin.(1) si respectiv unitatea de masura prevazuta la art.4 alin.(2) din acelasi act normativ, dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. h) se aplica in continuare.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: Min. Finantelor
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Persoanele cu activitati independente suporta impozitele daca veniturile sunt asimilate salariuluiPrimarii si viceprimarii vor primi indemnizatii speciale la iesirea la pensie (PROIECT DE OUG)Alocatiile copiilor vor creste din ianuarie 2022, conform unui PROIECT DE OUGMFP: PROIECT DE OUG privind emiterea de moneda electronicaE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAUltimele articole
Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microProiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulPROIECT DE OUG: Cota redusa de TVA de 5% va fi extinsa pentru mai multe categorii de bunuriControale Fiscale: 15 modificari propuse de Finante printr-un nou PROIECT DE OUGDin 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (PROIECT DE OUG)Articole similare
Amenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceSe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Ultimele articole
Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Articole similare
Drepturi de proprietate intelectuala platite in 2018. Care este tratamentul contabil si fiscal?TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea regimului special UE-OSS. Exemple practiceBeneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Titlul III Capitolul VAparitii legislatie din Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 21 si 22 din 2012Ultimele articole
Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt EXCEPTIIleE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista EXCEPTII in privinta PFA/II/IF?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"