Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
La o firma care foloseste casa de marcat cu transmitere zilnica catre ANAF a rapoartelor Z, daca se strica casa de marcat si e predata pe o perioada nelimitata pana la remedierea defectiunilor, ce se intampla cu raportarea catre ANAF? Ce obligatii are firma, ce declaratii depune, pe langa inregistrarea in registrul special al casei de marcat?
Ordinul 435/2021 nu prevede modalitatea de transmitere a datelor catre ANAF in cazul defectiunii aparatului de marcat electronic conectat la serverul ANAF, insa utilizatorul trebuie sa respecte prevederile din OUG 28/1999, precum si cele din normele metodologice date in aplicarea acestei ordonante (HG 479/2003).
Astfel, OUG 28/1999 prevede la art 1 urmatoarele obligatii pentru utilizator:
,,(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.
(8 1) In cazul prevazut la alin. (8), operatorii economici utilizatori au obligatia sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, astfel incat utilizatorul sa poata sa faca dovada comunicarii notificarii la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, in fata organelor de control. La momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, partile contractante stabilesc modul in care operatorul economic notifica distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata in cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal. Notificarea efectuata in alt mod decat cel stabilit de partile contractante nu este valabila’’.
Conform anexei la Procedura de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform Ordinului ANAF nr. 627/2018
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
,,Art. 3. -
Asadar, pana la remedierea defectiunii societatea va elibera clientilor chitanta si va avea obligatia de a transmite F4109 Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate, pentru fiecare luna in care nu a fost utilizat aparatul de marcat electronic fiscal.
In situatia in care nu se mai justifica aparatul de marcat electronic fiscal, societatea poate solicita prin cerere adresata organului fiscal, defiscalizarea aparatului de marcat si predarea memoriei fiscale, in baza unui Proces verbal/nota de constatatare in care se prezinta motivul solicitarii, precum si dosarului pentru defiscalizare cu urmatoarele documente:
Cartea de Interventii, Registrul special al casei de marcat;
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Ultimele articole
Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceContribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Articole similare
Angajatorilor le revine obligatia de a furniza lucratorilor echipamente individuale de protectieCe obligatii au firmele in domeniul SSM in cazul unor accidente de munca usoare suferite de angajatiReminder ITM! Ce OBLIGATII au firmele pentru protectia salariatilor in cazul temperaturilor extrem de scazutePrintati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciUltimele articole
Contracte colective de munca 2023: obligatii, sanctiuni si alte noutati introduse prin Legea 367/2022Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"