Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 15 Apr. 2022
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?
Tags: case de marcat electronice fiscale, case de marcat defectate, obligatii firme

La o firma care foloseste casa de marcat cu transmitere zilnica catre ANAF a rapoartelor Z, daca se strica casa de marcat si e predata pe o perioada nelimitata pana la remedierea defectiunilor, ce se intampla cu raportarea catre ANAF? Ce obligatii are firma, ce declaratii depune, pe langa inregistrarea in registrul special al casei de marcat?

Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga: 

Ordinul 435/2021 nu prevede modalitatea de transmitere a datelor catre ANAF in cazul defectiunii aparatului de marcat electronic conectat la serverul ANAF, insa utilizatorul trebuie sa respecte prevederile din OUG 28/1999, precum si cele din normele metodologice date in aplicarea acestei ordonante (HG 479/2003).

Astfel, OUG 28/1999 prevede la art 1 urmatoarele obligatii pentru utilizator:

,,(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.

(8 1) In cazul prevazut la alin. (8), operatorii economici utilizatori au obligatia sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, astfel incat utilizatorul sa poata sa faca dovada comunicarii notificarii la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, in fata organelor de control. La momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, partile contractante stabilesc modul in care operatorul economic notifica distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata in cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal. Notificarea efectuata in alt mod decat cel stabilit de partile contractante nu este valabila’’.

Conform anexei la Procedura de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform Ordinului ANAF nr. 627/2018

,,Art. 3. -
(1) In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin exceptie de la prevederile art. 1 si 2, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate", al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.
(3) Anexa este disponibila in format editabil pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) "Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala’’.

Asadar, pana la remedierea defectiunii societatea va elibera clientilor chitanta si va avea obligatia de a transmite F4109 Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate, pentru fiecare luna in care nu a fost utilizat aparatul de marcat electronic fiscal.

In situatia in care nu se mai justifica aparatul de marcat electronic fiscal, societatea poate solicita prin cerere adresata organului fiscal, defiscalizarea aparatului de marcat si predarea memoriei fiscale, in baza unui Proces verbal/nota de constatatare in care se prezinta motivul solicitarii, precum si dosarului pentru defiscalizare cu urmatoarele documente:   

Cartea de Interventii, Registrul special al casei de marcat;
Certificat de inmatriculare (copie), Certificat fiscal (CIF copie) Cerere ANAF document tip;
Declaratie de instalare copie si original Adresa DGRFP (numar ordine ANAF) copie si original;
Proces verbal in care se mentioneaza motivele pentru care se solicita defiscalizarea
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi



Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016