Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Angajatorilor le revine obligatia de a furniza lucratorilor echipamente individuale de protectie, ca parte a ansamblului de obligatii in domeniulsanatatii si securitatii in munca, asa cum reaminteste ITM Salaj firmelor.
Toti angajatorii sunt obligati sa evalueze riscurile profesionale la locurile de munca. In urma acestei evaluari se stabilesc riscurile care nu pot fi evitate sau limitate suficient prin mijloacele tehnice de protectie colectiva ori prin masurile, metodele sau procedurile de organizare a muncii, iar atunci se decide daca este necesara dotarea cu EIP si tipul acestuia.
Prin echipament individual de protectie (EIP) se intelege orice echipament destinat sa fie purtat sau ?inut de lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice element suplimentar sau accesoriu proiectat in acest scop.
Orice echipament individual de protectie trebuie sa fie corespunzator pentru riscurile implicate, fara sa conduca el insusi la un risc marit, sa corespunda riscurilor existente la locul de munca, sa ia in considerare cerintele ergonomice si sanatatea lucratorilor si sa se potriveasca in mod corect persoanei care il poarta.
Conditiile de utilizare ale EIP, in special durata purtarii, variaza in functie de gravitatea riscului, frecventa expunerii la risc, caracteristicile postului de lucru pentru fiecare lucrator si de performanta EIP. In cazul degradarii sau al pierderii calitatilor de protectie se acorda obligatoriu echipament individual de protec?ie nou.
Uniformele de lucru obisnuite care nu au rolul de a proteja impotriva unui risc nu reprezinta echipamente individuale de protectie.
Exista o serie de riscuri in fata carora echipamentul individual de protectie ii protejeaza pe lucratori. Natura acestor riscuri, intâlnite in conditii de munca normale, poate fi chimica, fizica, electrica, biologica etc.
Pentru ca aceste riscuri nu pot fi evitate prin alte mijloace, purtarea echipamentului individual de protectie este obligatorie, conform reglementarilor in vigoare. Elementele EIP reprezinta o bariera intre aceste riscuri aferente unui anumit mediu de lucru si lucrator.
Alegerea unor echipamente pe masura angajatilor si menite sa le ofere acestora siguranta optima si libertate de miscare, este o masura de care angajatorii trebuie sa tina cont.
Definirea, clasificarea si modul de utilizare a echipamentelor individuale de protectie sunt reglementate prin Legea nr. 319/2006 si Hotarârea de Guvern nr.1048/ 2016.
Conform prevederilor stabilite de Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319 / 2006, toti angajatorii sunt obligati sa acorde in mod gratuit echipamente individuale de protectie, atunci cand riscurile aferente domeniului respectiv de activitate nu pot fi evitate sau limitate prin mijloace tehnice de protectie colectiva, sau prin masuri, metode si proceduri privind organizarea muncii.
H.G.nr.1048/2006 reglementeaza cerintele minime de sanatate si securitate, privind utilizarea de catre angajati a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca sicontine o lista orientativa de activitati lucrative, in care se poate impune utilizarea echipamentului individual de protectie: lucrari de constructii, lucrari rutiere, lucrari in containere, lucrari in spatii inguste, lucrari in cuptoare industriale alimentate cu gaz, lucrari pe santiere, lucrari in spatii de depozitare etc.
Obligativitatea utilizarii echipamentului individual de protectie determina conditii optime de lucru, pentru siguranta si sanatatea angajatilor expusi unor factori de risc cu grad ridicat, iar utilizarea unor elemente optime ale EIP, conform dimensiunilor angajatilor si a starii lor de sanatate, contribuie la un randament mai bun, indiferent de domeniul sau mediul in care activeaza.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
FIRMEle pot ramane din 2023 la plata impozitului micro daca primesc salariati prin detasare de la o alta societate?FIRMEle care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiSucursala inregistrata in scopuri de TVA. Registrul operatorilor intracomunitari. Decontul de TVAStudiu de caz: Data de receptie si inregistrarea contabila a diferentei TVA - taxe vamaleS-a triplat numarul controalelor aplicate de Inspectia Muncii FIRMElor din domeniul constructiilor, fata de 2019Ultimele articole
Cheltuieli cu ocazia petrecerilor de Craciun pentru angajati. Cum sunt considerate dpdv fiscalRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliE-TVA: FIRME care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeControale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatArticole similare
Printati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciReminder ITM! Ce OBLIGATII au firmele pentru protectia salariatilor in cazul temperaturilor extrem de scazuteDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Contracte colective de munca 2023: obligatii, sanctiuni si alte noutati introduse prin Legea 367/2022Ultimele articole
Ce obligatii au firmele in domeniul SSM in cazul unor accidente de munca usoare suferite de angajatiArticole similare
Cum sa inregistrati contabil TVA calculata pentru depasirea cheltuielilor limitate fiscal la determinarea profituluiReinvestirea profitului la SRL-D. Cum se procedeaza?Reguli privind transportul cu trenul al lucratorilor sezonieri in UE (Informare ITM)Ghid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori( Ministerul Muncii)Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"