Tags: proiect de oug, sprijin financiar, sprijin financiar pensionari
In luna iulie a anului 2022 pensionarii cu venituri mai mici sau egale cu 2.000 lei vor primi un sprijin financiar de 700 lei, conform unui Proiect de OUG.
Astfel, in luna iulie a anului 2022 se acorda un ajutor financiar in cuantum de 700 lei pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
Ajutorul financiar se plateste, din oficiu, in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale si se suporta din bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Roman de Informatii.
Proiectul de OUG trebuie sa fie publicat in Monitorul Oficial pentru a putea fi aplicat.
Extras din Proiectul de OUG:
Art. 1 – (1)In luna iulie a anului 2022 se acorda un ajutor financiar in cuantum de 700 lei pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
(2) Prin sintagma venituri lunare prevazuta la alin. (1) se intelege:
a) venituri din pensii acordate in sistemul public de pensii, platite in luna iulie 2022;
b) venituri din pensii acordate in sistemele neintegrate sistemului public de pensii, platite in luna iulie 2022;
c) venituri din drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale;
d) venituri din indemnizatia sociala pentru pensionari acordata in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizatiei sociale pentru pensionari, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) venituri din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate in "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" al carei termen de depunere, conform art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare este luna anterioara celei in care se efectueaza calculul drepturilor aferente lunii in care se plateste ajutorul financiar.
(3) Ajutorul financiar prevazut la alin.(1) se acorda in situatia in care veniturile cumulate prevazute la alin. (2) si realizate de aceeasi persoana sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
ART. 2 – Ajutorul financiar prevazut la art. 1 alin. (1) se plateste, din oficiu, in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale si se suporta din bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Roman de Informatii.
Art. 3 – (1) In cazul pensionarilor care beneficiaza de pensie de urmas, ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) se acorda fiecarui urmas in parte.
(2) Ajutorul financiar se acorda in cuantumul integral prevazut la art. (1) alin. (1), chiar daca veniturile platite in luna iulie sunt aferente unei fractiuni de luna.
(3) In cazul pensionarilor care, in luna iulie 2022, incaseaza diferente de drepturi banesti, cuvenite si neincasate, aferente unor perioade anterioare lunii iulie, la determinarea plafonului prevazut la art.1 alin. (1) nu se iau in considerare aceste drepturi.
Art. 4 – (1) Ajutorul financiar prevazut de prezenta ordonanta de urgenta se acorda pensionarilor si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special, aflati in evidenta caselor teritoriale de pensii/caselor de pensii sectoriale, care au domiciliul in Romania.
(2) Persoanele care au locul de sedere/resedinta obisnuita in strainatate nu beneficiaza de ajutorul financiar prevazut la art. 1.
Art. 5 – (1) Casele de pensii organizate in cadrul sistemelor de asigurari sociale neintegrate sistemului public de pensii vor pune la dispozitia Casei Nationale de Pensii Publice toate informatiile necesare solicitate de aceasta, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(2) Casa Nationala de Pensii Publice pune la dispozitia caselor de pensii sectoriale informatiile solicitate de acestea, existente in evidenta proprie, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgente.
Art. 6 – (1) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea plafonului prevazut prin Hotararea de Guvern nr. 186/2009 privind aprobarea Programului pentru compensarea cu 90% a pretului de referinta al medicamentelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea contribu?iei banesti individuale a asigura?ilor care beneficiaza de bilete de tratament balnear, prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice.
Art. 7- Ajutorul financiar nu se considera venit in in?elesul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu se iau in calcul la stabilirea drepturilor prevazute de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 277/2010 privind aloca?ia pentru sus?inerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protec?ie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Art. 8 – (1) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) nu este supus executarii silite prin poprire. (2) - Eventualele sume acordate cu titlu de ajutor financiar platite necuvenit se recupereaza in conditiile art. 179 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul public de pensii, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 114 din legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<