Tags: proiect de oug, sprijin financiar, sprijin financiar pensionari
In luna iulie a anului 2022 pensionarii cu venituri mai mici sau egale cu 2.000 lei vor primi un sprijin financiar de 700 lei, conform unui Proiect de OUG.
Astfel, in luna iulie a anului 2022 se acorda un ajutor financiar in cuantum de 700 lei pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
Ajutorul financiar se plateste, din oficiu, in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale si se suporta din bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Roman de Informatii.
Proiectul de OUG trebuie sa fie publicat in Monitorul Oficial pentru a putea fi aplicat.
Extras din Proiectul de OUG:
Art. 1 – (1)In luna iulie a anului 2022 se acorda un ajutor financiar in cuantum de 700 lei pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
(2) Prin sintagma venituri lunare prevazuta la alin. (1) se intelege:
a) venituri din pensii acordate in sistemul public de pensii, platite in luna iulie 2022;
b) venituri din pensii acordate in sistemele neintegrate sistemului public de pensii, platite in luna iulie 2022;
c) venituri din drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale;
d) venituri din indemnizatia sociala pentru pensionari acordata in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizatiei sociale pentru pensionari, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) venituri din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate in "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" al carei termen de depunere, conform art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare este luna anterioara celei in care se efectueaza calculul drepturilor aferente lunii in care se plateste ajutorul financiar.
(3) Ajutorul financiar prevazut la alin.(1) se acorda in situatia in care veniturile cumulate prevazute la alin. (2) si realizate de aceeasi persoana sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
ART. 2 – Ajutorul financiar prevazut la art. 1 alin. (1) se plateste, din oficiu, in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale si se suporta din bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Roman de Informatii.
Art. 3 – (1) In cazul pensionarilor care beneficiaza de pensie de urmas, ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) se acorda fiecarui urmas in parte.
(2) Ajutorul financiar se acorda in cuantumul integral prevazut la art. (1) alin. (1), chiar daca veniturile platite in luna iulie sunt aferente unei fractiuni de luna.
(3) In cazul pensionarilor care, in luna iulie 2022, incaseaza diferente de drepturi banesti, cuvenite si neincasate, aferente unor perioade anterioare lunii iulie, la determinarea plafonului prevazut la art.1 alin. (1) nu se iau in considerare aceste drepturi.
Art. 4 – (1) Ajutorul financiar prevazut de prezenta ordonanta de urgenta se acorda pensionarilor si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special, aflati in evidenta caselor teritoriale de pensii/caselor de pensii sectoriale, care au domiciliul in Romania.
(2) Persoanele care au locul de sedere/resedinta obisnuita in strainatate nu beneficiaza de ajutorul financiar prevazut la art. 1.
Art. 5 – (1) Casele de pensii organizate in cadrul sistemelor de asigurari sociale neintegrate sistemului public de pensii vor pune la dispozitia Casei Nationale de Pensii Publice toate informatiile necesare solicitate de aceasta, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(2) Casa Nationala de Pensii Publice pune la dispozitia caselor de pensii sectoriale informatiile solicitate de acestea, existente in evidenta proprie, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgente.
Art. 6 – (1) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea plafonului prevazut prin Hotararea de Guvern nr. 186/2009 privind aprobarea Programului pentru compensarea cu 90% a pretului de referinta al medicamentelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea contribu?iei banesti individuale a asigura?ilor care beneficiaza de bilete de tratament balnear, prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice.
Art. 7- Ajutorul financiar nu se considera venit in in?elesul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu se iau in calcul la stabilirea drepturilor prevazute de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 277/2010 privind aloca?ia pentru sus?inerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protec?ie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Art. 8 – (1) Ajutorul financiar prevazut la art. (1) nu este supus executarii silite prin poprire. (2) - Eventualele sume acordate cu titlu de ajutor financiar platite necuvenit se recupereaza in conditiile art. 179 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul public de pensii, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 114 din legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<