Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Organizatie non profit cu activitate mixta, nr. de salariati 9, caen 9411, obligata sa utilizeze casa marcat (lucreaza si cu persoane fizice). Sunt obligata sa dotez casa de marcat cu terminale POS?
Utilizare case de marcat electronice cu POS pentru ONG-uri – raspunsul specialistului:
Obligativitatea dotarii cu POS revine doar comerciantilor persoane juridice cu incasari anuale mai mari de 50.000 lei.
Potrivit OUG 193/2002 art.1, alin. (3):
(3) Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice. Prin activitatea de prestari de servicii, in sensul prezentului alineat, se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3.1) Obligatia de acceptare de catre persoanele juridice prevazute la alin. (3) a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile in numerar din cursul anului respectiv au depasit pragul de 50.000 lei.
(3.2): In cazul in care, timp de 2 ani consecutivi, pragul mentionat la alin. (3) nu a fost depasit, entitatile desemnate la alin. (3) nu mai au obligatia de acceptare a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, dar pot opta pentru continuarea acceptarii acestor instrumente de plata.
Conform OUG 193/2002, art. 1, alin.1 ind. 2: Persoanele fizice sau juridice, prevazute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a asigura implementarea si de a accepta cel putin un instrument de plata fara numerar, asa cum acesta este definit de Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plata si pentru modificarea unor acte normative, la art. 5 alin. (1) pct. 31.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
In conformitate cu Legea 209/2019, art. 5, alin. 31: instrument de plata - orice dispozitiv personalizat si/sau orice set de proceduri convenite intre utilizatorul serviciilor de plata si prestatorul de servicii de plata si folosit de utilizatorul serviciilor de plata pentru a initia un ordin de plata;
Exemple de instrumentele de plata fara numerar:
- ordinul de plata (OP);
- debitarea directa;
- cardul de debit/credit (POS);
- cecul;
- biletul la ordin;
Prin urmare, legea nu va impune in mod explicit obligativitatea dotarii cu un terminal POS. Dimpotriva, aceasta ofera alternative.
In cazul in care, pe parcursul unui an, veti avea incasari in numerar ce depasesc valoarea de 50.000 lei, societatea dumneavoastra este obligata sa puna la dispozitia consumatorilor si sa accepte cel putin una dintre urmatoarele metode de plata, conform prevederilor art. 1, alin. (3) din OUG 193/2002:
- carduri de debit;
- carduri de credit sau preplatite;
- terminale POS;
- solutii moderne de acceptare;
Astfel, agentul economic are libertatea de a alege metoda de plata fara numerar pe care o adopta pentru societatea sa. Cu toate acestea, exista obligatia de a adopta cel putin una dintre metodele de plata fara numerar acceptate de legislatie, dar nu trebuie sa detineti POS in mod expres. De exemplu, puteti opta pentru plata prin transfer bancar, in speta, emiteti factura, pe care consumatorul/beneficiarul o achita prin transfer bancar sau utilizati celelalte metode de plata prezentate mai sus.
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata din 28.12.2017, Parte integranta din Hotarare 949/2017, urmeaza sa fie modificate conform unui proiect de HG aflat inca in dezbatere publica.
Conform initiatorilor, propunerile de modificare a normelor sunt:
Completarea notiunii de beneficiari ai platii prin introducerea in aceasta categorie:
- a autoritatilor publice si a institutiilor publice din sectorul de aparare, ordine publica si securitate nationala;
- a profesionistilor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, profesionistilor societati, societati europene, societati cooperative, societati cooperative europene, organizatii cooperatiste de credit, grupuri de interes economic si grupuri europene de interes economic, cu sediul principal in Romania, a sucursalelor acestora, precum si a sucursalelor persoanelor juridice enumerate cu sediul principal in strainatate.
In cazul in care, timp de 2 ani consecutivi, pragul mentionat la alin. (3) nu a fost depasit, entitatile desemnate la alin. (3) nu mai au obligatia de acceptare a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, dar pot opta pentru continuarea acceptarii acestor instrumente de plata.
Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverAvizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Se va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum afecteaza firmele?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUISe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Ultimele articole
Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Articole similare
Proiectul Loteriei Bonurilor Fiscale a fost imbunatatit. Iata noutatile!Ce presupune noul sistem fiscal pentru persoanele fizice?REMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliCe trebuie sa faceti daca MFP nu a putut sa va prelucreze Declaratia 112Cum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023Ultimele articole
Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fizicePersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaArticole similare
SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"