Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, aducem in atentia dumneavoastra noile prevederi pe care le aduce, in ce priveste utilizarea caselor de marcat electronice fiscale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015 (OUG 57/2015) privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare. redam, mai jos, modificarile legislative privitoare la utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 39 precizeaza astfel ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, se modifica dupa cum urmeaza:
Atentie! Noile prevederi explicate de un specialist pot fi consultate AICI.
Articolul II va avea urmatorul cuprins:
"ART. II
(1) Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art.3, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Incepand cu data de 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
(4) Incepand cu data de 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Incepand cu data de 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitori autorizati sau catre operatori economici care sunt direct implicati in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice, cu conditia pastrarii si arhivarii memoriilor fiscale pe perioada prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 30 iunie 2016.
(8) Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 31 iulie 2016.
(9) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal prevazut la art. 5 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se elibereaza în conformitate cu Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
(10) Informatiile continute in registrul prevazut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 iunie 2016."
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.12 din 5 din 13 voturi
Articole similare
CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Valoarea poate fi dedusa din impozitul pe venitul microintreprinderilor?Conectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT ELECTRONICE neutilizate?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverUltimele articole
Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?Articole similare
HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatDeducerea TVA la achizitii. Invins sau invingator? CE, CAT si CUM poate fi dedusPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFMetoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscalAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazUltimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CTVA zahar 2024. Studii de caz practiceArticole similare
TVA - Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de serviciiZoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Noi documente necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciNoutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Ultimele articole
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorDin 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu APARATE DE MARCAT ELECTRONICE si in cazul automatelor comercialeFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Articole similare
Un adevarat compendiu care explica prevederile Noului Cod fiscal 2016ANAF: Declaratii fiscale si obligatii de plata cu termen in august 2016Operatorii economici cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic depun raportarile contabile pana pe 16 august 2022Comunicat MFP privind proiectul noului Cod fiscal si al Codului de procedura fiscalaCresterea veniturilor colectate de ANAF. Care sunt cifrele?Ultimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteArticole similare
Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"