Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, aducem in atentia dumneavoastra noile prevederi pe care le aduce, in ce priveste utilizarea caselor de marcat electronice fiscale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015 (OUG 57/2015) privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare. redam, mai jos, modificarile legislative privitoare la utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 39 precizeaza astfel ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, se modifica dupa cum urmeaza:
Atentie! Noile prevederi explicate de un specialist pot fi consultate AICI.
Articolul II va avea urmatorul cuprins:
"ART. II
(1) Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art.3, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Incepand cu data de 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2851-marea-carte-ver.jpg)
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
![Manual de politici contabile - Stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/1934-manual-de-polit.png)
Manual de politici contabile - Stick USB
(4) Incepand cu data de 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Incepand cu data de 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitori autorizati sau catre operatori economici care sunt direct implicati in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice, cu conditia pastrarii si arhivarii memoriilor fiscale pe perioada prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 30 iunie 2016.
(8) Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 31 iulie 2016.
(9) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal prevazut la art. 5 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se elibereaza în conformitate cu Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
(10) Informatiile continute in registrul prevazut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 iunie 2016."
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.12 din 5 din 13 voturi
Articole similare
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Termenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceUltimele articole
Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT ELECTRONICE neutilizate?CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUIArticole similare
Vanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCe risca firma daca nu respecta obligatiile privind utilizarea casei de marcat?Combustibil achizitionat de salariat. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit?Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariE-Factura. Ce trebuie sa contina un bon fiscal echivalent unei facturi simplificateFormularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Procedura de conectare a caselor de marcat la ANAF a devenit operationala. Care sunt termenele limita pentru contribuabili?Declaratii contradictorii si controverse in ce priveste accesarea datelor de catre ANAF la plata cu cardulTratamentul FISCAL al cheltuielilor cu achizitionarea caselor de marcat, conform Legii 153/2020. Informare ANAFDeductibilitate cheltuieli si TVA. Ce trebuie sa stim despre emiterea unui bon fiscal?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorDin 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu APARATE DE MARCAT ELECTRONICE si in cazul automatelor comercialeArticole similare
Lucrari de modernizare. Ajustare TVATelemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208La 30 iunie expira termenul de plata pentru anumite impozite si taxe localeDividende platite unei persoane juridice nerezidente de o societate romaneasca. Ce declaratii se depun?Ultimele articole
Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiArticole similare
Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"