Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Deducerea TVA in baza bonurilor de combustibil va fi tratata pornind de la cazul unei societati care aplica sistemul TVA la incasare si care achizitioneaza pe parcursul lunii decembrie 2013 combustibil pe baza bonurilor fiscale.
In conditiile in care facturile aferente bonurilor au fost emise in ianuarie 2014, vom vedea care sunt inregistrarile contabile si in ce luna se va deduce TVA-ul.
Potrivit prevederilor art. 146 alin (10 din Codul fiscal, pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, este necesar ca persoana impozabila pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate ori serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana impozabila, sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155, precum si dovada platii in cazul achizitiilor efectuate de catre persoanele impozabile obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare, respectiv de catre persoanele impozabile care achiziționeaza bunuri/servicii de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare;)
Potrivit prevederilor pct. 46 din Normele de aplicare a Codului Fiscal pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal daca furnizorul/prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.
Astfel, pentru bonurile fiscale emise conform acestor prevederi, respectiv:
- valoarea inclusiv TVA este sub 100 euro
- bonul are imprimat codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului,
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a impozitului pe profit
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Nu este nevoie sa se emita facturi ulterioare, TVA se poate deduce pe baza acestor bonuri fiscale.
TVA se deduce in luna in care se efectueaza plata (decembrie).
De asemenea, bonurile fiscale ce indeplinesc conditiile unor facturi simplificate, se declara in Declaratia 394.
Pentru bonurile fiscale cu valoare mai mare de 100 euro sau care nu au insris codul TVA al beneficiarului, nu se poate deduce TVA aferenta, fiind necesara emiterea unei facturi.
Astfel, pentru bonurile fiscale pentru care se emite factura si care nu pot constitui document justificativ pentru deducerea TVA, TVA se deduce pe baza facturii emise la data emiterii facturii (ianuarie) avand in vedere ca plata a fost deja efectuata.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 205 a fost actualizata pentru 2014. Descarcati declaratia!Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareCalendar fiscal: Ce declaratii depunem la 26 mai 2014?Autoturism. Cum exercitam dreptul de deducere a TVA?Avansuri incasate pentru o livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Ce declaratii depunem la Fisc pana la 25 septembrie?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 20239 exemple de formulare privind TVA in 2016Cum aplicam sistemul de TVA LA INCASARE in 2015?Leasing operational si financiar. Norme deducere TVA si cheltuieliUltimele articole
TVA LA INCASARE: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaFacturile in sistemul TVA LA INCASARE: cand colectezi, cand deduci si cum raportezi CORECTRadierea din sistemul TVA LA INCASARE. Procedura completa[Ghid Complet] Procedura de inregistrare pentru aplicarea sistemului TVA LA INCASAREArticole similare
Leasing autoturism. Cum procedam la ajustarea TVA?Cum se impoziteaza in 2013 veniturile din arenda?Atentie! Persoanele fizice datoreaza CASS si pentru alte categorii de venituriStudiu de caz: Obligatiile fiscale aferente asocierii fara personalitate juridicaRaportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVAUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiDEDUCEREa TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectArticole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul facturilor pentru servicii factoringDocumentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 - modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAStudiu de caz: Poate solicita rambursarea TVA o societatea comerciala cu raspundere limitataFactura cu format diferit. Sunt cheltuielile deductibile in cazul tranzactiilor intre persoanele afiliate?Cand trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA persoanele nestabilite in Romania?Ultimele articole
Deducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de ACHIZITIE neinregistrataJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si impozit pe profitCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 07 - 13 aprilie 2008Bonuri de benzina de la salariati. Conditii pentru deducerea TVAInregistrare achizitie intracomunitara de bunuri, urmata de livrare interna. Cum inregistram?Recuperare TVA pentru combustibilul achizitionat. Care este tratamentul contabil?Codul fiscal 2008 Cpitolul I Sectiunea 7. Scutiri la plata accizelor - art. 199-201Ultimele articole
Inspectorii ANAF-Antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingPrecizari ale Ministerului Finantelor cu privire la stabilirea nivelului accizelor la COMBUSTIBILI pentru 2023 MONOGRAFII contabile pentru SRL-uri: compensatia la energia electrica (OUG 118/2021) si reducerea la pretul benzinei (OUG 106/2022)Cererile necesare ajutorului financiar pentru incalzirea locuintei trebuie depuse pana pe 15 octombrieCe se completeaza in rubrica Deductibila datorata anterior din Declaratia 100
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



