Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit normelor in vigoare, persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata, daca aceasta este datorata in conformitate cu prevederile prezentului titlu, este persoana impozabila care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii, cu exceptia cazurilor pentru care beneficiarul este obligat la plata taxei conform alin. (2) - (6) si art. 160 (baza legala consta in art. 150 alin. 1 din Codul fiscal). In ceea ce priveste obligatia de plata a taxei, amintim ca alin. (2) al art. 150 stabileste ca taxa este datorata de orice persoana impozabila, inclusiv de catre persoana juridica neimpozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1, care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 133 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125^1 alin. (2), chiar daca este inregistrata in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
De asemenea, prin alin. (3) se stabileste ca taxa este datorata de orice persoana inregistrata conform art. 153 sau 153^1, careia i se livreaza gaze naturale sau energie electrica in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) sau f), daca aceste livrari sunt realizate de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125^1 alin. (2), chiar daca este inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
Alineatul (4) al articolului mentionat prevede ca taxa este datorata de persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1, care este beneficiarul unei livrari ulterioare efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, in urmatoarele conditii:
1. cumparatorul revanzator al bunurilor sa nu fie stabilit in Romania, sa fie inregistrat in scopuri de TVA in alt stat membru si sa fi efectuat o achizitie intracomunitara a acestor bunuri in Romania, care nu este impozabila conform art. 126 alin. (8) lit. b); si
2. bunurile aferente achizitiei intracomunitare, prevazute la pct. 1, sa fi fost transportate de furnizor sau de cumparatorul revanzator ori de alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului revanzator, dintr-un stat membru, altul decat statul in care cumparatorul revanzator este inregistrat in scopuri de TVA, direct catre beneficiarul livrarii; si
3. cumparatorul revanzator sa il desemneze pe beneficiarul livrarii ulterioare ca persoana obligata la plata taxei pentru livrarea respectiva.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Potrivit art. 150 alin. (5), taxa este datorata de persoana din cauza careia bunurile ies din regimurile sau situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) si d).
Alin. (6) stabileste ca, in alte situatii decat cele prevazute la alin. (2)- (5), in cazul in care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizata de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri/prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125^1 alin. (2) ?i care nu este inregistrata in Romania conform art. 153, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila ori persoana juridica neimpozabila, stabilita in Romania sau nestabilita in Romania, dar inregistrata in Romania conform art. 153, care este beneficiar al unor livrari de bunuri/prestari de servicii care au loc in Romania, conform art. 132 sau 133.
(7) Prin exceptie de la prevederile alin. (1):
a) atunci cand persoana obligata la plata taxei, conform alin. (1), este o persoana impozabila stabilita in Comunitate, dar nu in Romania, respectiva persoana poate, in conditiile stabilite prin norme, sa desemneze un reprezentant fiscal ca persoana obligata la plata taxei;
b) atunci cand persoana obligata la plata taxei, conform alin. (1), este o persoana impozabila care nu este stabilita in Comunitate, respectiva persoana este obligata, in conditiile stabilite prin norme, sa desemneze un reprezentant fiscal ca persoana obligata la plata taxei.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteAchizitii de bunuri extracomunitareCodul fiscal 2008 - Capitolul II. Sistemul de supraveghere a circulatiei alcoolului etilic si a distilatelor in vrac din productie interna sau din import - art. 230-232Marfuri prelucrate in statul strain. Cum facem inregistrarea directa in scopuri de TVA in Romania?Nerezident. Cesiune parti sociale. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
REPREZENTANT FISCAL TVA in Romania: cine poate fi desemnat, ce obligatii are si cum se intocmeste contractul de mandate-Factura in tranzactii cu REPREZENTANT FISCAL. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Nerezidentii inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Articole similare
Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Societate in procedura de faliment. Care este tratamentul TVA?TVA pentru amenajare cladire in contract de comodatDocumentar fiscal: Evidenta operatiunilor cu TVADeductibilitate TVA pentru reparatii locuinta de serviciu. Chirie suportata de angajatorUltimele articole
Ajustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVACum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Recuperare TVAOrganizarea unui eveniment de tip festival implica mai multe obligatii fiscaleObligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVAAplicarea TVA din 1 ianuarie 2014. Explicatiile consultantului fiscalPerioada fiscala pentru TVA: semestrul sau anul calendaristic cu termen la 27 februarie 2017Ultimele articole
Deducere TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereSAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anArticole similare
Ordinul ANAF nr. 1.496: Reactivare inregistrare in scopuri de TVAMonografie leasing rata si avans. Deductibilitatea TVAVanzare bunuri imobile. In ce conditii e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Anunt ANAF iunie: Aspecte cu privire la inregistrarea si anularea, din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVABonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Luni, 30 mai 2022, termen limita pentru depunerea Formularului 394Aplicarea sau scutirea de TVA. Bunuri in regim de consignatieVerifica daca te incadrezi la PLATA TVANU se mai plateste TVA retroactivBun imobil din Romania si prestator din stat membru. Cum se va face inregistrarea TVA in Romania?Ultimele articole
Amanare la PLATA TVA-ului in vama: Conditii si tratament fiscal- contabilAchizitie intracomunitara, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Achizitie mijloace fixe din UE. Cand platiti TVA si cand nu, in functie de plafonul de 10.000 euroPlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVANeplatitor de TVA: Drepturi si obligatii dupa iesirea optionala de la PLATA TVA in 2026
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



