Tags: depunere declaratii 25 martie, formular 097, ajustare tva, impozit pe profit
Deoarece se apropie termenul-limita de 25 martie 2016, stabilit de ANAF pentru o serie de obligatii declarative, puteti consulta mai jos lista acelor declaratii pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, dupa caz, in calitate de contribuabil, pana la data-limita anuntata.
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii februarie 2016, formular 100;
- Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre platitorii de impozit pe profit. Contribuabilii care au optat pentru un exercitiu financiar diferit depun declaratia si platesc impozitul pana la data de 25 a celei de-a treia luni de la inchiderea anului fiscal modificat, formular 101;
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunar, pentru obligatiile aferente lunii februarie 2016, formular 112;
- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoane fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania, pentru obligatiile aferente lunii februarie 2016, formular 224;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar, pentru obligatiile aferente lunii februarie 2016, formularul 300;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, pentru contribuabilii mentionati in instructiunile de completare a formularului, pentru fiecare sectiune, formular 301;
- Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea T.V.A. Se depune de catre persoanele impozabile prevazute la art.280 alin.(6), art.270 alin. (7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit. a) – e) si g) din Legea nr.227/2015, formular 307;
- Declaratie privind T.V.A. colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de T.V.A. a fost anulat conform art.316, alin.(11) lit. a)- e) si lit. g) sau h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal. Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de T.V.A. a fost anulat conform art.316 alin (11).lit. a) - e) si lit. h) sau g) din Legea nr.227/2015 si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de T.V.A., livrari si/sau achizitii/prestari de bunuri/servicii care sunt obligate la plata T.V.A, formular 311;
- Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri pentru luna trecuta. Se depune de catre contribuabilii inregistrati in scopuri de T.V.A. conform art.316 sau 317 din Legea nr.227/2015, formular 390 VIES;
- Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente lunii februarie. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de T.V.A. In Romania, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei, conform art.307 alin.(1), (2), (6) si (7) din Legea nr.227/2015, pentru operatiuni impozabile in Romania, conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015.
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de T.V.A. in Romania, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizeaza in Romania, de la persoane impozabile inregistrate in scopuri de T.V.A. in Romania, achizitii de bunuri sau servicii taxabile, formular 394;
- Notificare pentru incetarea aplicarii sistemului T.V.A. la incasare. Se depune de catre persoanele impozabile care depasesc plafonul de 2.250.000 lei; persoanele impozabile care renunta la aplicarea sistemului T.V.A. la incasare, formular 097;
- Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor pentru anul anterior. Se depune de catre: persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica; persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica, formular 104.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<