Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de care tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
Cititi continuarea articolului aici.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ajustarea favorabila a dreptului de deducere pentru achizitii efectuate anterior inregistrarii TVA . Care e procedura?Suma netaxabila din salariul minim. Ce trebuie sa faca firmele pentru ca angajatilor sa nu le scada salariul netAchizitii de servicii intracomunitare. Ce CRITERII se impun privind TVA-ul?Coplata la furnizorul de servicii medicale, introdusa in primul trimestru din 2011Noile conditii de finantare pentru firmele nou-infiintate. Programul SRL-DUltimele articole
Panouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Leasing operational si financiar. Norme deducere TVA si cheltuieliInregistrare factura leasing fara intocmirea foilor de parcursLeasing inregistrari contabile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Cum deducem cheltuielile pentru unele piese de schimb?Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscalUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
ANAF aproba un nou formular pentru declararea livrarilor si a achizitiilorVenituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum se factureaza si ce impozite se platesc?Proiect de Ordin ANAF: Legea zilierilor MODIFICA Declaratia Unica!Lista cu cele mai mari datorii a fost publicata. Cum arata listele ANAFE disponibila Declaratia 100 actualizata. Ce nu se mai declara in D100?Ultimele articole
Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitatee-TVA si Notificarile de conformare: Raspunsul nu este (inca) obligatoriu in 2025SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Articole similare
Documentar fiscal: Procedura pentru inactivitatea temporara si regimul de declarare derogatoriu?Anularea codului de TVA in cazul suspendarii activitatii. Ce consecinte fiscale si TVA apar?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Posibilitati de verificare a situatiei partenerilor de afaceriCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Ultimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereSAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
MFP modifica certificatul de rezidenta fiscalaAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au autorizatie de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaInregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, ajustare TVA. Pasi de urmat, monografie contabila si documente justificativeLegea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatCodul fiscal de la 1 ianuarie 2015. Ce modificari sunt incluse prin OUG 80/2014Ultimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Cum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAAjutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileFormularul c801 – Ghidul CompletDecontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatorii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



