Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de care tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
Cititi continuarea articolului aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi CRITERII la acordarea ajutoarelor de minimis pentru IMM. Ce modifica guvernulPrevederile din Legea 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaNu uitati ca la 10 iunie se incheie sesiunea de inregistrare Cereri de acord pentru finantare in baza HG 332/2014Buletin acte normative importante: Noutati legislative 04 - 08.01.2016Impozit specific: Cum se calculeaza si aplica de la 1 ianuarie 2017?Ultimele articole
Panouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Ce particularitati prezinta inregistrarea TVA la o achizitie si la o livrare intracomunitara?Iesirea din evidenta platitorilor de TVA in anul 2012Inregistrare in scopuri de TVA. Facturi emise ori primite inainte de inregistrare. Cum procedam pentru efectuarea regularizarilor?Procedura de INREGISTRARE TVA prin optiune: PDF-ul inteligent pentru Declaratia pe propria raspundere a fost actualizatCe consecinte fiscale apar la anularea in scopuri de TVA si cum se inregistreaza documentele primite?Ultimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
ACTUALIZARE SOFT: Declaratia 104 privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilorTermen limita pentru Declaratia 392 si 393. Completare si depunereANAF a colectat in primul semestru 2017 peste 100 miliarde de lei venituri bugetarePrecizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFCum facem inregistrarea in scopuri de TVA pentru o asociatie in participatiune?Ultimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFArticole similare
Inregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA. Material oficial ANAFNoua Lege a Contabilitatii a declansat protestul a 2000 de contabili. Semneaza si tu petitia!Procedura scoaterii din evidenta a creantelor neincasateNoile acte normative care reglementeaza inregistrarea in scopuri de TVA si vectorul fiscalObligatii legate de optiunea de a fi platitor de impozit pe venituri pe microintreprinderi sau pe profitUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
Zile libere pentru parinti. Modalitati de decontare a indemnizatiei (ANOFM)DSP. Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionareCum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAPersoana fizica obtine venituri din inchiriere bunuri imobile. TVAAjutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Formularul c801 – Ghidul CompletDecontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatoriiInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofit
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"