Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de care tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
Cititi continuarea articolului aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Amanarea la plata a ratelor de leasing. Cum se face inregistrarea dobanzilor capitalizate conform OUG 37/2020?Noile modificari din Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2015Formularul 088 simplificat se aplica de la 1 augustCe procedura urmati pentru esalonarea la plata a datoriilorNoile conditii de finantare pentru firmele nou-infiintate. Programul SRL-DUltimele articole
Panouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA: cazuri in care se anuleaza codul de TVAAnularea inregistrarii in scopuri de TVA: depuneti declaratia la 10 aprilie!Declarare exporturi. Cum colectam TVA?Proiect ANAF: Noi modificari privind inregistrarea in scopuri de TVAZoom fiscal: Formulare obligatorii la inregistrarea sau anularea inregistrarii in scopuri de TVAUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
ANAF ramburseaza TVA in luna martie in valoare de 983,03 milioane leiCare este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Puteti descarca ultima versiune pentru Declaratia 100Declaratii fiscale cu termen scadent in data de 25 martie 2022Iesirea din sistemul TVA la incasare. Cand devine exigibil TVA-ul aferent facturilor neincasate?Ultimele articole
Declaratia 406. Cum si pana cand trebuie corectata D406 pentru a evita amenzile de 1.500 leiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Articole similare
ANAF a publicat ordinul privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlociiRegim microintreprinderi 2017. Noi prevederi legale anuntate de ANAFCe procedura urmam in cazul unei lucrari in Romania efectuate de catre o firma straina?ANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleD700 in 2023: Formularul NU se va mai depune in cazul firmelor care raman la impozitarea microUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
A fost a aprobata procedura de aplicare a prevederilor art. 146 alin. (57 ) lit. e) din Legea nr. 227/2015Somaj Tehnic 2020 - Modelul de Cerere, Declaratie pe propria raspundere si Lista angajatilor (Ordonanta 741)Activitate prestata pentru un angajator din UE: Ce declaratii trebuie depuse? Tratament TVACererea de restituire privind taxa auto 2012Solicitarea unui alt plafon de incasari, de catre organizatorii de evenimente (nunti si botezuri)Ultimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Cum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAAjutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileFormularul c801 – Ghidul CompletDecontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatorii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"