Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de care tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
Cititi continuarea articolului aici.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: CRITERIIle care stau la baza definirii unui obiect ca ambalajDocumentar fiscal: Procedura de declarare a situatiei de criza financiaraProiect: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018Oficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020ANAF: Lista cu 30.000 de firme declarate inactiveUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiPrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Articole similare
Noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA in 2017Ce obligatii avem privind inregistrarea in scopuri de TVA?Cum procedam corect pentru inregistrarea si ajustarea TVA?Anulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalSistemul VIESUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Fuziunea prin absorbtie intre doua societati. Care sunt aspectele contabile si fiscale de care tinem cont?Lista cu cele mai mari datorii a fost publicata. Cum arata listele ANAFModificari aduse impozitului pe venit de OG 16/2022Va reamintim: Declaratii cu termen de depunere pana la 10 martieSinteza dispozitiilor privind situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrieUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaSAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Articole similare
Comunicat privind conditionarea inregistrarii in scopuri de TVASinteza OPANAF nr. 418 din 2012: Formularul 311Principalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Ordin ANAF nr. 700 din 2012: modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAZoom fiscal: Registrul contribuabililor inactiviUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareArticole similare
Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuMMPS modifica documentele necesare pentru obtinerea indemnizatiei de Somaj TehnicScutiri la plata accizelor. Documente si autorizatii necesareDeducerea personala. Reguli HG 1/2016 Norme metodologice de aplicare a Codului fiscal 2016Noi formulare pentru indemnizatia de somaj tehnic (Ordinul 1705/2020 si Ordinul 1706/2020)Ultimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Cum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAAjutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileFormularul c801 – Ghidul CompletDecontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatoriiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"