Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de care tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
Cititi continuarea articolului aici.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Beneficiarii primei sesiuni a Masurii 1 trebuie sa returneze grantul pentru a solicita din nou finantareaObligatiile unei societati privind prevenirea si combaterea spalarii banilorTarifele RCA se plafoneaza pe o perioada de 6 luni, la un nivel stabilit de Autoritatea de Supraveghere FinanciaraNoile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu jurnal electronicProcedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Vezi ordinul!Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiCRITERII intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateBuletin ANAF. 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de martie 2024PFA, norma ajustata de venit. Cum se calculeaza impozitul pe venit, CAS si CASSControale ITM la inceputul lunii martie 2024 pentru firmele cu cod CAEN 3831Articole similare
Cum deducem cheltuielile pentru unele piese de schimb?Nu uitati de declaratiile cu termen la 10 iulie!Anexa la cererea de inregistrare in scopuri de TVA. Model formularProcedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700Obligatie inregistrare in scop de TVA. Care sunt criteriile de inregistrare de care va trebui sa tinem cont?Ultimele articole
Joi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazArticole similare
Modificare sediu social. Trebuie sa anunt ANAF?Declaratia 010Sistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Tratamentul fiscal al veniturilor obtinute de persoanele fizice din postari realizate pe facebook, instagram, tiktok, etc.Ajustare TVA stocuri | Ce mentiuni sunt obligatorii pe factura?Ultimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Pana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiArticole similare
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Venituri din consultanta. Care va fi regimul fiscal?Contract de sponsorizareSuspendare activitate si declarat inactiv. Ce obligatii declarative apar?OG nr. 8 din 2013 | Impozitul pe veniturile microintreprinderilor de la 1 februarie 2013Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiImportant pentru persoanele care solicita, odata cu inregistrarea la ONRC, si inregistrarea in scopuri de TVAAsociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Articole similare
Se modifica normele privind scutirea de TVANoi reguli pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit. In ce constau modificarile?Codul fiscal 2011 - Titlul VNou de la ANAF: Formularul 602 privind exceptarea CASS pentru venituri din inchiriereOrdinul CNAS nr. 98/2015 - aprobarea procedurii de eliberare, a modalitatii de suportare a cheltuielilor aferente producerii si distributiei cardului duplicatUltimele articole
Decontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatoriiInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitRaportari contabile semestriale depuse eronat. Se poate corecta situatia?A fost aprobat un alt plafon de incasari de la persoane fizice pentru organizatorii de nunti si botezuriAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"