Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca prevederile referitoare la antreprenorii debutanti in afaceri au fost modificate printr-un act normativ, astfel ca firmele organizate ca SRL-D vor trebui sa respecte noi reguli procedurale pentru a primi de la stat finantarea nerambursabila de pana la 10.000 de euro, ce se acorda in cadrul acestui program guvernamental. Noile prevederi au intrat deja in vigoare.
Guvernul a aprobat prin HG nr. 679/2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 654 din 28 august 2015, o serie de modificari la desfasurarea Programului de stimulare a infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.
Noul act normativ, care a intrat in vigoare odata cu publicarea oficiala, completeaza si clarifica anumite aspecte legate de implementare practica a programului destinat antreprenorilor debutanti in afaceri, adica acele persoane care desfasoara pentru prima data activitate economica, prin intermediul unei societati cu raspundere limitata (SRL-D).
Conform noilor reglementari care se aplica deja incepand de vineri, 28 august, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului.
"In vederea inscrierii in cadrul programului, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10,00 a primei zile de inscriere, timp de 15 zile calendaristice de la demararea inscrierii in program, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de deschidere a unei noi sesiuni de inscriere pana la epuizarea bugetului alocat programului", se precizeaza in HG nr. 679/2015.
Pana acum, potrivit vechilor prevederi, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.
Totodata, noul act normativ mai stabileste ca solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D, primind consiliere, instruire si sprijin din partea institutiei.
Evaluarea planurilor de afaceri se va face dupa noi criterii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
SAF-T Ghid de raportare corecta
HG nr. 679/2015 introduce si noi criterii pe baza carora vor fi evaluate planurile de afaceri inscrise in programul SRL-D.
Odata cu noile reglementari, admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punandu-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri. Inainte de aceasta modificare, admiterea in program se facea in functie de ordinea inscrierilor.
Mai precis, punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicatia SRL-D va genera automat aplicantilor ce nu se inscriu in punctajul minim mesajul „nu indepliniti criteriul de minim 60 de puncte” in momentul transmiterii planului de afaceri.
La punctaje egale, departajarea se va face in functie de cateva criterii, cum ar fi:
numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul proiectului;
achizitia de echipamente tehnologice;
activitatea pe care acceseaza programul;
curs de anteprenoriat;
asociatul/administratorul SRL-D este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la Registrul Comertului;
data si ora inscrierii in program.
Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul Unic Electronic.
Atentie! Microintreprinderile SRL-D vor putea beneficia de finantare in cadrul programului o singura data.
Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obtinut, iar verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri se realizeaza de catre Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC). Pana acum, evaluarea planului de afacere era realizata de Ministerul Economiei.
Avizarea verificarilor se face de catre Directia de Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctaj minim in urma verificarilor efectuate vor incheia contractul de finantare cu OTIMMC dupa prezentarea dovezii cofinantarii. Dovezile de cofinantare pot fi urmatoarele:
contractul de credit emis de un finantator de credit autorizat;
dovezile certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuieli eligibile.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu de finantare.
In aceasta perioada aplicantii pot solicita pentru implementarea planului de afaceri aprobarea OTIMMC pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu. In aceasta situatie se va semna contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii aprobarii.
Sursa: PortalContabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
10 milioane de lei pentru lansarea unor programe anuale de sprijin pentru IMM-uri5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorNerepartizare profit pentru investitii SRL-D. Cum se poate repartiza profitul pe dividende?1.000 de noi intreprinzatori debutanti in luna martie 2015IMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiUltimele articole
CNIPMMR despre proiectul de OUG - rectificarea bugetului de stat pe anul 2016Nu mai sunt bani pentru afacerile de la zero ale tinerilor antreprenoriCum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMMArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIBancherii cauta artificii pentru a evita taxeleStudiu de caz: Refacturarea utilitatilor si tratamentul contabil aferentInchidere contract leasing financiar. Care va fi tratamentul TVA pentru ultima factura?Contract de mandat. Ce tratament fiscal aplicam pentru o persoana rezidenta?Ultimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in CONDITIIle aparitiei a doua impozite noiPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce CONDITII se depune Declaratia Unica rectificativaSAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Articole similare
Deducerea TVA la achizitii in cadrul proiectelor cu FINANTARE nerambursabile. Conditii deducereAmortizarea element al costului de productieFinantele propun 4 noi programe de FINANTARE pentru mediul de afaceriTrei proiecte prin care puteti accesa fonduri europeneNoutati Legislatie Fiscala 27-30 aprilie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Acord de FINANTARE pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca MondialaArticole similare
Ce elemente obligatorii dispar din Formularul 088?TVA ar putea fi redus la 20 la suta inainte de 2016!Cum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023Black Friday pentru Contabili. Reduceri fara precedent!Studiu de caz: Plati catre fondul de mediuUltimele articole
SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca FIRMEle la 31 decembrie 2024FIRME care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru FIRMEle miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAArticole similare
Elemente obligatorii facturi. Care sunt implicatiile privind TVA-ul?Firmele care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiPlatitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeCine e obligat sa depuna formularul 088?Cesiunea de parti sociale. Creditare societate. Cum se evidentiaza schimbarea asociatilor si creditorilor?Ultimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"