Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca prevederile referitoare la antreprenorii debutanti in afaceri au fost modificate printr-un act normativ, astfel ca firmele organizate ca SRL-D vor trebui sa respecte noi reguli procedurale pentru a primi de la stat finantarea nerambursabila de pana la 10.000 de euro, ce se acorda in cadrul acestui program guvernamental. Noile prevederi au intrat deja in vigoare.
Guvernul a aprobat prin HG nr. 679/2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 654 din 28 august 2015, o serie de modificari la desfasurarea Programului de stimulare a infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.
Noul act normativ, care a intrat in vigoare odata cu publicarea oficiala, completeaza si clarifica anumite aspecte legate de implementare practica a programului destinat antreprenorilor debutanti in afaceri, adica acele persoane care desfasoara pentru prima data activitate economica, prin intermediul unei societati cu raspundere limitata (SRL-D).
Conform noilor reglementari care se aplica deja incepand de vineri, 28 august, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului.
"In vederea inscrierii in cadrul programului, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10,00 a primei zile de inscriere, timp de 15 zile calendaristice de la demararea inscrierii in program, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de deschidere a unei noi sesiuni de inscriere pana la epuizarea bugetului alocat programului", se precizeaza in HG nr. 679/2015.
Pana acum, potrivit vechilor prevederi, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.
Totodata, noul act normativ mai stabileste ca solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D, primind consiliere, instruire si sprijin din partea institutiei.
Evaluarea planurilor de afaceri se va face dupa noi criterii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
HG nr. 679/2015 introduce si noi criterii pe baza carora vor fi evaluate planurile de afaceri inscrise in programul SRL-D.
Odata cu noile reglementari, admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punandu-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri. Inainte de aceasta modificare, admiterea in program se facea in functie de ordinea inscrierilor.
Mai precis, punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicatia SRL-D va genera automat aplicantilor ce nu se inscriu in punctajul minim mesajul „nu indepliniti criteriul de minim 60 de puncte” in momentul transmiterii planului de afaceri.
La punctaje egale, departajarea se va face in functie de cateva criterii, cum ar fi:
numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul proiectului;
achizitia de echipamente tehnologice;
activitatea pe care acceseaza programul;
curs de anteprenoriat;
asociatul/administratorul SRL-D este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la Registrul Comertului;
data si ora inscrierii in program.
Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul Unic Electronic.
Atentie! Microintreprinderile SRL-D vor putea beneficia de finantare in cadrul programului o singura data.
Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obtinut, iar verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri se realizeaza de catre Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC). Pana acum, evaluarea planului de afacere era realizata de Ministerul Economiei.
Avizarea verificarilor se face de catre Directia de Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctaj minim in urma verificarilor efectuate vor incheia contractul de finantare cu OTIMMC dupa prezentarea dovezii cofinantarii. Dovezile de cofinantare pot fi urmatoarele:
contractul de credit emis de un finantator de credit autorizat;
dovezile certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuieli eligibile.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu de finantare.
In aceasta perioada aplicantii pot solicita pentru implementarea planului de afaceri aprobarea OTIMMC pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu. In aceasta situatie se va semna contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii aprobarii.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMMIMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiNerepartizare profit pentru investitii SRL-D. Cum se poate repartiza profitul pe dividende?10 milioane de lei pentru lansarea unor programe anuale de sprijin pentru IMM-uriCNIPMMR despre proiectul de OUG - rectificarea bugetului de stat pe anul 2016Ultimele articole
5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilor1.000 de noi intreprinzatori debutanti in luna martie 2015Nu mai sunt bani pentru afacerile de la zero ale tinerilor antreprenoriArticole similare
Cheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteImpozit pe venituri microintreprinderilor in anul 2017. Ce obligatii declarative apar?Remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator. Ce facilitati impun conventiile intre state?Suspendarea inspectiei fiscale: Ce modalitati si CONDITII de aplicare a procedurii exista?Ultimele articole
E-Transport: 3 CONDITII ca sa modifici datele legalActivitati de psihoterapie. Cand pot beneficia de scutirea de TVATVA imobiliare. CONDITII pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAArticole similare
Cum deducem TVA-ul aferent unor achizitii bunuri din fonduri nerambursabile?Caracteristici ale finantarii IMM-urilor in 2015 si 2014Chestionar privind transferul contributiilor de la angajator la salariat“Electrica pune Romania intr-o alta lumina†– Granturi de 50.000 de euroReducerea cheltuielilor bugetare si mentinerea cotei unice si a TVA vor fi urmate de o serie de masuri de sustinere a mediului privat, accentul fiind pus pe sustinerea IMM-urilorUltimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Acord de FINANTARE pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca Mondiala Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliArticole similare
FIRMEle vor putea construi fara cadastruORDIN AL ANAF Nr. 76 din 2010FIRMEle sunt scutite de plata impozitului specific in 2022 pentru o perioada de 180 zileA scazut numarul FIRMElor intrate in insolventaA inceput Reforma TVA! Iata propunerile Comisiei EuropeneUltimele articole
Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de FIRMEle care NU platesc TVA?FIRME neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTaxa de timbru verde: Ce este, cine o plateste si cum se aplicaFIRME care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390Activitatea FIRMEi e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Articole similare
Zoom fiscal: Registrul contribuabililor inactiviIn ce mod efectuam deducerea TVA in cazul stocului de marfa nevandabilaNoutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiCum se face incadrarea la microintreprinderi pentru anul 2023Inregistrarea in scopuri de TVA. Ce conditii se impun la trecerea la platitor impozit pe profit?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"