Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca prevederile referitoare la antreprenorii debutanti in afaceri au fost modificate printr-un act normativ, astfel ca firmele organizate ca SRL-D vor trebui sa respecte noi reguli procedurale pentru a primi de la stat finantarea nerambursabila de pana la 10.000 de euro, ce se acorda in cadrul acestui program guvernamental. Noile prevederi au intrat deja in vigoare.
Guvernul a aprobat prin HG nr. 679/2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 654 din 28 august 2015, o serie de modificari la desfasurarea Programului de stimulare a infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.
Noul act normativ, care a intrat in vigoare odata cu publicarea oficiala, completeaza si clarifica anumite aspecte legate de implementare practica a programului destinat antreprenorilor debutanti in afaceri, adica acele persoane care desfasoara pentru prima data activitate economica, prin intermediul unei societati cu raspundere limitata (SRL-D).
Conform noilor reglementari care se aplica deja incepand de vineri, 28 august, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului.
"In vederea inscrierii in cadrul programului, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10,00 a primei zile de inscriere, timp de 15 zile calendaristice de la demararea inscrierii in program, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de deschidere a unei noi sesiuni de inscriere pana la epuizarea bugetului alocat programului", se precizeaza in HG nr. 679/2015.
Pana acum, potrivit vechilor prevederi, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.
Totodata, noul act normativ mai stabileste ca solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D, primind consiliere, instruire si sprijin din partea institutiei.
Evaluarea planurilor de afaceri se va face dupa noi criterii

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Examen Consultant Fiscal 2025
HG nr. 679/2015 introduce si noi criterii pe baza carora vor fi evaluate planurile de afaceri inscrise in programul SRL-D.
Odata cu noile reglementari, admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punandu-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri. Inainte de aceasta modificare, admiterea in program se facea in functie de ordinea inscrierilor.
Mai precis, punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicatia SRL-D va genera automat aplicantilor ce nu se inscriu in punctajul minim mesajul „nu indepliniti criteriul de minim 60 de puncte” in momentul transmiterii planului de afaceri.
La punctaje egale, departajarea se va face in functie de cateva criterii, cum ar fi:
numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul proiectului;
achizitia de echipamente tehnologice;
activitatea pe care acceseaza programul;
curs de anteprenoriat;
asociatul/administratorul SRL-D este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la Registrul Comertului;
data si ora inscrierii in program.
Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul Unic Electronic.
Atentie! Microintreprinderile SRL-D vor putea beneficia de finantare in cadrul programului o singura data.
Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obtinut, iar verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri se realizeaza de catre Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC). Pana acum, evaluarea planului de afacere era realizata de Ministerul Economiei.
Avizarea verificarilor se face de catre Directia de Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctaj minim in urma verificarilor efectuate vor incheia contractul de finantare cu OTIMMC dupa prezentarea dovezii cofinantarii. Dovezile de cofinantare pot fi urmatoarele:
contractul de credit emis de un finantator de credit autorizat;
dovezile certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuieli eligibile.
Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu de finantare.
In aceasta perioada aplicantii pot solicita pentru implementarea planului de afaceri aprobarea OTIMMC pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu. In aceasta situatie se va semna contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii aprobarii.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMM5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorNerepartizare profit pentru investitii SRL-D. Cum se poate repartiza profitul pe dividende?1.000 de noi intreprinzatori debutanti in luna martie 2015CNIPMMR despre proiectul de OUG - rectificarea bugetului de stat pe anul 2016Ultimele articole
IMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane lei10 milioane de lei pentru lansarea unor programe anuale de sprijin pentru IMM-uriNu mai sunt bani pentru afacerile de la zero ale tinerilor antreprenoriArticole similare
ITM, precizari legate de munca suplimentara. Anumite categorii au interdictie sa presteze ore in plusMicrointreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieCum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereRovinieta. Deducere TVADocumentar fiscal: Deducerea personala pentru venitul din salariiUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. CONDITII pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%TVA locuinte. CONDITII pentru a beneficia de TVA 9% pana pe 31 iulie 2026SAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Aplicarea TVA la incasare. CONDITII, termene si erori frecvente in 2025Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriArticole similare
Comisia europeana: Consolidarea politicii sociale a UEGuvernul a adoptat un nou OUG pentru sprijinirea IMM-urilor si domeniul HoReCa. Bugetul este de 100 milioane de euroMasuri UE in domeniul afacerilor. Noile idei pentru relansarea cresterii economiceStrategia Nationala pentru Competitivitate 2015-2020, adoptata de GuvernSchimbari TVA din 2016. Ce trebuie sa pregateasca firmele de anul viitor?Ultimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Acord de FINANTARE pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca Mondiala Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliArticole similare
Speta zilei. FIRMEle cu cod CAEN 1107 au obligatia utilizarii sistemului E-Factura?6 noutati importante pentru microintreprinderi care se aplica in 2023 (OG 16/2022)Suma netaxabila din salariul minim. Ce trebuie sa faca FIRMEle pentru ca angajatilor sa nu le scada salariul netGhid TVA - Inregistrarea in alt stat membru UE, 47 Cazuri SpecialeNoutati legislatie Fiscala 15-19 septembrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVADistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaSAF-T: FIRMEle cu cod TVA intracomunitar depun D406?TVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Articole similare
Legea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiANAF Ordin Nr. 1786 din 2010Care e procedura de obtinere a unui numar EORI?Ce modifica OANAF nr. 205 din 2012 privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialAtentie! Luni intra in vigoare noua procedura de inregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"