Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Guvernul a aprobat, printr-un Memorandum, deblocarea sumei de 5 milioane lei, aferenta lunii iulie, pentru derularea, in 2015, a programelor finantate anual de la bugetul de stat in scopul sprijinirii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii.
Suma de 5 milioane de lei reprezinta cea de-a cincea transa deblocata in 2015, din fondurile ce urmeaza sa fie repartizate de Guvern pe o perioada de sase luni, in mod esalonat, pentru programele destinate IMM-urilor.
Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri aplica stategia si programul de guvernare in domeniile energetic si resurselor energetice, intreprinderilor mici si mijlocii, cooperatiei si mediului de afaceri, in concordanta cu cerintele economiei de piata si pentru stimularea initiativei operatorilor economici.
Astfel, programele implementate de minister si finantate din bugetul de stat pentru infiintarea sau dezvoltarea de noi IMM-uri sunt:
1. Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitatea accesului la finantare
START;
Programul START vizeaza facilitarea accesului la finantare a tinerilor intreprinzatori. Prin acest program sunt acordate alocatii financiare nerambursabile de maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 120.000 lei/beneficiar.
2. Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri - SRL-D;

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Programul SRL-D (Societate cu Raspundere Limitata - Debutant) vizeaza acordarea de sprijin oricarui cetatean roman care doreste sa isi deschida o afacere (si care nu a mai avut una pana acum), prin acordarea unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro (echivalent in lei), din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare.
3. Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – COMERT
Programul urmareste: intarirea capacitatii operatorilor economici de promovare a produselor si serviciilor de piata, precum si dezvoltarea si modernizarea activitatii comerciantilor si prestatorilor de servicii de piata. Prin acest program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a alocatiei financiare nerambursabile (AFN) de maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA), dar nu mai mult de 135.000 lei/beneficiar.
4. Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul IMM-urilor - FEMEIA MANAGER
Programul urmareste:
imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente conduse de femei, prin accesarea surselor de finantare de la bugetul de stat;
stimularea auto-angajarii si cresterea numarului de femei intreprinzator in cadrul comunitatilor de afaceri;
dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor;
cresterea numarului de noi locuri de munca create in cadrul structurilor economice private conduse de femei si a beneficiilor aduse economiei nationale.
Prin Program se finanteaza implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri depuse de femeile antreprenor. Valoarea alocatiei financiare nerambursabile este de maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) si nu poate depasi suma de 50.000 lei/beneficiar.
5. Programul national multianual de infiintare si dezvoltare de INCUBATOARE tehnologice si de afaceri.
Programul are ca obiectiv general dezvoltarea sectorului intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) din Romania, prin infiintarea unor noi incubatoare de afaceri, precum si prin dezvoltarea incubatoarelor de afaceri deja existente.
Contravaloarea alocatiei de la bugetul Programului pentru constructia si/sau renovarea/reabilitarea si amenajarea fiecarei noi locatii care va fi inclusa in Program cu destinatia de incubator de afaceri este de maximum 500.000 lei si de maximum 200.000 lei pentru reabilitarea/renovarea si reamenajarea cladirii incubatorului la inceputul fiecarui nou ciclu de incubare.
Prin Program sunt alocate fonduri pentru achizitionarea de echipament IT&C si mobilier pentru utilarea fiecarui nou incubator, in limita maxima de 150.000 lei.
Prin Program se pot aloca fonduri in valoare de maxim 6.000 lei/ciclu 1 de incubare pentru proiectarea si gazduirea unui site web propriu al Incubatorului in care sa se prezinte activitatea acestuia, firmele incubate si activitatea lor si in limita fondurilor disponibile, 2.000 lei pentru urmatoarele cicluri de incubare pentru imbunatatirea/dezvoltarea/mentenanta site-ului existent.
De asemenea, se acorda alocatii financiare nerambursabile fiecarei firme incubate, la intrarea in incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi achizitioneze in valoare de maxim 20.000 lei, echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru), site, echipamente IT, soft si licente, mobilier, aparatura birotica, autoutilitare in directa legatura cu activitatile codului CAEN autorizat pentru care solicita finantare, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, aparate si instalatii de masurare, control si reglare in directa legatura cu activitatile codului CAEN autorizat pentru care solicita finantare, alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarei firme incubate, in valoare de maxim 5.000 lei, pe parcursul perioadei de incubare, pentru servicii de consultanta specializata, alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarui incubator, pentru rambursarea in limita a 3.000 lei/an/IMM, a costurilor cu utilitatile si serviciile conexe (apa-canalizare, electricitate, gaz metan, incalzire, telefonie, internet, salubrizare, curatenie, deratizare-dezinsectie). Prin Program sunt alocate fonduri pentru plata serviciilor Administratorului Incubatorului de Afaceri in valoare de maximum 190.000 lei /ciclu de incubare, si in plus, 9.000 lei/an, pentru organizarea de evenimente
6. Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului
Obiectivul general al Programului il constituie stimularea dezvoltarii mestesugurilor si a micii industrii din Romania, a intaririi clasei de mici mestesugari si artizani, care isi desfasoara activitatea individual sau organizat prin intermediul asociatiilor ori al altor organizatii.
In anul 2015, Programul urmareste organizarea a opt Targuri Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri.
7. Programul de dezvoltare antreprenoriala UNCTAD/ EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.
Programul UNCTAD/EMPRETEC este un program de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii IMM-urilor implementat de catre Ministerul Energiei, IMM si Mediului de Afaceri (MEIMMMA)
EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale si cresterea competitivitatii pe piata locala si internationala a intreprinderilor mici si mijlocii.
Grupul tinta al programului include antreprenori existenti sau potentiali precum si top manageri, inclusiv specialisti din organizatii publice sau private presupusi a se comporta de o maniera antreprenoriala sau manageriala.
Informatii suplimentare:
Prin Legea bugetului de stat pentru 2015, este prevazuta suma de 166,8 milioane de lei pentru dezvoltarea si sustinerea infiintarii de noi IMM, care a inclus si suma de 70 milioane lei, platita beneficiarilor schemei de ajutor de minimis pentru IMM, derulata in baza HG nr. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
Din suma de 96,8 milioane lei, prevazuta pentru implementarea celor 7 programe sus amintite, 70 milioane lei au fost blocate, Guvernul deblocand in lunile martie, aprilie, mai si iunie suma de 60 de milioane de lei, destinata sprijinirii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii.
Potrivit procedurilor din cadrul programelor mentionate, etapele de implementare pana la plata beneficiarilor dureaza minimum sase luni, acestea fiind urmatoarele: inscriere solicitanti, depunere documente, verificare administrativa si de eligibilitate, semnare contracte de finantare, efectuare cheltuieli, depunere deconturi, certificare cheltuieli. Astfel, beneficiarii se prezinta la decont incepand cu luna octombrie, platile efectuandu-se in perioada octombrie -15 decembrie.
Sursa: Guvernul Romaniei

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comisia lanseaza o consultare pentru a impulsiona comertul electronic in UEFinantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriBeneficiarii primei sesiuni a Masurii 1 trebuie sa returneze grantul pentru a solicita din nou finantareaOUG 130/2020: Microgranturi de pana la 2.000 euro din fonduri externe nerambursabile pentru IMM-URI. Cum pot utiliza beneficiarii sumele22.226 de aplicanti s-au inscris pentru accesarea Masurii 2 - Granturi pentru capital de lucru. Bugetul ar putea fi suplimentat cu 500 de milioane de euroUltimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-URI: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
Cum vor IMM-urile sa se modifice Proiectul de lege pentru anularea unor obligatii fiscaleMicrointreprindere. Constituire rezerva legala peste limita de 5% din profitFirme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021TVA: Vanzari la distanta din Romania in alte state UE – precizari oficiale ANAFUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
TVA - Scutiri pentru exporturi si livrari intracomunitare si pentru transportul international si intracomunitarNoile formulare de rezidenta fiscalaActiuni de control organizate de Inspectia Muncii. Au fost acordate amenzi de peste 9 milioane leiA scazut numarul de contracte individuale de munca suspendate (Informare Ministerul Muncii)Noutati Legislatie Fiscala 24-28 mai 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitCum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAFiscul informeaza contribuabilii ca au fost efectuate mai multe modificari pe portalul ANAF si/sau in cadrul SPVProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitFermierii pot depune pana pe 31 mai 2023 cererile pentru subventii fara sa fie penalizati, conform Hotararii 422/223Articole similare
Din 13 martie, Finantele lanseaza a patra editie TEZAUR. Titlurile au dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an Dispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in registrul public de evidenta a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusaRESTANTE ale AJOFM la plata conventiilor pentru angajatori. Ce masuri va lua in acest caz Violeta AlexandruPlanul Marshall pentru Romania: UE scade cofinantarea de la 15% la 5% in cazul RomanieiPrecizari privind plata in contul unic a creantelor fiscaleUltimele articole
FONDURI PNRR pentru sisteme fotovoltaice. Ce trebuie sa stie firmele despre contabilitate si facturareCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieAlocatiile de stat pentru copii cresc de la 1 ianuarie 2025!Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetarePragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"