Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru optiunea privind sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit, contribuabilii trebuie sa comunice organelor fiscale competente modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului fiscal? Daca s-a modificat legislatia in acest sens, se poate exercita aceasta optiune fara a notifica ANAF? Despre acest subiect discutam in cele ce urmeaza.
Raspunsul specialistului
1. Ca regula generala, potrivit prevederilor art. 41, alin. (1) din Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, calculul, declararea si plata impozitului pe profit se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrelor I – III. Sunt exceptate de la aceasta prevedere institutiile de credit, persoanele juridice care opteaza pentru efectuarea de plati anticipate in contul impozitului pe profit, persoanele juridice nonprofit si persoanele juridice care obtin venituri majoritare din cultivarea cerealelor, plantelor tehnice, a cartofului si a pomilor si vitei de vie.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare reviste cota diminuata si conditii microintreprindere. Cum deducem TVA?Registrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Firme incadrate la IMPOZIT PE PROFIT cu activitate suspendata. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ajustarea bazei de impozitare a TVA in cazul declararii in stare de faliment a cumparatoruluiCe declaratii depunem pana la 27 februarie 2012Ultimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicapFormularul 100 in 2022. Cum au fost modificate instructiunile de completare prin Ordinul 237/2022ANAF ramburseaza TVA in luna iunie in valoare de peste 1,2 miliarde de leiCine mai depune notificarea privind aplicarea sau incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare?Codul special pentru operatiuni intracomunitare. Cum se atribuie NIF asociatului unic strain?Ultimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheieCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noi reguli de la 1 decembrie pentru inregistrarea in scopuri de TVA a firmelorImplementarea unui grup fiscal unic.TVA la incasareANAF propune un nou model de formular pentru Fisa capacitatii de cazare (Proiect de Ordin)Monografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneNoi beneficiari eligibili ai schemei de ajutor de stat instituita prin HG 807/2014Ultimele articole
Plafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Impozit pe profit. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



