Tags: obtinere granturi horeca, sprijin de stat horeca, q&a
Ministerul Economiei, Afacerilor si Turismului a actualizat materialul cu intrebari si raspunsuri privind obtinerea ajutorului pentru HoReCA.
Intrebari si raspunsuri:
Daca in trecut am aplicat pentru o alta masura de ajutor de stat, pot folosi declaratiile emise atunci?
Raspuns:
Nu, toate declaratiile trebuie regenerate si semnate electronic, apoi urcate in platforma.
Cum aflu daca o firma se incadreaza in cazul intreprinderilor legate sau nu?
Raspuns:
Pentru a se determina daca o firma se incadreaza in categoria intreprinderilor partenere sau legate, folositi „Manualul utilizatorului pentru definitia IMM-urilor”, pe care il puteti descarca aici.
Pot aplica daca la calculul ajutorului de stat am primit eroarea “Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece cifra de afaceri raportata pe 2020 nu corespunde cu cifra de afaceri declarata la ANAF (0 RON).”?
Raspuns:
Da, puteti aplica. Aceasta este doar o avertizare din partea sistemului care apare atunci cand informatia din baza de date ANAF nu este actualizata integral, dar veti putea transmite formularul de inscriere, iar situatia va fi clarificata in perioada de evaluare, prin solicitarea de clarificari.
Este obligatoriu ca raportul de expertiza sa fie semnat atat de expert/auditor cat si de reprezentantul care incarca raportul in aplicatie (administrator sau imputernicit)? Acesta trebuie semnat doar electronic sau trebuie semnat inclusiv olograf si parafat?
Raspuns:
Raportul de expertiza trebuie semnat doar electronic, atat de catre expert/auditor, cat si de catre persoana care incarca raportul in aplicatie, fie ca aceasta este reprezentantul legal sau imputernicitul societatii.
La incarcarea raportului de expertiza/audit s-a constatat ca nu se poate incarca decat numarul de carnet al expertului contabil sau al auditorului. Pot fi selectate si societatile de contabilitate/audit?
Raspuns:
in cazul in care raportul de expertiza/audit este intocmit de catre o firma, trebuie introdus in aplicatie numarul de carnet al expertului contabil/auditorului, care semneaza din partea firmei.
In cazul restaurantelor, ce introducem in platforma ca documente de autorizare in cazul societatilor care nu au avut nevoie de autorizatie de functionare de la primarie?
Raspuns:
Pentru intreprinderile cu coduri CAEN restaurant, trebuie incarcate urmatoarele documente, dupa fiecare caz:
- daca au certificate de clasificare emise de MEAT, vor fi verificate automat de catre sistem.
- daca au autorizatie de functionare, trebuie incarcata autorizatia de functionare.
- daca autorizatia de functionare nu a fost emisa inca de autoritatea locala, este suficienta incarcarea dovezii de plata a acesteia (acordul tacit).
- daca intreprinderea a fost autorizata la terti, trebuie incarcata autorizatia de la DSV.
„Declaratia de ajutoare de stat” se vor trece si ajutoarele obtinute prin Grantul de la Masura 1 sau Grantul de la Masura 2?
Raspuns:
Da, orice ajutor de stat incasat trebuie declarat.
Se vor putea introduce in aplicatie activitati neeligibile aferente unor CAEN-uri eligibile?
Raspuns:
Se introduce toata suma corespunzatoare CAEN-ului respectiv. in momentul evaluarii, se vor cere clarificari acolo unde exista diferente asupra sumei eligibile intre raportul de audit/expertiza si sumele declarate in aplicatie. Evaluatorul va putea modifica suma ulteriror, conform clarificarilor.
In situatia in care pentru anumite puncte de lucru au lipsit autorizatiile ISU si implicit autorizatia de functionare pentru anul 2020, se pot utiliza alte documente justificative pentru aceste locatii?
Raspuns:
Este nevoie de autorizatia de functionare sau, pentru situatia in care nu a fost inca emisa de autoritatile publice locale, se incarca dovada platii acesteia.
Ce documente se incarca in platforma pentru ghizi de turism?
Raspuns:
Pentru ghizi de turism nu se incarca nicio autorizatie/atestat, acestia fiind atestati de catre MEAT si verificarea se face automat.
Cum se incadreaza in platforma si in raportul de expertiza contabila/audit pe coduri CAEN incasari la PFA-uri din subventii, despagubiri sau vanzari de imobilizari, avand in vedere ca nu sunt incasari aferente activitatilor curente?
Raspuns:
Daca activitatea este neeligibila, trebuie incadrata pe un COD CAEN neeligibil. Daca nu exista unul, valoarea neeligibila va fi trecuta pe CAEN-ul eligibil, dar la evaluare se va solicita o clarificare in baza raportului de expertiza contabila sau audit.
Intreprinderile care au cereri depuse pentru masura 2, dar nu au semnat contractul inca, trebuie sa treaca suma respectiva in declaratia privind ajutoarele de Stat? Decontarea contributiilor din Bugetul Asigurarilor de Somaj este considerata Ajutor de Stat si trebuie inscrisa in declaratia privind ajutoarele de Stat?
Raspuns:
Nu, daca o intreprindere a solicitat ajutor pentru masura 2 dar nu a semnat contractul, nu trebuie sa declare valoarea solicitata ca fiind ajutor de stat. De asemenea, nici decontarea contributiilor din Bugetul Asigurarilor de Somaj nu trebuie declarata, deoarece nu este considerata ajutor de stat.
Raportul de expertiza/audit si Anexa 7 sunt in doua pdf-uri separate. Cum se incarca acestea?
Raspuns:
Cele doua documente .pdf trebuie unite intr-un singur .pdf apoi incarcat in platforma.
Conteaza ordinea depunerii pentru ajutorul de stat HoReCa atunci cand se vor face platile?
Raspuns:
Nu. Plata se va face in ordinea semnarii contractelor, iar acestea se vor trimite in masa tuturor, la momentul finalizarii evaluarilor.
Sursa: MEAT
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<