keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Se aplica TVA la taxa de 80 lei/tona- fond de mediu conform Ordonantei 31/2013?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 05 Apr. 2017 Exclusiv
Tags: tva, fond de mediu, deseuri, ordonanta 31/2013, fondul de mediu

Avand in vedere faptul ca: a) taxa de 80 lei /tona este datorata de catre proprietarii sau de adminstratorii de depozite pentru deseuri inerte si nepericuloase asa cum se precizeaza la art. 9 alin.1 lit. c din Ordonanta de Urgenta nr.196/2005 cu modificarile ulterioare si b) nu este o taxa datorata de catre persoanele beneficiare ale serviciilor de salubrizare si colectarea sa fie efectuate prin depozitele autorizate:


-> Aceasta suma datorata fondului de mediu este un element de cost pentru furnizorii de servicii de colectare si depozitare deseuri si se include in baza de impozitare TVA in conformitate cu prevederile art.286 alin.1 alin.3 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.

Temeiuri legale care au stat la baza formularii prezentului raspuns:

ORDONANTA DE URGENTA nr. 196 din 22 decembrie 2005 privind Fondul pentru mediu
(la data 11-mai-2006 actul a fost aprobat de Legea 105/2006 )

CAPITOLUL III: Veniturile Fondului pentru mediu
Art. 9
(1)Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din: din Ordonanta urgenta 39/2016 )
c)taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deÅŸeurile inerte ÅŸi nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare, in cuantumul prevazut in anexa nr. 2;
*) Potrivit pct. 4 al articolului unic din Legea de aprobare a Ordonantei nr. 31/2013 prevederile art. 9 alin. (1) lit. c) intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2017.

Legea 227/2015 privind Codul Fiscal

ART. 286 - Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii
(1) Baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:
a) pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decat cele prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni; (3) Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.

Norme metodologice
(5) in sensul art. 286 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Exista o singura livrare/prestare in cazul in care unul sau mai multe elemente trebuie considerate ca reprezentând tranzactia principala, in timp ce unul sau mai multe elemente trebuie considerate cheltuieli accesorii care beneficiaza de tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. Furnizorul/prestatorul nu poate aplica structura de comisionar prevazuta la pct. 31 alin. (4) pentru a refactura cheltuieli accesorii si nici pentru a refactura cheltuieli cu impozite si taxe conform prevederilor alin. (4).






Sursa: Sesiune Q&A pentru participantii la seminarul organizat de Camera de Comert si Industrie Suceava in data de 31 martie 2017 in parteneriat cu Ceccar Filiala Suceava
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016