Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avand in vedere faptul ca: a) taxa de 80 lei /tona este datorata de catre proprietarii sau de adminstratorii de depozite pentru deseuri inerte si nepericuloase asa cum se precizeaza la art. 9 alin.1 lit. c din Ordonanta de Urgenta nr.196/2005 cu modificarile ulterioare si b) nu este o taxa datorata de catre persoanele beneficiare ale serviciilor de salubrizare si colectarea sa fie efectuate prin depozitele autorizate:
-> Aceasta suma datorata fondului de mediu este un element de cost pentru furnizorii de servicii de colectare si depozitare deseuri si se include in baza de impozitare TVA in conformitate cu prevederile art.286 alin.1 alin.3 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.
Temeiuri legale care au stat la baza formularii prezentului raspuns:
ORDONANTA DE URGENTA nr. 196 din 22 decembrie 2005 privind Fondul pentru mediu
(la data 11-mai-2006 actul a fost aprobat de Legea 105/2006 )
CAPITOLUL III: Veniturile Fondului pentru mediu
Art. 9
(1)Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din: din Ordonanta urgenta 39/2016 )
c)taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deÅŸeurile inerte ÅŸi nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare, in cuantumul prevazut in anexa nr. 2;
*) Potrivit pct. 4 al articolului unic din Legea de aprobare a Ordonantei nr. 31/2013 prevederile art. 9 alin. (1) lit. c) intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2017.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Legea 227/2015 privind Codul Fiscal
ART. 286 - Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii
(1) Baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:
a) pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decat cele prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni; (3) Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.
Norme metodologice
(5) in sensul art. 286 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Exista o singura livrare/prestare in cazul in care unul sau mai multe elemente trebuie considerate ca reprezentând tranzactia principala, in timp ce unul sau mai multe elemente trebuie considerate cheltuieli accesorii care beneficiaza de tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. Furnizorul/prestatorul nu poate aplica structura de comisionar prevazuta la pct. 31 alin. (4) pentru a refactura cheltuieli accesorii si nici pentru a refactura cheltuieli cu impozite si taxe conform prevederilor alin. (4).
Sursa: Sesiune Q&A pentru participantii la seminarul organizat de Camera de Comert si Industrie Suceava in data de 31 martie 2017 in parteneriat cu Ceccar Filiala Suceava
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF analizeaza datele privind evaziunea fiscala: Avem informatii in plus fata de Comisia EuropeanaCum s-au modificat contributiile sociale obligatorii odata cu OUG 88 din 2013TVA aferenta achizitie auto agenti vanzariANAT: Nivel record al valorii voucherelor de vacanta – De 42 de ori mai mare, fata de perioada similara din 2017Livrare marfa. Avize de expeditie. Cand este necesara ajustarea de TVA?Ultimele articole
e-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UENeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Platim mai mult la fondul de mediu. Ce a modificat Ministerul Mediului?OUG 107/2024. Accesoriile obligatiilor de plata la fondul de mediu beneficiaza de masura?Obligatiile de declarare si plata la ,,Fondul de mediu''Solutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieObligatii restante la fondul pentru mediu. Facilitati OG 6/2019Ultimele articole
Firmele care nu isi indeplinesc obligatiile de raportare catre ANPM risca amenzi de pana la 20.000 de leiPrin ce modalitate va fi rambursat TVA-ul in luna aprilie?Ecotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Cod CAEN 3832: Ce obligatii fiscale are o societate de colectare deseuri fata de persoanele fizice de la care se face achizitia?Noi surse de alimentare a Fondului pentru mediuArticole similare
Casare marfuri si produse finite. Cand se pot deduce cheltuielile si cum procedam la ajustarea TVA?Descarcarea de gestiune a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Noile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataNedeductibilitatea cheltuielilor si TVA la bunuri declasate. Cum procedam?Cum arata TVA-ul dupa noile modificari ale Codului FiscalUltimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATECheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Cotele TVA pentru 2025, aplicabile in RomaniaD394 in 2024. In formular se declara contractele de sponsorizare, asigurarea privata de sanatate si asigurarile RCA/Casco?Articole similare
Conditii de depunere a declaratiilor privind FONDUL DE MEDIUObligatiile de declarare si plata la ,,FONDUL DE MEDIU''Aspecte privind FONDUL DE MEDIU retur ambalaje la furnizorul extern700 de milioane de lei, suplimentar la bugetul Administratiei Fondului pentru mediuEcotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Ultimele articole
OUG 107/2024. Accesoriile obligatiilor de plata la FONDUL DE MEDIU beneficiaza de masura?Din 1 iulie 2022 Declaratia privind FONDUL DE MEDIU ar putea fi depusa exclusiv online (Proiect)Taxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieRectificarea bugetara: Guvernul a alocat 135 de milioane de lei pentru restituirea dobanzilor aferente taxelor autoStart programul Rabla: 30.000 de noi prime de casare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"