Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 14 Oct. 2008Chiar daca, la prima vedere, fiscalitatea si parafiscalitatea nu au nimic de-a face cu ecologia, acestea, manuite cu ratiune, pot deveni un important instrument de lupta impotriva poluarii excesive ...
Chiar daca, la prima vedere, fiscalitatea si parafiscalitatea nu au nimic de-a face cu ecologia, acestea, manuite cu ratiune, pot deveni un important instrument de lupta impotriva poluarii excesive ce ameninta viitorul omenirii.
Un recent raport al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) prezentat in luna martie 2008 la Oslo, Norvegia, recomanda statelor lumii sa-si inaspreasca politicile de mediu, marind „taxele verzi“, prin care sa incurajeze promovarea si folosirea tehnologiilor curate.
In acest context, se inscrie si noua modificare legislativa aparuta la sfarsitul lunii august a acestui an. Ca atare, O.G. nr. 25/27.08.2008, publicata in M.Of., Partea I, nr. 628/29.08.2008, aduce importante modificari si completari O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu.
Modificarile si completarile aduse vizeaza multe aspecte, insa pe linia parafiscalitatii intereseaza in mod special cele aduse articolului 9 alineatul (1).
Astfel, potrivit noilor reglementari, se datoreaza contributii suplimentare fata de cele preva zute pana acum, dupa cum urmeaza:
● 3% din veniturile realizate din vanzarea bunurilor destinate dezmembrarii obtinute de catre detinatorul bunurilor, persoana fizica sau juridica. Taxa se datoreaza incepand cu 1 septembrie 2008. Aceasta se adauga la vechea contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri.
In ambele cazuri, sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici autorizati potrivit legislatiei in vigoare pentru colectarea si/sau valorificarea deseurilor, carora le revine obligatia virarii la Fondul pentru mediu (art. 9 alin. (1) lit. a);
● 2 lei/kg (fata de 1 leu/kg cat era prevazut pana acum) pentru diferenta dintre obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje si cantitatile efectiv valorificate sau incinerate cu recuperare de energie.
Taxa este datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala (importatorii si producatorii) bunuri ambalate si de ambalaje de desfacere, incepand cu 1 septembrie 2008 (art. 9 alin. (1) lit. d);
● 100 lei/tona datorata de unitatile administrativ-teritoriale incepand cu data de 1 iulie 2010, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de diminuare cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale si asimilabile, colectate si incredintate spre eliminare finala, plata facandu-se pentru diferent a dintre obiectivul anual de diminuare si obiectivul efectiv realizat (art. 9 alin. (1) lit. p);
● „ecotaxa“ in valoare de 0,2 lei/bucata pentru pungile de tip sacosa – banana, cu maner aplicat, sau maieu –, din materiale care nu sunt biodegradabile. Ecotaxa se datoreaza incepand cu data de 1 ianuarie 2009 de catre operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de ambalaje de desfacere. Ecotaxa se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare, iar valoarea acesteia se afiseaza la loc vizibil in vederea informarii consumatorilor finali (art. 9 alin. (1) lit. q).
O alta modificare importanta este aceea conform careia taxele datorate de operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru depozitarea deseurilor valorificabile nu se mai declara si platesc anual, ci lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea.
Nedepunerea la termen a declaratiilor – atat cele lunare, cat si cele anuale – privind
obligatiile la Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 2.500 lei. Aceeasi sanctiune se aplica si pentru neafisarea la loc vizibil, in vederea informarii consumatorilor finali, a valorii ecotaxei.
Apreciem O.G. nr. 25/2008 ca fiind o completare legislativa bine-venita, chiar daca nu foarte populara. Ramane insa de vazut, intr-o Romanie unde exista o problema legata de aplicarea legislatiei, modul de transpunere in practica si, mai ales, ce se va realiza in materie de protectie a mediului cu sumele colectate de acest fond.
Articol preluat din Revista Romana de Fiscalitate octombrie/2008
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
MFP publica un ordin cu noi scutiri TVA in cazul unui acord semnat cu SUAAjustare TVA marfa pe stoc. Cum procedam la deducerea TVA?TVA - Locul achizitiei intracomunitare de bunuriTVA la incasare. Cand se poate deduce TVA-ul aferent achizitiilor de la persoane afiliate?15 milioane de euro ar putea fi comisionul anual platit de banciUltimele articole
Formulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?TVA la incasare. Cum se procedeaza in cazul depasirii plafonului in anul anterior?Lichidare II. Aspecte privind TVA si impozit pe venitNOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!Articole similare
Se aplica TVA la taxa de 80 lei/tona- FOND DE MEDIU conform Ordonantei 31/2013?Obligatiile de declarare si plata la ,,Fondul de mediu''Obligatii restante la fondul pentru mediu. Facilitati OG 6/2019Solutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuariePlatim mai mult la fondul de mediu. Ce a modificat Ministerul Mediului?Ultimele articole
Prin ce modalitate va fi rambursat TVA-ul in luna aprilie?Ecotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Cod CAEN 3832: Ce obligatii fiscale are o societate de colectare deseuri fata de persoanele fizice de la care se face achizitia?Articole similare
Seminarul National de FISCALITATE si Contabilitate, 26-28 septembrie 2014, Poiana BrasovZoom fiscal: Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microintreprinderilorRaport oficial: Tendinte in FISCALITATE la nivelul UEANAF iti poate inchide firma din aceste trei motive...Ultimele articole
NOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!Colectare creante fiscale. Au fost inlocuite modelele unor formulare din domeniu (Informare ANAF)Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Plata a 41,5% din salariu si indemnizatia de 75% pentru reducerea timpului de lucru ar putea fi prelungite pana la 30 IUNIE 2021 (Proiect de Ordin MMPS)Declaratia 394 depusa trimestrial. Cum se declara tranzactiile cu partile afiliate in urma ultimelor modificari legislativeArticole similare
Noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuTVA vanzare autovehiculeStudiu de caz: Includem TVA pe o factura de transport de marfuri destinata clientului final?Vanzare teren construibil. Tratament TVACodul fiscal de la 1 ianuarie 2015. Ce modificari sunt incluse prin OUG 80/2014Ultimele articole
TVA la incasare. Cum se procedeaza in cazul depasirii plafonului in anul anterior?Lichidare II. Aspecte privind TVA si impozit pe venitRevenire la trimestru ca perioada fiscala de raportare TVA. Formulare necesare si termen limitaNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Sistemul TVA la incasare, ajustarea negativa a bazei de impozitare. TVA neexigibila
Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"