Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul unui service auto, care achizitioneaza piese, anvelope, baterii, acumulatori, uleiuri pentru reparatii, deci se scad din gestiune pe baza de bon de consum, care sunt obligatiile de declarare si plata la ,,Fondul de mediu''? Despre acest subiect vorbeste consultantul nostru fiscal in cele ce urmeaza.
a) o contributie de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor, obtinute de catre detinatorul deseurilor, persoana fizica sau juridica. Sumele se retin la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;
a1) sunt exceptati operatorii economici din industria nationala de aparare inscrisi, in conditiile legii, in registrul operatorilor economici si al capacitatilor de productie si/sau servicii pentru aparare, de la plata contributiei prevazuta la lit. a);
b) taxele pentru emisiile de poluanti in atmosfera, datorate de operatorii economici detinatori de surse stationare a caror utilizare afecteaza factorii de mediu, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1;
c) contributia pentru economia circulara incasata de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile municipale, deseuri din constructii si desfiintari, destinate a fi eliminate prin depozitare, in cuantumul prevazut in anexa nr. 2;
d) o contributie de 2 lei/kg, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala bunuri ambalate, care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, si de operatorii economici care inchiriaza, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje corespunzatoare obiectivelor minime de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevazute in anexa nr. 3 si cantitatile de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate prin acte normative ca fiind periculoase pentru mediu, introduse pe piata nationala de catre operatorii economici;
f) o contributie de 2% din veniturile realizate din vanzarea masei lemnoase si/sau a materialelor lemnoase obtinute de catre administratorul, respectiv proprietarul padurii, cu exceptia lemnelor de foc, arborilor si arbustilor ornamentali, pomilor de Craciun, rachitei si puietilor;
i) o contributie de 2 lei/kg anvelopa, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizarii, pentru diferenta dintre cantitatile de anvelope corespunzatoare obligatiilor anuale de gestionare prevazute in legislatia in vigoare si cantitatile efectiv gestionate;
j) o contributie de 3% din suma care se incaseaza anual pentru gestionarea fondurilor de vanatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vanatoare;
k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau juridice romane ori straine si a organizatiilor sau organismelor internationale;
l) sumele incasate din restituirea finantarilor acordate si accesoriile aferente acestora;
m) sumele incasate de la manifestari organizate in beneficiul Fondului pentru mediu;
n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a autorizatiilor de mediu;
o) dobanzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului pentru mediu.
p) o contributie de 50 lei/tona, datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevazut in anexa nr. 6 a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare din deseurile municipale, plata facandu-se pentru diferenta dintre cantitatea corespunzatoare obiectivului anual si cantitatea efectiv incredintata spre reciclare si alte forme de valorificare. Pentru unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor care nu au organizat serviciul public de salubrizare, contributia se calculeaza pentru intreaga cantitate de deseuri municipale estimate ca fiind generate potrivit indicilor prevazuti in Planul national de gestionare a deseurilor, respectiv de 233 kg/locuitor/an in mediul urban si 105 kg/locuitor/an in mediul rural;
q) ecotaxa, in valoare de 0,15 lei/bucata, aplicata tuturor pungilor de transport, cu exceptia celor fabricate din materialele care respecta cerintele SR EN 13432:2002; ecotaxa se incaseaza de la operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de ambalaje de desfacere si se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare, iar valoarea acesteia se afiseaza la loc vizibil la punctul de vanzare, in vederea informarii consumatorilor finali;
s) o taxa de 0,3 lei/kg, aplicata o singura data cantitatilor de uleiuri, pe baza minerala, semisintetice, sintetice, cu sau fara adaosuri, datorata de catre operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de produse. Taxa se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare.
s) sumele incasate ca urmare a aplicarii penalitatii de 100 euro, echivalenta in lei la cursul de schimb leu/euro al Bancii Nationale a Romaniei valabil la data de 1 mai a anului respectiv, pentru fiecare tona de dioxid de carbon echivalent emisa, platita de catre operatorul sau operatorul de aeronave care nu a restituit certificatele de emisii de gaze cu efect de sera corespunzatoare emisiilor de gaze cu efect de sera generate in anul anterior, penalitate care creste anual in conformitate cu indicele european al preturilor de consum, potrivit prevederilor legale in vigoare;
t) sumele rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitati ale cantitatii atribuite Romaniei prin Protocolul de la Kyoto, aprobata cu modificari prin Legea nr. 145/2010;
t) suma reprezentand contravaloarea certificatelor verzi neachizitionate, achitata conform prevederilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
u) sumele virate potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2011, aprobata prin Legea nr. 163/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, reprezentand contravaloarea in lei a sumelor obtinute in urma scoaterii la licitatie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera;
v) o contributie de 2 lei/kg, datorata de operatorii economici autorizati pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje, respectiv de gestionare a anvelopelor uzate, plata facandu-se pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri corespunzatoare obiectivelor anuale, stabilite de legislatia in vigoare, si cantitatile incredintate spre valorificare, respectiv gestionate in numele clientilor pentru care au preluat obligatiile;
v1) o contributie de 2 lei/kg datorata de operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare si raporteaza deseuri pentru contribuabilii prevazuti la lit. v) si y), pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje, deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE), baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate, si cantitatile de deseuri constatate de Administratia Fondului pentru Mediu;
w) o contributie in cuantumul prevazut in anexa nr. 5, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:
- de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2019, pentru diferenta dintre cantitatile de echipamente electrice si electronice declarate ca fiind introduse pe piata nationala si cantitatile constatate de Administratia Fondului ca fiind introduse pe piata nationala;
- de la data de 1 ianuarie 2020, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice corespunzatoare obligatiilor anuale de colectare, prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice, si cantitatile efectiv colectate;
- de la data 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2019, pentru diferenta dintre cantitatile de baterii si acumulatori portabili declarate ca fiind introduse pe piata nationala si cantitatile constatate de Administratia Fondului ca fiind introduse pe piata nationala;
- de la data de 1 ianuarie 2020, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de baterii si acumulatori portabili corespunzatoare obligatiilor anuale de colectare, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor si acumulatorilor si al deseurilor de baterii si acumulatori, cu modificarile si completarile ulterioare, si cantitatile efectiv colectate;
r) introducere pe piata nationala - a face disponibil, pentru prima oara, un produs pe piata nationala. Persoana juridica cu sediul in Romania care, potrivit legislatiei aplicabile produsului respectiv, introduce pe piata nationala un produs, se considera ca fiind responsabila potrivit art. 16 alin. (1) si pentru ambalajul produsului.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008 - Monitorul OficialCesiunea de parti sociale. Creditare societate. Cum se evidentiaza schimbarea asociatilor si creditorilor?Calculul impozitului pe dividende: ghid completAchizitie intracomunitara la bunuri pana la 10.000 euro. Cum facturati?Zoom fiscal: Conventiile de dubla impunereUltimele articole
Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala prin OUG 102/2022Contract inchiriere nerezidenti. Obligativitatea inregistrarii contractului la ANAFCare e procedura in cazul depasirii plafonului pentru microintreprinderi?ANAF modifica D 201 si D 205. Motivul: modificarea regimului fiscal aplicabil pensiilorNoi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraArticole similare
Taxarea pe profit versus impozitul forfetar. Ce crede GrapiniCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Detaliere bunuri pe factura. Deducere TVA. Inregistrari contabileVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEF9 exemple de formulare privind TVA in 2016Ultimele articole
Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Achizitionare anvelope. Cum se face inregistrarea in contabilitate?Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFDomeniile in care contabilitatea de gestiune este obligatorieParlamentul voteaza legea cate limiteaza despagubirile in caz de faliment al firmei de asigurariAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"