Tags: achizitionare anvelope, inregistrare contabila, inregistrare contabila anvelope
Avand in vedere parerile diferite privind contabilizarea anvelopelor, ma puteti ajuta cu un punct de vedere argumentat privind contabilizarea acestora (direct 6024, 303,3024)?
Raspunsul specialistului:
Inregistrarea in contabilitate se face in functie de circumstantele concrete ale operatiunii, cu aplicarea rationamentului profesional corespunzator.
Astfel, daca anvelopele sunt achizitionate, urmand a fi folosite ulterior la reparatii, respectiv la schimbarea anvelopelor uzate de pe mijloacele de transport aflate in dotarea entitatii, atunci ele trebuie in prealabil stocate, deci inregistrate ca stocuri, in contul 3024 ”Piese de schimb”. La momentul cand vor fi utilizate efectiv (se vor schimba anvelopele vechi), anvelopele stocate vor fi date in consum si inregistrate pe cheltuieli, prin formula contabila 6024 ”Cheltuieli privind piesele de schimb” = 3024 ”Piese de schimb”
Este impropriu ca ele sa fie inregistrate in contul 303 ”Materiale de natura obiectelor de inventar” (care este tot un cont de stocuri) deoarece nu au natura unor mijloace de munca, neputand fi utilizate in mod direct (individual), cum este cazul, spre exemplu, al echipamentelor de protectie, aparatelor de masura si control, sculelor si dispozitivelor etc. si a altor bunuri de natura obiectelor de inventar.
Daca anvelopele sunt achizitionate si imediat utilizate (spre exemplu, soferul cumpara anvelopele din avansul spre decontare primit de la entitate si merge direct intr-un service auto, pentru a schimba anvelopele vechi cu cele achizitionate), atunci inregistrarea achizitiei se face direct in contul 6024 ”Cheltuieli privind piesele de schimb”. Inregistrarea lor la stocuri nu se mai justifica in acest caz deoarece in acest caz anvelopele n-au fost aduse in entitate si n-au fost predate spre a fi pastrate, pana la utilizare intr-un moment ulterior.
Citeste si
Amanarea la plata a ratelor de leasing. Cum se face inregistrarea dobanzilor capitalizate conform OUG 37/2020?
Citeste si Declaratia 394 in 2021. Contraventii si sanctiuni. Cine NU are obligatia depunerii formularului?

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul minim in constructii
Intrebare:
In cazul COD CAEN 4221 este obligatorie plata salariilor la nivelul salariului minim in constructii?
In cazul Administratorului cu care este incheiat un contract de administrare (nu contract individual de munca) indemnizatia trebuie sa fie egala cu salariul minim in constructii (4528 lei) sau poate sa fie platit la nivelul salariului minim (4050 lei).
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Intermediere activitate de transport
Intrebare:
Firma A din Romania, platitoare de TVA, transportator, doreste sa intermedieze un transport intracomunitar intre prestator B din Romania, platitor TVA si client din Polonia. Va rog respectuos sa ne comunicati daca trebuie sa primeasca factura de la transportator cu valoarea transportului si sa emita factura catre client polonez cu valoarea prestatiei la care adauga profitul firmei, sau poate sa factureze doar un comision catre client Polonia urmand ca transportatorul B sa factureze...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie etapizata servicii. Cota de tva
Intrebare:
O firma platitoare de TVA are un contract de prestari servicii de proiectare incheiat in anul 2024 cu o firma platitoare de TVA. In contract pe langa serviciile de proiectare sunt prevazute diferite avize de obtinut, acestea fiind in sarcina firmei prestatoare si decontate ulterior de client. Astfel, pe toata durata contractului firma prestatoare obtine si plateste avizele pe baza de facturi emise pe numele sau (TVA 19%). Ulterior, la sfarsitul contractului, toate avizele obtinute...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal penalitati comerciale
Intrebare:
Societatea noastra nu a achitat 2 facturi de la furnizor din 29.11. 20218 in valoare de 87.932,32 si din 30.12.2019 in valoare de 428.400 lei. Furnizorul a dat in judecata societatea noastra prin care pretinde plata sumei totale de 516.332 lei plus plus penalitati contractuale pentru neplata facturi in valoare de 300.000 lei, conform contract de prestari servicii.
Prin hotarare judecatoreasca s-au acceptat si penalitatile in valoare de 300.000 lei. Intrebarea este: sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<