Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Inregistrari marfa lipsa la receptie. Tratament TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 04 Sep. 2012 Exclusiv
Tags: omfp 3055/2009, inregistrari contabile, tva, lipsa marfa, receptie

Analizam cazul unei societati care a constata la receptia marfii ca valoarea marfii de pe factura nu corespunde cu marfa receptionata.

Se intocmeste NIR -ul unde se trece cantitatea livrata si cantitatea receptionata.
Factura are valoarea de 10.000 +TVA 24%
Marfa receptionata 8.000 (fara TVA).
Factura ajungand la dep.contabilitate trebuie inregistrata , urmand ca apoi sa discutam si sa primim o factura de stornare cu valoarea cantitatii nereceptionate.
Vom verifica mai jos daca urmatoarea inregistrare contabila este corecta:

371 = 401 8.000 LEI
4426=401 1.920 LEI
473 = 401 2.000 LEI
4428= 401 480 LEI

In momentul in care primim factura de stornare se inregistreaza :

473 = 401 - 2000 lei
4428 =401 -480 lei


Raspuns:

Din pacate, legislatia actuala nu a stabilit o monografie contabila aplicabila unor situatii de livrari eronate, considerand ca ambele persoane dintr-o tranzactie de vanzare cumparare procedeaza in mod corect.
 
Astfel, in opinia noastra sunt valabile urmatoarele inregistrari:

371 "Marfuri" = 401 "Furnizori" cu suma de 8.000 LEI
4426 "TVA deductibila" =401 "Furnizori" cu suma de 2.400 LEI
473 "Sume in curs de clarificare" = 401 "Furnizori" cu suma de 2.000 LEI

Consideram ca va puteti exercita integral dreptul de deducere al TVA prevazut in factura, conform art. 145 din Codul fiscal, avand in vedere scopul activitatii economice si detinerea unei facturi corect intocmite.
 
Suma poate fi inregistrata in contul 473 "Sume in curs de clarificare" pentru o perioada de maxim 90 de zile, conform precizarilor din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
 
La primirea facturii de stornare se efectueaza urmatoarele inregistrari:
473 "Sume in curs de clarificare" = 401 "Furnizori" cu suma de minus 2000 lei (stornare inregistrare initiala)
4426 "TVA deductibila" =401 "Furnizori" cu suma de minus 480 lei (stornare TVA din factura).
 
Consideram ca inregistrarea este reglementata de art. 138 lit. b) din Codul fiscal, ce reglementeaza diminuarea bazei de impozitare a TVA pentru sumele privind neindeplinirea obligatiilor contractuale, ca urmare a reducerilor cantitative si calitative.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Inregistrari marfa lipsa la receptie. Tratament TVA":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016