Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Inregistrari marfa lipsa la receptie. Tratament TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 04 Sep. 2012 Exclusiv
Tags: omfp 3055/2009, inregistrari contabile, tva, lipsa marfa, receptie

Analizam cazul unei societati care a constata la receptia marfii ca valoarea marfii de pe factura nu corespunde cu marfa receptionata.

Se intocmeste NIR -ul unde se trece cantitatea livrata si cantitatea receptionata.
Factura are valoarea de 10.000 +TVA 24%
Marfa receptionata 8.000 (fara TVA).
Factura ajungand la dep.contabilitate trebuie inregistrata , urmand ca apoi sa discutam si sa primim o factura de stornare cu valoarea cantitatii nereceptionate.
Vom verifica mai jos daca urmatoarea inregistrare contabila este corecta:

371 = 401 8.000 LEI
4426=401 1.920 LEI
473 = 401 2.000 LEI
4428= 401 480 LEI
Cartea Verde a TVA
Cartea Verde a TVA

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Marea carte verde a monografiilor contabile
Marea carte verde a monografiilor contabile

Vezi detalii


In momentul in care primim factura de stornare se inregistreaza :

473 = 401 - 2000 lei
4428 =401 -480 lei


Raspuns:

Din pacate, legislatia actuala nu a stabilit o monografie contabila aplicabila unor situatii de livrari eronate, considerand ca ambele persoane dintr-o tranzactie de vanzare cumparare procedeaza in mod corect.
 
Astfel, in opinia noastra sunt valabile urmatoarele inregistrari:

371 "Marfuri" = 401 "Furnizori" cu suma de 8.000 LEI
4426 "TVA deductibila" =401 "Furnizori" cu suma de 2.400 LEI
473 "Sume in curs de clarificare" = 401 "Furnizori" cu suma de 2.000 LEI

Consideram ca va puteti exercita integral dreptul de deducere al TVA prevazut in factura, conform art. 145 din Codul fiscal, avand in vedere scopul activitatii economice si detinerea unei facturi corect intocmite.
 
Suma poate fi inregistrata in contul 473 "Sume in curs de clarificare" pentru o perioada de maxim 90 de zile, conform precizarilor din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
 
La primirea facturii de stornare se efectueaza urmatoarele inregistrari:
473 "Sume in curs de clarificare" = 401 "Furnizori" cu suma de minus 2000 lei (stornare inregistrare initiala)
4426 "TVA deductibila" =401 "Furnizori" cu suma de minus 480 lei (stornare TVA din factura).
 
Consideram ca inregistrarea este reglementata de art. 138 lit. b) din Codul fiscal, ce reglementeaza diminuarea bazei de impozitare a TVA pentru sumele privind neindeplinirea obligatiilor contractuale, ca urmare a reducerilor cantitative si calitative.
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Inregistrari marfa lipsa la receptie. Tratament TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016