Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum organizam evidenta contabila la o intreprindere individuala cu activitate de comert. De asemenea, vom vedea daca trebuie sa existe un registru de gestiune sau daca este suficient registrul de incasari si plati vizat de finante si registrul-inventar.
In acest moment la fiecare factura de intrare i se face nota de receptie unde se stabileste adaosul comercial. Vom vedea cum stabilim impozitul acestei inreprinderi individuale.
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie (art.48 alin (8) din Codul fiscal). Asadar intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla. In temeiul pct. 52 din OMFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal, "venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel:
- din totalul sumelor incasate din Registrul-jurnal de incasari si plati,
- se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite din Registrul-jurnal de incasari si plati,
- si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.
Asadar, la data platii marfurilor se completeaza Registrul de incasari si plati, insa deductibilitatea se face in functie de data incasarii marfurilor vandute.Marfurile aflate in stoc sunt considerate cheltuieli nedeductibile.
Evidenta marfurilor se tine distinct, conform regulilor generale privind contabilitatea de gestiune.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Examen Consultant Fiscal 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Intermedierea afacerilor in beneficiul partenerilor intracomunitariObligatii declarative pentru stabilirea perioadelor fiscale si regimurilor de impunere in 2015!Noutati privind aplicarea impozitului specific unor activitatiStudiu de caz: Decontul de TVA. FacturareSe plateste TVA la incasare! OG nr. 15 a fost publicata in MonitorUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Articole similare
Studiu de caz: Infiintarea unei intreprinderi individuale si calificarea intreprinzatoruluiSesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteCe diferente sunt intre un PFA si II? Ce declaratii depune fiecare in anul 2019? Ce registre completeaza II?Ce obligatii avem privind regimul fiscal aplicat veniturilor din arendareCare sunt declaratiile care se depun de catre o INTREPRINDERE INDIVIDUALA?Ultimele articole
Codul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Spatiul Privat Virtual - singura cale de comunicare securizata cu ANAFPFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEArticole similare
Noua procedura de primire a cererilor de rambursare a TVADocumentar fiscal: Radierea din ROI a persoanelor impozabile care in anul urmator inscrierii in registru nu au mai efectuat operatiuni intracomunitareControale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierCe operatiuni sunt scutite de TVA fara drept de deducere?Ce persoane au obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare?Ultimele articole
Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroe-Transport. Trebuie generat cod UIT daca BUNURIle transportate NU au risc fiscal?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Articole similare
Cum facem inregistrarile contabile pentru TVA-ul recuperat din UE?Cum se procedeaza pentru esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017Sistemul TVA la incasare: exigibilitatea sumei TVA colectate in cazul INCASARIi prin tichete de masaIn primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Ce modificari a adus OMFP 170/2015 in ceea ce priveste functionarea PFA-urilor?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara INCASARIle onlinePlata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Articole similare
Tratament plafon restituire creditare. Cum procedam tinand cont de Legea 70/2015?Definitivarea impozitului in 2013. Ce obligatii declarative avem?Min. Muncii acorda tichete in valoare de 2.000 lei mamelor vulnerabileCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Declararea in Romania a sediilor secundare din strainatate ale unui contribuabil cu domiciliul fiscal in RomaniaUltimele articole
PLATItor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Spatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la vanzarea cladiriiCota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



