Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata.
Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata:
- esalonarea la plata, la cererea debitorului, a obligatiilor fiscale
- amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a unui procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a penalitatilor de nedeclarare aferente obligatiilor fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de debitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, esalonate la plata, in vederea reducerii cu 75% pana la data finalizarii esalonarii la plata.
Prin obligatii fiscale se intelege:
- obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii
- amenzile de orice fel administrate de organul fiscal central
- creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care constituie titluri executorii.

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Va prezentam mai jos avantajele solicitarii si acordarii unei esalonari la plata :
# neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale
# posibilitatea participarii la licitatiile publice (intrucat obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante)
# anularea penalitatilor de intarziere in cazul finalizarii esalonarii
# necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata.
Esalonarea la plata :
** se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani, pentru toate obligatiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscala. Pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garantie, esalonarea se acorda pe cel mult 6 luni.
** nu se acorda pentru obligatii fiscale mai mici de 500 lei pentru persoane fizice si mai mici de 5.000 lei pentru persoane juridice
Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a debitorului.
Pentru acordarea unei esalonari la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati baesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada esalonarii
- sa aiba constituita garantie, in cazul obligatiilor restante mai mari de 5000 lei pentru persoane fizice si mai mari de 20.000 lei pentru persoane juridice
- sa nu se afle in insolventa sau lichidare
- sa nu li se fi stabilit raspunderea si/sau raspunderea solidara
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal sau sa fi avut obligatii fiscale stabilite prin decizie de catre organul fiscal.
Cererea de esalonare la plata se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si va cuprinde urmatoarele elemente:
• datele de identificare a debitorului
• perioada pentru care se solicita esalonarea la plata
• suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata si/sau amanarea la plata
• justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia
• mentiuni referitoare la inlesnirile la plata acordate pana la data depunerii cererii
• mentiuni referitoare la bunurile aflate in proprietate
• data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului
La cerere se anexeaza urmatoarele documente:
- declaratie pe proprie raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din lege.
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii
In cazul PERSOANELOR JURIDICE se anexeaza si :
- copia ultimei situatii financiare anuale
- situatia incasarilor si platilor pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii
- copia ultimei balente de verificare
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii
In cazul PERSOANELOR FIZICE se anexeaza si:
- registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale
- programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
Pentru informatii suplimentare va puteti adresa Serviciului Executare Silita din cadrul organului fiscal competent, care, potrivit prevederilor art. 30 si 31 din Codul de procedura fiscala este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului.
in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
TEMEI LEGAL :
1. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Completarea declaratiei 101Noul Cod de procedura fiscala. Legea 207/2015, analizata de Adrian Benta, consultant fiscalProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)MFP a publicat noul proiect pentru garantarea creditelor la IMM-uriComportament contradictoriu al unor inspectori ANAF. Instanta a anulat plati de 5 milioane leiUltimele articole
Cum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatiePENALITATI DE INTARZIERE. Facturarea penalitatilor se face cu sau fara TVA?Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceEste OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFArticole similare
Documentar fiscal: Cheltuieli cu DOBANZIle si diferentele de curs valutarNoutati legislatie Fiscala 22-26 decembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialOUG 20/2023: Modificari legislative privind esalonarea clasica si esalonarea la plata simplificataPlata anticipata a impozitului pe profit - avantaje si dezavantajeUltimele articole
Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFTitluri de stat TEZAUR 2025: DOBANZI neimpozabile de pana la 7,85%Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
Noile FACILITATI fiscale introduse in Codul fiscal. Scutiri la plata CASFinantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteANAF anunta o ampla campanie de controale pentru evitarea evaziunii fiscale si cresterea conformarii la plata25 iulie e termen pentru impozitul specificDocumentar fiscal: Sediu permanent. Ce aspecte sunt importante?Ultimele articole
Impozit pe profit. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Majorare TVA din 1 august 2025. 4 schimbari care afecteaza firmeleSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorFACILITATIle fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Din 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAArticole similare
Zoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!Aplicarea masurilor de simplificare in cazul insolventei furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de serviciiNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTTVA aferent taxelor de leasingUltimele articole
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"