Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata.
Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata:
- esalonarea la plata, la cererea debitorului, a obligatiilor fiscale
- amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a unui procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a penalitatilor de nedeclarare aferente obligatiilor fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de debitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, esalonate la plata, in vederea reducerii cu 75% pana la data finalizarii esalonarii la plata.
Prin obligatii fiscale se intelege:
- obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii
- amenzile de orice fel administrate de organul fiscal central
- creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care constituie titluri executorii.

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Va prezentam mai jos avantajele solicitarii si acordarii unei esalonari la plata :
# neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale
# posibilitatea participarii la licitatiile publice (intrucat obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante)
# anularea penalitatilor de intarziere in cazul finalizarii esalonarii
# necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata.
Esalonarea la plata :
** se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani, pentru toate obligatiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscala. Pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garantie, esalonarea se acorda pe cel mult 6 luni.
** nu se acorda pentru obligatii fiscale mai mici de 500 lei pentru persoane fizice si mai mici de 5.000 lei pentru persoane juridice
Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a debitorului.
Pentru acordarea unei esalonari la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati baesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada esalonarii
- sa aiba constituita garantie, in cazul obligatiilor restante mai mari de 5000 lei pentru persoane fizice si mai mari de 20.000 lei pentru persoane juridice
- sa nu se afle in insolventa sau lichidare
- sa nu li se fi stabilit raspunderea si/sau raspunderea solidara
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal sau sa fi avut obligatii fiscale stabilite prin decizie de catre organul fiscal.
Cererea de esalonare la plata se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si va cuprinde urmatoarele elemente:
• datele de identificare a debitorului
• perioada pentru care se solicita esalonarea la plata
• suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata si/sau amanarea la plata
• justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia
• mentiuni referitoare la inlesnirile la plata acordate pana la data depunerii cererii
• mentiuni referitoare la bunurile aflate in proprietate
• data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului
La cerere se anexeaza urmatoarele documente:
- declaratie pe proprie raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din lege.
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii
In cazul PERSOANELOR JURIDICE se anexeaza si :
- copia ultimei situatii financiare anuale
- situatia incasarilor si platilor pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii
- copia ultimei balente de verificare
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii
In cazul PERSOANELOR FIZICE se anexeaza si:
- registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale
- programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
Pentru informatii suplimentare va puteti adresa Serviciului Executare Silita din cadrul organului fiscal competent, care, potrivit prevederilor art. 30 si 31 din Codul de procedura fiscala este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului.
in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
TEMEI LEGAL :
1. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Norma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorVanzare imobil si depasire plafon microintreprindere. Care sunt noile conditii pentru firma?Ce trebuie sa stim in 2013 despre decontul de TVA cod 300Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Comunicat privind plata a diferentelor de impozit pe venit si contributii de asigurari sociale de sanatateUltimele articole
GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteLegea 128/2022: Utilitatile, taxele si impozitele vor putea fi platite cu cardul si ONLINE, nu doar in mod fizic, la casierieMai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Cand se depun si se platesc facturile fiscale?Articole similare
Fara limitari de deductibilitate pentru IFN-uri. Vezi propunerileBon valoric nr. 3Declaratia 205 in 2022. Cine are aceasta obligatie, cum se completeaza si care este termenul limita de depunereConform datelor MFP, TVA-ul si accizele au salvat bugetul Romaniei in 2010Cine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorUltimele articole
PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVATitlurile de stat TEZAUR pot fi cumparate in prima zi a lunii martie Anunt MFP: DOBANZI de pana la 8% pentru noua emisiune de titluri de stat TEZAURContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteArticole similare
Noi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)Ordinul 856/2022. A fost modificat Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de statImpozit pe veniturile microintreprinderilor. Luam in calcul si veniturile din diferente de curs valutar?Declaratia 101. Termen limita de depunere, FACILITATI si alte elemente de noutate in 2021Hotararea nr. 824/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a recipientelor simple sub presiuneUltimele articole
Cum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Monografie achizitie intracomunitara neplatitor TVAAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Legea 34/2023. Ce FACILITATI fiscale prevede actul normativ pentru firme si angajatiAvantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Articole similare
Modificarea, anularea si radiereaGuvernul a cerut Comisiei Europene derogare pentru Split TVAFormularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016Partener in faliment. Cum procedam in ce priveste creantele?ANAF: Precizari privind noul Cod al InsolventeiUltimele articole
Neincasare factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?Buletin informativ ANAF: 5 noutati fiscale au fost publicate in Monitor in perioada 2 februarie-3 martie 2023Microintreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Amenzi de pana la 1.000 lei pentru angajatorii aflati in faliment care NU elibereaza salariatilor adeverinta de activitate in cel mult 60 de zileRaportare in SAF-T: Termenele limita pentru depunerea D406 vor fi modificate de ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"