Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata.
Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata:
- esalonarea la plata, la cererea debitorului, a obligatiilor fiscale
- amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a unui procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a penalitatilor de nedeclarare aferente obligatiilor fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de debitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, esalonate la plata, in vederea reducerii cu 75% pana la data finalizarii esalonarii la plata.
Prin obligatii fiscale se intelege:
- obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii
- amenzile de orice fel administrate de organul fiscal central
- creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care constituie titluri executorii.
Manual de politici contabile - Stick USB
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Va prezentam mai jos avantajele solicitarii si acordarii unei esalonari la plata :
# neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale
# posibilitatea participarii la licitatiile publice (intrucat obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante)
# anularea penalitatilor de intarziere in cazul finalizarii esalonarii
# necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata.
Esalonarea la plata :
** se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani, pentru toate obligatiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscala. Pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garantie, esalonarea se acorda pe cel mult 6 luni.
** nu se acorda pentru obligatii fiscale mai mici de 500 lei pentru persoane fizice si mai mici de 5.000 lei pentru persoane juridice
Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a debitorului.
Pentru acordarea unei esalonari la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati baesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada esalonarii
- sa aiba constituita garantie, in cazul obligatiilor restante mai mari de 5000 lei pentru persoane fizice si mai mari de 20.000 lei pentru persoane juridice
- sa nu se afle in insolventa sau lichidare
- sa nu li se fi stabilit raspunderea si/sau raspunderea solidara
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal sau sa fi avut obligatii fiscale stabilite prin decizie de catre organul fiscal.
Cererea de esalonare la plata se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si va cuprinde urmatoarele elemente:
• datele de identificare a debitorului
• perioada pentru care se solicita esalonarea la plata
• suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata si/sau amanarea la plata
• justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia
• mentiuni referitoare la inlesnirile la plata acordate pana la data depunerii cererii
• mentiuni referitoare la bunurile aflate in proprietate
• data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului
La cerere se anexeaza urmatoarele documente:
- declaratie pe proprie raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din lege.
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii
In cazul PERSOANELOR JURIDICE se anexeaza si :
- copia ultimei situatii financiare anuale
- situatia incasarilor si platilor pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii
- copia ultimei balente de verificare
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii
In cazul PERSOANELOR FIZICE se anexeaza si:
- registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale
- programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
Pentru informatii suplimentare va puteti adresa Serviciului Executare Silita din cadrul organului fiscal competent, care, potrivit prevederilor art. 30 si 31 din Codul de procedura fiscala este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului.
in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
TEMEI LEGAL :
1. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cota de impozitare si impozitul pe profit pentru microintreprinderi in 2013Rectificarea D112: Consecinte privind neindeplinirea obligatiilor de declarareMai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Procedura de calcul a dobanzilor si a penalitatilor de intarziereNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeUltimele articole
Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereE-Factura: Platile se fac inainte sau dupa ce sunt urcate in sistem facturile?Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024ANAF: Incasarile prin plata voluntara in primele 8 luni ale lui 2023 sunt de peste 95%Articole similare
Care e baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii interneCodul fiscal 2011 - Titlul IIICare sunt noutatile legislative importante din intervalul 19 - 23 octombrie 2015?28 februarie - termen pentru Declaratia 400Monografie leasing rata si avans. Deductibilitatea TVAUltimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeA cincea editie din 2024 de titluri de stat TEZAUR are DOBANZI neimpozabile de pana la 6,85% pe an Regimul de facturare al penalitatilor de intarziereTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleArticole similare
Cum se aplica facilitatea de reducere a impozitului pe veniturile microintreprinderilor in 2022Cum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMMCe avantaje salariale pot fi acordate administratorilor care au contract de mandatContractele de credit pentru consumatori s-au schimbat. Vezi Legea nr. 134 din 2013Depune la timp declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de statUltimele articole
Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Bilantul primei editii FIDELIS din 2024: numar record de donatori investitori FACILITATI fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Articole similare
Din 25 octombrie intra in vigoare Noul Cod al Insolventei. Ghid Complet ajutator.Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Seminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?Guvernul modifica Legea privind Fondul de garantare a asiguratilor. Plafonul maxim de garantare va fi majorat la 500.000 leiFacilitati fiscale aplicabile societatilor in INSOLVENTA. OUG 90/2020Ultimele articole
Ajustari de TVA. Cand se vor declara in D300Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCe este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteMicrointreprinderi in INSOLVENTA. Va fi afectat in acest caz sistemul de impunere?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"