Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata.
Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata:
- esalonarea la plata, la cererea debitorului, a obligatiilor fiscale
- amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a unui procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a penalitatilor de nedeclarare aferente obligatiilor fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de debitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, esalonate la plata, in vederea reducerii cu 75% pana la data finalizarii esalonarii la plata.
Prin obligatii fiscale se intelege:
- obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii
- amenzile de orice fel administrate de organul fiscal central
- creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care constituie titluri executorii.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Va prezentam mai jos avantajele solicitarii si acordarii unei esalonari la plata :
# neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale
# posibilitatea participarii la licitatiile publice (intrucat obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante)
# anularea penalitatilor de intarziere in cazul finalizarii esalonarii
# necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata.
Esalonarea la plata :
** se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani, pentru toate obligatiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscala. Pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garantie, esalonarea se acorda pe cel mult 6 luni.
** nu se acorda pentru obligatii fiscale mai mici de 500 lei pentru persoane fizice si mai mici de 5.000 lei pentru persoane juridice
Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a debitorului.
Pentru acordarea unei esalonari la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati baesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada esalonarii
- sa aiba constituita garantie, in cazul obligatiilor restante mai mari de 5000 lei pentru persoane fizice si mai mari de 20.000 lei pentru persoane juridice
- sa nu se afle in insolventa sau lichidare
- sa nu li se fi stabilit raspunderea si/sau raspunderea solidara
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal sau sa fi avut obligatii fiscale stabilite prin decizie de catre organul fiscal.
Cererea de esalonare la plata se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si va cuprinde urmatoarele elemente:
• datele de identificare a debitorului
• perioada pentru care se solicita esalonarea la plata
• suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata si/sau amanarea la plata
• justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia
• mentiuni referitoare la inlesnirile la plata acordate pana la data depunerii cererii
• mentiuni referitoare la bunurile aflate in proprietate
• data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului
La cerere se anexeaza urmatoarele documente:
- declaratie pe proprie raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din lege.
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii
In cazul PERSOANELOR JURIDICE se anexeaza si :
- copia ultimei situatii financiare anuale
- situatia incasarilor si platilor pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii
- copia ultimei balente de verificare
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii
In cazul PERSOANELOR FIZICE se anexeaza si:
- registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale
- programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
Pentru informatii suplimentare va puteti adresa Serviciului Executare Silita din cadrul organului fiscal competent, care, potrivit prevederilor art. 30 si 31 din Codul de procedura fiscala este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului.
in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
TEMEI LEGAL :
1. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura de calcul a dobanzilor si a penalitatilor de intarziereConditii anulare dobanzi, penalitati si alte accesorii. Studiu de cazORDIN ANAF nr. 2.289 din 2010 privind obligatiile fiscale restanteNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIDaca obtinem venituri din chirii, scapam de penalizarile de intarziere la FiscUltimele articole
PENALITATI DE INTARZIERE. Facturarea penalitatilor se face cu sau fara TVA?Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceEste OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFActe normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial intre 08-12 aprilie 2024Articole similare
ANAF va restitui timbrul de mediu. Procedura implica mai multe etapeVanzare reviste cota diminuata si conditii microintreprindere. Cum deducem TVA?Provizioane – cu sau fara TVA?Impozit pe profit si impozit specific. Cum aflam ce tip de impozit datoram?Cum deducem cheltuielile aferente unui imprumut facut de asociat si virat in contul societatii?Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleArticole similare
Salariu peste plafon in domeniul constructiilor. Exemplu de calcul pentru CAS si CASSFACILITATI care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialAnul trecut au fost infiintate de catre studenti 19.240 firmePresedintele CNIPMMR: IMM-urile in dificultate au nevoie urgent de scheme de ajutor de stat!4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesUltimele articole
Cheltuieli cu ocazia petrecerilor de Craciun pentru angajati. Cum sunt considerate dpdv fiscalDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareScutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareArticole similare
Facilitati fiscale conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordareConditii pe care trebuie sa le indeplineasca contribuabilii pentru mentinerea esalonarii la plataProiect MFP: plata facturilor catre asociati sau furnizori, reglementata de autoritatiAplicarea taxarii inverse in situatia declararii insolventeiANAF: Precizari privind noul Cod al InsolventeiUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"