Tags: ordinul 362/2022, acte fiscale, documente fara stampila si semnatura
Prin Ordinul 362/2022 care se aplica deja din 18 martie 2022 vor putea fi emise mai multe acte fiscale fara semnatura si stampila.
Conform Ordinului 362/2022 care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 263 din 18 martie 2022 a fost extinsa lista documentelor care pot fi emise fara de Agentia Nationala de Administrare Fiscala fara a fi semnate si stampilate.
Este vorba despre urmatoarele acte fiscale:
-proces-verbal privind calculul dobanzilor aferente sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-decizie de solutionare a cererii privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
-adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita;
-adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita.
Atentie! Prin Ordinul 1155/2016 au fost stabilite categoriile de acte administrative fiscale si procedurale, emise de catre organele fiscale centrale si tiparite prin intermediul centrului de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central, potrivit legii, si stampila organului emitent, indeplinind cerintele legale aplicabile in materie.
Actele administrative fiscale si procedurale sunt urmatoarele:
1. titlu executoriu;
2. somatie;
3. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere;
4. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare;
5. instiintare privind stingerea obligatiilor fiscale;
6. adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
7. adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
8. adresa de instiintare privind infiintarea popririi;
9. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
10. decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale;
11. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice;
12. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligatiilor fiscale;
15. nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele si contributiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa;
18. notificare privind indeplinirea conditiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) si lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
19. notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
20. notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale;
21. notificari privind modul de completare a declaratiilor fiscale;
22. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale pentru persoane fizice;
23. decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligatiile fiscale restante.
28. decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti.
(la 22-12-2017, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 3.733 din 19 decembrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 1022 din 22 decembrie 2017 )
29. notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult.
(la 09-10-2018, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.343 din 24 septembrie 2018, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 09 octombrie 2018 )
(la 19-10-2017, Articolul 2 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.949 din 13 octombrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017 )
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Un pensionar beneficiar de pensie anticipata din septembie 2024 (avand varsta de 60 ani si stagiu de cotizare 35 de ani), poate cumula pensia cu veniturile din activitatea de expert contabil - cabinet inregistrat CECCAR - al caror cuantum se ridica la 750 lei lunar-brut ? Daca exista un nivel maxim al veniturilor de aceasta natura care poate duce la suspendarea platii pensiei anticipate.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am cabinet de contabilitate, facturez numai catre firme, nu am casa de marcat (figurez la exceptii) dar incasez si in numerar peste 50.000 lei anual. Sunt obligat sa achizitionez POS?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Intrebarea mea este in legatura cu facilitatea fiscala acordata in sectorul agricol privind veniturile din salarii.
Noi vindem niste bomboane; acestea sunt notificate pe firma noastra, reteta ne apartine.
Productia acestora se realizeaza si cu prestare de servicii astfel:
- noi pregatim materia prima aferenta;
- trimitem materia prima unui colaborator care are linie de productie bomboane- aceasta se face cu factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem o firma de productie apa plata. Vanzarile le facem catre clienti, persoane juridice, pe baza de factura din depozitul firmei.
Intrebare: Putem vinde la persoane fizice (vanzare amanunt) din depozit fara factura, doar pe baza bonului fiscal cu care se descarca si gestiunea? Fara a mai face o gestiune tip amanunt.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O PFA cu cod CAEN 6202 a fost la norma de venit in anii 2018 - 2021. In urma unei analize mai atente a contractelor incheiate si a devizelor de lucrari a ajuns la concluzia ca serviciile prestate se incadrau de fapt la codul CAEN 6201 pentru care ar fi trebuit sa treaca la sistem real. In prezent se doreste corectarea acestei situatii si ulterior, beneficierea de Legea aministiei fiscale. Va rog sa ne spuneti daca e corecta succesiunea de pasi de mai jos:
1. depunerea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra ofera angajatilor cursuri de formare profesionala in baza Reg Intern. Un angajat imi aduce o factura de la un PFA din Cehia pentru un astfel de curs. Cursul este online iar factura este de 900 lei. Va rog sa imi explicati ce implicatii fiscale are aceasta operatiune economica. Este o achizitie de servicii intracomunitara? Mentionez ca PFA-ul nu mi-a trimis certificat de rezidenta fiscal pe motiv ca nu i s-a mai cerut asa ceva in schimb mi-a trimis un document din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<