Tags: ordinul 362/2022, acte fiscale, documente fara stampila si semnatura
Prin Ordinul 362/2022 care se aplica deja din 18 martie 2022 vor putea fi emise mai multe acte fiscale fara semnatura si stampila.
Conform Ordinului 362/2022 care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 263 din 18 martie 2022 a fost extinsa lista documentelor care pot fi emise fara de Agentia Nationala de Administrare Fiscala fara a fi semnate si stampilate.
Este vorba despre urmatoarele acte fiscale:
-proces-verbal privind calculul dobanzilor aferente sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-decizie de solutionare a cererii privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
-adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita;
-adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita.
Atentie! Prin Ordinul 1155/2016 au fost stabilite categoriile de acte administrative fiscale si procedurale, emise de catre organele fiscale centrale si tiparite prin intermediul centrului de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central, potrivit legii, si stampila organului emitent, indeplinind cerintele legale aplicabile in materie.
Actele administrative fiscale si procedurale sunt urmatoarele:
1. titlu executoriu;
2. somatie;
3. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere;
4. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare;
5. instiintare privind stingerea obligatiilor fiscale;
6. adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
7. adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
8. adresa de instiintare privind infiintarea popririi;
9. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
10. decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale;
11. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice;
12. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligatiilor fiscale;
15. nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele si contributiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa;
18. notificare privind indeplinirea conditiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) si lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
19. notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
20. notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale;
21. notificari privind modul de completare a declaratiilor fiscale;
22. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale pentru persoane fizice;
23. decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligatiile fiscale restante.
28. decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti.
(la 22-12-2017, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 3.733 din 19 decembrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 1022 din 22 decembrie 2017 )
29. notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult.
(la 09-10-2018, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.343 din 24 septembrie 2018, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 09 octombrie 2018 )
(la 19-10-2017, Articolul 2 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.949 din 13 octombrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017 )

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia D397
Intrebare:
Pentru societatile de ride-sharing, de cand este obligatorie completarea si depunerea D397? Stiu ca termenul era 30.06 pentru luna mai. Dar, daca avem cazul unei societati infiintate in 01.2025 cu o masina achizitionata din UE, care inca nu este inmatriculata, iar administratorul, ce este si asociat unic, nu va aveam CIM, va fi conducatorul auto, dar inca nu s-a inscris in nici o platforma de ride-sharing. Asadar intrebarea este: momentul declararii este calculat de la inscrierea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata eronata facturi. TVA deductibil
Intrebare:
In urma unui controlului intern s-a descoperit ca in luna decembrie 2023 si in luna ianuarie 2024 s-au inregistrat doua facturi pe un alt furnizor, nu cel emitent. Facturile erau emise si inregistrate cu TVA la incasare. Au fost si platite, declarate si s-a cerut si recuperarea TVA-lui.
Administratorul firmei la care au ajuns banii nici nu vrea sa auda despre restituire.
Va rog sa ma ajutati din punct de vedere contabil si din punct de vedere fiscal - ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Retinere, declarare si plata impozit dividende
Intrebare:
Societatea x repartizeaza dividende printr-o hotarare AGA, la data de 01.03.2025 in suma de 500.000 lei. In contabilitate la acea data a fost inregistrat si retinut impozitul, care s-a achitat pentru toata suma repartizata pana in 25.04.2025, societatea platind dividendele lunar care 100.000, 200.000 etc.
Intrebarea nr.1: Daca reparizarea conform AGA a fost la 01.03.2025 si plata primei transe s-a facut la 01.04.2025, se putea retine impozitul la 01.04 si plati la stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare achizitii. Regim special agricultori
Intrebare:
Legat de acest regim special tva pentru agricultori, va rog sa-mi spuneti cum se aplica practic daca un agricultor inscris in Registrul Agricultorilor emite un borderou de achizitie sau factura catre o firma platitoare de tva. Ce ar trebui sa faca firma, inteleg ca e deductibila acea compensatie, dar nu stiu cum se procedaza. Multumesc!
REGIMUL SPECIAL TVA PENTRU AGRICULTORI
CINE IL POATE APLICA?
Se poate aplica de catre agricultorul care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<