Tags: ordinul 362/2022, acte fiscale, documente fara stampila si semnatura
Prin Ordinul 362/2022 care se aplica deja din 18 martie 2022 vor putea fi emise mai multe acte fiscale fara semnatura si stampila.
Conform Ordinului 362/2022 care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 263 din 18 martie 2022 a fost extinsa lista documentelor care pot fi emise fara de Agentia Nationala de Administrare Fiscala fara a fi semnate si stampilate.
Este vorba despre urmatoarele acte fiscale:
-proces-verbal privind calculul dobanzilor aferente sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-decizie de solutionare a cererii privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
-adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
-adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
-adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita;
-adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita.
Atentie! Prin Ordinul 1155/2016 au fost stabilite categoriile de acte administrative fiscale si procedurale, emise de catre organele fiscale centrale si tiparite prin intermediul centrului de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central, potrivit legii, si stampila organului emitent, indeplinind cerintele legale aplicabile in materie.
Actele administrative fiscale si procedurale sunt urmatoarele:
1. titlu executoriu;
2. somatie;
3. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere;
4. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare;
5. instiintare privind stingerea obligatiilor fiscale;
6. adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
7. adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
8. adresa de instiintare privind infiintarea popririi;
9. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
10. decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale;
11. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice;
12. decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligatiilor fiscale;
15. nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele si contributiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa;
18. notificare privind indeplinirea conditiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) si lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
19. notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
20. notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale;
21. notificari privind modul de completare a declaratiilor fiscale;
22. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale pentru persoane fizice;
23. decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligatiile fiscale restante.
28. decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti.
(la 22-12-2017, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 3.733 din 19 decembrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 1022 din 22 decembrie 2017 )
29. notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult.
(la 09-10-2018, Articolul 2 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.343 din 24 septembrie 2018, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 09 octombrie 2018 )
(la 19-10-2017, Articolul 2 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.949 din 13 octombrie 2017, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017 )
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Pentru majoritatea livrarilor de produse finite, clientii nostri isi organizeaza transportul prin diversi transportatori. In multe situatii camionul / masina care ridica marfa de la noi nu este cea care o livreaza. Marfa este descarcata intr-unul sau mai multe Hub-uri din RO, pana ajunge in camionul care paraseste RO. Pentru generarea codului UIT este OK sa trecem camionul care vine la noi la incarcare, iar mai apoi daca marfa este mutata cine face update la aceasta informatie? Noi sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a trecut de la impozit pe venit la impozit pe profit la 01.01.2023. La 31.12.2023 inregistreaza in D101 la rd. 40, pierdere fiscala de 5637 ron. La 30.03.2024 inregistreaza profit impozabil in valoare de 4418 ron. Calculul pentru impozitul pe profit aferent trim. I 2024: determinare suma neimpozabila prin recuperarea pierderii fiscale - 4418 x 70% = 3092 ron; determinare suma impozabila pt trim I 2024 - 4418 - 3092 = 1326 ron; impozit pe profit aferent trim. I 2024 - 1326 x 16% = 212...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un autobuz, a obtinut toate licentele si dorim sa efectuam transport international de persoane. Facem numai curse ocazionale pentru diferite grupuri de persoane, nu avem curse regulate. Ce cote de TVA folosim daca: - facem curse in interiorul tarii? - facem curse in Uniunea Europeana? - facem curse extracomunitare (ex. Serbia)? Comenzile sunt facute in majoritatea cazurilor de persoane fizice, parohii, deci neplatitori de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? Care sunt obligatiile fiscale? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X, platitoare de TVA, aplica regimul special pentru aur de investitii prevazut la art. 313 din Codul fiscal, operatiuni scutite. Bunurile indeplinesc conditiile de la art. 313, alin. 1, lit a, sunt aprovizionate pe factura de la societate de amanet (trasabilitatea la aceasta societate este foarte clara, contract, proprietate prin neplata, vanzare). Societatea X vinde aurul de investitii in regim en-detail, valoarea veniturilor realizate fiind inregistrata pe analitic distinct, la fel...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul final, care este tot in Germania. In acest caz este suficient sa cream un cod UIT pentru avizul cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<