Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
TABEL COMPARATIV pentru Instructiunile de aplicare a titlului IX Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale din OG nr.92/2003 urmare publicarii Ordinului ANAF nr. 2906/2014 (OANAF 2906/2014).
ORDIN ANAF 450/2013
INSTRUCTIUNI pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala
1. Instructiuni pentru aplicarea art. 205 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare Codul de procedura fiscala) - Posibilitatea de contestare
1.1. Orice persoana care formuleaza o contestatie pentru lipsa unui act administrativ fiscal trebuie sa demonstreze dreptul sau sau interesul legitim lezat.
1.2. Prin lipsa actului administrativ fiscal se intelege nesolutionarea in termenul legal a unei cereri a contribuabilului pentru emiterea unui act administrativ fiscal.
1.3. Prin organ ierarhic superior se intelege structura condusa de persoana care are competenta de decizie fata de care conducatorul organului fiscal care refuza in mod nejustificat emiterea actului administrativ fiscal se subordoneaza in mod direct.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
1.4. in cazul deciziilor emise potrivit art. 89 din Codul de procedura fiscala, bazele de impunere se pot contesta numai prin contestarea deciziei referitoare la baza de impunere, nu si a deciziilor de impunere emise ulterior in temeiul acesteia.
2. Instructiuni pentru aplicarea art. 206 din Codul de procedura fiscala — Forma si continutul contestatiei
2.1. in situatia in care contestatorul precizeaza ca obiectul contestatiei il formeaza actul administrativ fiscal atacat, fara insa a mentiona, inauntrul termenului acordat de organul de solutionare, cuantumul sumei totale contestate, individualizata pe feluri de impozite, taxe, datorie vamala, contributii, precum si accesorii ale acestora, sau masurile pe care le contesta, contestatia se considera formulata impotriva intregului act administrativ fiscal.
2.2. in situatia in care contestatia este formulata printr-un imputernicit al contestatorului, organele de solutionare competente vor verifica imputernicirea, iar, in cazul in care contestatorul se afla in procedura de insolventa/ reorganizare/faliment/lichidare, contestatia va purta semnatura si stampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, dupa caz.
2.3. in situatia in care contestatia nu indeplineste cerintele care privesc depunerea in original a imputernicirii sau in copie legalizata, semnatura, precum si stampilarea acesteia, organele de solutionare competente vor solicita contestatorului, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ca in termen de 5 zile de la comunicare sa indeplineasca aceste cerinte. in caz contrar, contestatia va fi respinsa, fara a se mai antama fondul cauzei.
2.4. Confirmarile de primire se vor anexa la dosarul cauzei.
Actul normativ modificat prin Ordin ANAF 2906/2014
1.1. Orice persoana care formuleaza o contestatie pentru lipsa unui act administrativ fiscal trebuie sa demonstreze dreptul sau sau interesul legitim lezat.
1.2. Prin lipsa actului administrativ fiscal se intelege nesolutionarea, in mod nejustificat, in termenul legal a unei cereri a contribuabilului pentru emiterea unui act administrativ fiscal, asa cum prevede art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
1.3. Prin organ ierarhic superior se intelege structura condusa de persoana care are competenta de decizie fata de care conducatorul organului fiscal care refuza in mod nejustificat emiterea actului administrativ fiscal se subordoneaza in mod direct.
1.4. in cazul deciziilor emise potrivit art. 89 din Codul de procedura fiscala, bazele de impunere se pot contesta numai prin contestarea deciziei referitoare la baza de impunere, nu si a deciziilor de impunere emise ulterior in temeiul acesteia.
2. 1 Instructiuni pentru aplicarea art. 206 din Codul de procedura fiscala - Forma si continutul contestatiei
2.1. in situatia in care contestatorul precizeaza ca obiectul contestatiei il formeaza actul administrativ fiscal atacat, fara insa a mentiona, inauntrul termenului acordat de organul de solutionare, cuantumul sumei totale contestate, individualizata pe feluri de impozite, taxe, datorie vamala, contributii, precum si accesorii ale acestora, sau masurile pe care le contesta, contestatia se considera formulata impotriva intregului act administrativ fiscal.
2.2. in situatia in care contestatia este formulata printr-un imputernicit al contestatorului, organele de solutionare competente vor verifica imputernicirea, iar in cazul in care contestatorul se afla in procedura de insolventa/reorganizare/faliment/lichidare, contestatia va purta semnatura si stampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, dupa caz.
2.3. in situatia in care contestatia nu indeplineste cerintele care privesc depunerea in original a imputernicirii sau in copie legalizata, semnatura, precum si stampilarea acesteia, organele de solutionare competente vor solicita contestatorului, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ca in termen de 5 zile de la comunicare sa indeplineasca aceste cerinte. in caz contrar, contestatia va fi respinsa, fara a se mai antama fondul cauzei.
2.3.1. Contestatiile formulate de persoanele fizice vor fi insotite de o copie a actului de identitate.
2.4. Confirmarile de primire se vor anexa la dosarul cauzei.
CLICK AICI PENTRU A DESCARCA TABELUL COMPARATIV (PDF)!
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
A fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Noi instructiuni privind SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR formulate impotriva actelor administrative fiscaleProcedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Ordinul 450 din 2013 reglementeaza depunerea contestatiilor la ANAFCe drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleUltimele articole
Export de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouFinantele vor prelua incepand cu 31 martie 2022 activitatea de solutionare a contestatiilor de la ANAFProcedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente Masurii 1 -Microgranturi din fonduri externe nerambursabileAnunt MEAT cu privire la SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR depuse de institutiile de credit. Schema de ajutor HoReCaArticole similare
Ordonanta 40/2015 pentru modificarea OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehiculeContestarea actelor administrativ-fiscale. Spete si raspunsuri oficiale ANAFCum vor IMM-urile sa se modifice Proiectul de lege pentru anularea unor obligatii fiscaleNoutati legislatie Fiscala 01-05 decembrie 2008 - Monitorul OficialContestati cu succes un act administrativ! Procedura 2017Ultimele articole
Ce drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleDecizii referitoare la baza de impozitare. Cine are dreptul la contestatie?Documentar fiscal: Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscaleAtentie la Ordinul ANAF 2906/2014Comisia Europeana: Masuri pentru eficientizarea si derularea rapida a procedurilor de achizitie publicaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"