Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Modificari solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale. OANAF 2906/2014

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 22 Oct. 2014 Exclusiv
Tags: oanaf 2906/2014, solutionarea contestatiilor, contestator, acte fiscale, ordin anaf 450/2013

TABEL COMPARATIV pentru Instructiunile de aplicare a titlului IX Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale din OG nr.92/2003 urmare publicarii Ordinului ANAF nr. 2906/2014 (OANAF 2906/2014).


ORDIN ANAF 450/2013


INSTRUCTIUNI
pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

1. Instructiuni pentru aplicarea art. 205 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare Codul  de procedura fiscala)  - Posibilitatea de contestare

1.1. Orice persoana care formuleaza o contestatie pentru lipsa unui act administrativ fiscal trebuie sa demonstreze dreptul sau sau interesul legitim lezat.

1.2. Prin lipsa actului administrativ fiscal se intelege nesolutionarea in termenul legal a unei cereri a contribuabilului pentru emiterea unui act administrativ fiscal.
Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil
Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii



1.3. Prin organ ierarhic superior se intelege structura condusa de persoana care are competenta de decizie fata de care conducatorul organului fiscal care refuza in mod nejustificat emiterea actului administrativ fiscal se subordoneaza in mod direct.
1.4. in cazul deciziilor emise potrivit art. 89 din Codul de procedura fiscala, bazele de impunere se pot contesta numai prin contestarea deciziei referitoare la baza de impunere, nu si a deciziilor de impunere emise ulterior in temeiul acesteia.
2. Instructiuni pentru aplicarea art. 206 din Codul de procedura fiscala — Forma si continutul contestatiei
2.1. in situatia in care contestatorul precizeaza ca obiectul contestatiei il formeaza actul administrativ fiscal atacat, fara insa a mentiona, inauntrul termenului acordat de organul de solutionare, cuantumul sumei totale contestate, individualizata pe feluri de impozite, taxe, datorie vamala, contributii, precum si accesorii ale acestora, sau masurile pe care le contesta, contestatia se considera formulata impotriva intregului act administrativ fiscal.

2.2. in situatia in care contestatia este formulata printr-un imputernicit al contestatorului, organele de solutionare competente vor verifica imputernicirea, iar, in cazul in care contestatorul se afla in procedura de insolventa/ reorganizare/faliment/lichidare, contestatia va purta semnatura si stampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, dupa caz.

2.3. in situatia in care contestatia nu indeplineste cerintele care privesc depunerea in original a imputernicirii sau in copie legalizata, semnatura, precum si stampilarea acesteia, organele de solutionare competente vor solicita contestatorului, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ca in termen de 5 zile de la comunicare sa indeplineasca aceste cerinte. in caz contrar, contestatia va fi respinsa, fara a se mai antama fondul cauzei.
2.4. Confirmarile de primire se vor anexa la dosarul cauzei.



Actul normativ modificat prin Ordin ANAF 2906/2014

 1.1. Orice persoana care formuleaza o contestatie pentru lipsa unui act administrativ fiscal trebuie sa demonstreze dreptul sau sau interesul legitim lezat.

1.2. Prin lipsa actului administrativ fiscal se intelege nesolutionarea, in mod nejustificat, in termenul legal a unei cereri a contribuabilului pentru emiterea unui act administrativ fiscal, asa cum prevede art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

1.3. Prin organ ierarhic superior se intelege structura condusa de persoana care are competenta de decizie fata de care conducatorul organului fiscal care refuza in mod nejustificat emiterea actului administrativ fiscal se subordoneaza in mod direct.

1.4. in cazul deciziilor emise potrivit art. 89 din Codul de procedura fiscala, bazele de impunere se pot contesta numai prin contestarea deciziei referitoare la baza de impunere, nu si a deciziilor de impunere emise ulterior in temeiul acesteia.

2. 1 Instructiuni pentru aplicarea art. 206 din Codul de procedura fiscala - Forma si continutul contestatiei

2.1. in situatia in care contestatorul precizeaza ca obiectul contestatiei il formeaza actul administrativ fiscal atacat, fara insa a mentiona, inauntrul termenului acordat de organul de solutionare, cuantumul sumei totale contestate, individualizata pe feluri de impozite, taxe, datorie vamala, contributii, precum si accesorii ale acestora, sau masurile pe care le contesta, contestatia se considera formulata impotriva intregului act administrativ fiscal.

2.2. in situatia in care contestatia este formulata printr-un imputernicit al contestatorului, organele de solutionare competente vor verifica imputernicirea, iar in cazul in care contestatorul se afla in procedura de insolventa/reorganizare/faliment/lichidare, contestatia va purta semnatura si stampila administratorului special/administratorului judiciar sau a lichidatorului, dupa caz.

2.3. in situatia in care contestatia nu indeplineste cerintele care privesc depunerea in original a imputernicirii sau in copie legalizata, semnatura, precum si stampilarea acesteia, organele de solutionare competente vor solicita contestatorului, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ca in termen de 5 zile de la comunicare sa indeplineasca aceste cerinte. in caz contrar, contestatia va fi respinsa, fara a se mai antama fondul cauzei.

2.3.1. Contestatiile formulate de persoanele fizice vor fi insotite de o copie a actului de identitate.

2.4. Confirmarile de primire se vor anexa la dosarul cauzei.

CLICK AICI PENTRU A DESCARCA TABELUL COMPARATIV (PDF)!

Sursa: Finante Publice Brasov


Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Modificari solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale. OANAF 2906/2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

NELLY 2015-02-06 10:32:45

In cazul depuneri unei contestatii de o Persoana Fizica Autorizata, este suficient semnatura cu aplicarea stampilei CUI, sau trebuie anexat si o copie a actului de identitate ? In ART.2.3.1 ORD.2906/2014 se refera la persoane fizice. PFA din ce categorie face parte :fizice sau juridice ? Va multumesc!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016