Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a lansat spre dezbatere publica un proiect care vizeaza imbunatatirea comunicarii cu ANAF in format electronic, reducerea impozitului pe venitul agricol in situatia in care se produc calamitati naturale si o mai mare flexibilitate cand vine vorba de esalonarile la plata a obligatiilor catre stat.
Acest proiect a fost lansat la inceputul acestei saptamani si, asa cum anunta HotNews.ro, ar putea permite emiterea unor noi acte fiscale in format electronic:
"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul. De asemenea, proiectul reduce, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au suferit calamitati".
Totodata, citeaza aceeasi sursa, se prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.
De asemenea, noteaza HotNews, se creeaza pentru persoanele fizice baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA. Prin ce documente se face plata efectiva a TVA catre ANAFCare e procedura pentru a redeveni platitor de TVA?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUIPierderea valabilitatii esalonarii la plata. Aplicare split TVA. Tratament contabilPropunere pentru formularul de notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasareUltimele articole
D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeArticole similare
Depunerea declaratiilor. Prevederi legale si situatii specialeMFP: Principalele aspecte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale (Ordin nr. 3781/2019)Ultima zi de depunere a Declaratiei 200OUG nr. 41/2015: modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetareDepunere formular 313 si completare. Dosar fiscal completUltimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseArticole similare
Anunt oficial: Calitatea actelor administrativ fiscale ale ANAF s-a imbunatatitA fost aprobat formularul 711- Declaratie de regularizare pentru cheltuielile cu educatia timpurieInformatii oficiale: Spatiul Privat Virtual, extins la nivel national pentru persoanele fiziceE lege: puteti accesa SITUATIA FISCALA din evidentele ANAFContribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"