Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul de Finante a lansat spre dezbatere publica un proiect care vizeaza imbunatatirea comunicarii cu ANAF in format electronic, reducerea impozitului pe venitul agricol in situatia in care se produc calamitati naturale si o mai mare flexibilitate cand vine vorba de esalonarile la plata a obligatiilor catre stat.
Acest proiect a fost lansat la inceputul acestei saptamani si, asa cum anunta HotNews.ro, ar putea permite emiterea unor noi acte fiscale in format electronic:
"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul. De asemenea, proiectul reduce, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au suferit calamitati".
Totodata, citeaza aceeasi sursa, se prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.
De asemenea, noteaza HotNews, se creeaza pentru persoanele fizice baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.
Examen Consultant Fiscal 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
459 de inspectori antifrauda au verificat 350 agenti economiciANAF: Ghid depunere declaratii electroniceTratament fiscal pentru pensiile primite din strainatate in anul 2021Utilizare E-Factura. Sistemul este OBLIGATORIU in relatia dintre firme si persoanele fizice in anumite cazuriANAF va stabili din oficiu contributiile sociale pentru persoanele fizice care nu si-au indeplinit obligatia declararii acestoraUltimele articole
Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitatee-TVA si Notificarile de conformare: Raspunsul nu este (inca) obligatoriu in 2025Articole similare
Controale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVANoutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialAnunt MFP: Fisa Fiscala NU se depune de catre angajator si in format hartieSAF-T in 2024. Termenul de depunere a D406 pentru decembrie 2023 in cazul contribuabililor mijlociiMFP MODIFICA metodologia de acordare a tichetelor de masa, a voucherelor de vacanta si a tichetelor cadouUltimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseArticole similare
Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala prin OG 31/2022Cazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVE lege: puteti accesa SITUATIA FISCALA din evidentele ANAFInformatii de ultima ora privind Spatiul Privat VirtualActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.2)Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



