Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a lansat spre dezbatere publica un proiect care vizeaza imbunatatirea comunicarii cu ANAF in format electronic, reducerea impozitului pe venitul agricol in situatia in care se produc calamitati naturale si o mai mare flexibilitate cand vine vorba de esalonarile la plata a obligatiilor catre stat.
Acest proiect a fost lansat la inceputul acestei saptamani si, asa cum anunta HotNews.ro, ar putea permite emiterea unor noi acte fiscale in format electronic:
"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul. De asemenea, proiectul reduce, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au suferit calamitati".
Totodata, citeaza aceeasi sursa, se prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.
De asemenea, noteaza HotNews, se creeaza pentru persoanele fizice baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sanctiuni E-Factura. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileRiscul fiscal va fi determinat dupa noi reguli. Ce va atrage inspectia fiscala in 2014!Ordin nou privind procedurile de selectie a practicienilor in insolventa agreati de ANAFSistemul de plata defalcata a TVA va lovi in contribuabilii corectiVIDEO: Contract de asociere in participatiune TVAUltimele articole
Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriArticole similare
Determinarea impozitului pe profit. Impozit pe dividend. Decizie de alocare a numerelorLegislatie: Modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunareDepunerea situatiilor financiare cf. OMFP 52 art. 5 si art. 7Ghidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiTermen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Ultimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseArticole similare
Noi masuri fiscale reglementate printr-un proiect MFP: o mai buna comunicare cu ANAFDezvoltatorii imobiliari PF trebuie sa declare veniturile din vanzarea proprietatilor imobiliare pana la 30 iulieOmitere inregistrare facturi fara TVA. Cum se corecteaza SITUATIA FISCALA si contabila?Nou termen pentru cererile de eliberare atestate privind comercializarea produselor accizabileCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"