Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a lansat spre dezbatere publica un proiect care vizeaza imbunatatirea comunicarii cu ANAF in format electronic, reducerea impozitului pe venitul agricol in situatia in care se produc calamitati naturale si o mai mare flexibilitate cand vine vorba de esalonarile la plata a obligatiilor catre stat.
Acest proiect a fost lansat la inceputul acestei saptamani si, asa cum anunta HotNews.ro, ar putea permite emiterea unor noi acte fiscale in format electronic:
"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul. De asemenea, proiectul reduce, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au suferit calamitati".
Totodata, citeaza aceeasi sursa, se prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.
De asemenea, noteaza HotNews, se creeaza pentru persoanele fizice baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.

Cartea Verde a Contabilitatii

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 204 a fost actualizata. Descarca ultima versiuneNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVACare este termenul de depunere a Declaratiei Unice?Elemente esentiale ale Registrului Operatorilor IntracomunitariCoronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFArticole similare
Emiterea in FORMAT ELECTRONIC a unor documente fiscaleDai clic si platesti facturaDocumentatia necesara pentru calcul taxa auto 2012Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii! Cetatenii pot depune documentele ELECTRONIC, incepand cu 15 augustTermene limita pentru depunerea situatiilor financiare in 2021. In ce caz se depune doar o declaratie pe propria raspundere?Ultimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseArticole similare
Carta drepturilor si obligatiilor pe care le au persoanele supuse inspectiei fiscale. Ce schimba OPANAF 1162/2016?Fiscul informeaza contribuabilii ca au fost efectuate mai multe modificari pe portalul ANAF si/sau in cadrul SPVNoi prevederi referitoare la Spatiul Privat VirtualCe documente noi puteti transmite electronic in 2017?Comunicarea cu ANAF se va face exclusiv online din 1 martie 2022. Contribuabilii sunt obligati sa se inroleze in SPVUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"