Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a lansat spre dezbatere publica un proiect care vizeaza imbunatatirea comunicarii cu ANAF in format electronic, reducerea impozitului pe venitul agricol in situatia in care se produc calamitati naturale si o mai mare flexibilitate cand vine vorba de esalonarile la plata a obligatiilor catre stat.
Acest proiect a fost lansat la inceputul acestei saptamani si, asa cum anunta HotNews.ro, ar putea permite emiterea unor noi acte fiscale in format electronic:
"Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie", se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul. De asemenea, proiectul reduce, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au suferit calamitati".
Totodata, citeaza aceeasi sursa, se prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.
De asemenea, noteaza HotNews, se creeaza pentru persoanele fizice baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Cartea Verde a Contabilitatii

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ANAF anuntate in martie: Evitati amenzile si pregatiti din timp documentele!Cota TVA de 5% este aplicabila din 1 ianuarie 2023 in anumite cazuri, conform OG 16/2022OPANAF 3737/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile se modifica (proiect de Ordin)Declaratia 394 in 2022. Cine NU are obligatia depunerii formularului?28 februarie - termen pentru Declaratia 400Ultimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406Depunere formular 313 si completare. Dosar fiscal completOrdin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialDeclaratia statistica IntrastatTVA cheltuiala eligibila. Proiect finantare ONGUltimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseArticole similare
Nou comunicat ANAF privind Spatiul privat virtualRaport fiscal 2014: Drepturi si obligatii pentru o persoana fizica supusa verificarii fiscaleMFP a publicat proiectul CARTA drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscaleDezvoltatorii imobiliari PF trebuie sa declare veniturile din vanzarea proprietatilor imobiliare pana la 30 iulieContribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"